Контакти

Изпълнението на този проект е в съответствие със заложените в Плана за устойчива градска мобилност (ПУГМ) на град Велико Търново стратегически цели и е част от мерките за насърчаване на устойчиви модели за придвижване. 
Неговата  реализация ще допринесе за постигане на устойчива градска мобилност чрез подобряване на възможностите за придвижване и регулиране използването на личните автомобили. Това безспорно ще доведе и до намаляване нивата на замърсяване на въздуха и на шум, което е в съответствие с поставените национални цели за това.

Дата откриване: 11.02.2025
Дата приключване: 11.03.2025
Брой коментари: 136
Активни граждани: 1
Брой оценки: + 916 - 28

Коментари към документа


01.03.2025 14:26

Как се прецени, че няма достатъчно желаещи за линия Картала - Бузлуджа? Всяко второ предложение е такова. Учениците от Картала учещи в спортното училище и Емилиян Станев, децата спортуващи на игрището Трифон Иванов, Ем. Станев и басейните. Никаква връзка няма все-повече разрастващия се квартал Картала с различна част на града освен центъра.


01.03.2025 14:04

Жителите на кв. Картала нямат никаква връзка с останалите големи квартали Бузлуджа, К. Фичето, Зона Б. Трябва да се слезе до центъра и да се сменят автобуси. Няма връзка с болницата и големите магазини Кауфланд, Практикер, Мола и др. Единствено с градски транспорт можем да стигнем до центъра през бул. България. Най-малкото трябва да има линия която да минава поне през Краков и да върви през Н. Габровски.


28.02.2025 12:04

Създайте възможност за ползване на две и повече линии с един билет, важащ един астрономически час от момента на издаването. Във всички големи градове е така.


27.02.2025 18:41

от Николай Зарков: Вторият ми коментар е с цел да благодаря за въвеждането на линия №100 с електрически автобуси, освен че е важна за гражданите и най-вече туристите, както и за намаляване на автомобилния трафик и проблемите с паркирането, автобусите по линията (макар и в момента само два) се движат много точно, персоналът е винаги любезен и усмихнат, а превозните средства са чисти, приветливи и най-вече екологични. Организацията от страна на „Организация на движението, паркинги и гаражи” ЕООД е много добра и показва пътят, по който трябва да върви градския транспорт във Велико Търново - точен, екологично чист и обслужващ както гражданите, така и туристите. Близки по размер общини като Габрово вече разполагат с над 10 електробуса, нека и ние следваме примера на толкова много български общини, особено предвид успеха на линия 100 и общинския превозвач. За всеки от нас, редовно ползващи градския транспорт и отказали се от ползване на лични автомобили в града, разликата между услугата с новите електробуси и обслужването по линиите на Алекс ОК е просто поразителна, все едно сме в различни градове! За мен пътят напред е ясен и той определено не е в приемане на транспортна схема, написана под диктовката на самите досегашни превозвачи, защото така само ще намалим пътниците в обществения транспорт още два пъти (колкото са намалели от 2015 досега!). Велико Търново не е Лас Вегас и не е пригоден за град на колите - поради недоверието в градския транспорт много семейства вече имат по два и три автомобила и всички жители са съгласни, че автомобилният трафик е ад. Нека обърнем по-сериозно внимание на градския транспорт, тъй като предлаганата нова транспортна схема основно се стреми към ограничаване на линии, намаляване на курсове и интервали, според желанията на превозвачите. Това не са нуждите на града и на великотърновци! И накрая отново искам да отбележа, че въпреки многото критики, сегашният градски транспорт въпреки трудностите от всякакъв характер, се справя сравнително добре: след като на 11 февруари излезе проекта за нова транспортна схема, специално обърнах внимание на точността на градския транспорт или поне на линиите, които ползвам. За тези 15 дни, пътувайки двапъти на ден от и до работа, както и през уикенда, нямаше пропуснат курс, закъсненията бяха в рамките на минута, а всички автобуси имаха отопление (основно ползвах линии на Транспортна фирма Надежда). Нека ползваме обществения транспорт и да работим и настояваме за неговото по-нататъшно развитие!


27.02.2025 18:14

От Николай Зарков: Ще си позволя два коментара, ето първия, който касае конкретно предложение: Дългогодишните проблеми с обществения транспорт до най-близкото населено място - с. Малки Чифлик, описани и в приложеното писмо на кмета на селото, едва напоследък бяха разрешени с увеличаване броя на курсовете, в които №70 достига до центъра на селото. За съжаление радостта на жителите не продължи дълго, тъй като в проекта за нова транспортна схема достигането на №70 до селото не се предвижда (това дори не е описано като факт и в приложеното старо разписание). Вместо това се предлага линията до с. Арбанаси да обслужва селото, като не е ясно дали предвижда автобусът да спира на разклона на главен път I4 и хората да вървят пеш?! до селото или предвижда автобусът да преминава през центъра на селото и след това да продължава към Шереметя - Арбанаси. Ясно е обаче, че по обратния маршрут автобусът нито влиза в селото, нито спира на която и да е спирка, предвидено е след с. Шереметя следващата спирка да е АГ "ЮГ". При това от новото разписание личи, че автобусът (за почти всички курсове през делничните дни) спира на :49 в с. Шереметя, а на :50 е на Автогара Юг. За да премине това разстояние от близо 5 км автобусът не само няма да спира на с. Малки чифлик, а ще трябва да се движи с 300 км/ч в тази отсечка! Няма нищо по-лесно от това просто да бъде запазена достигнатата с толкова мъки добра практика автобус №70 да продължи да достига до с. Малки Чифлик след като премине Студентски общежития, така селото се свързва и с Университета, и с гарата, с целия град чак до кв. Чолаковци. Не е сериозно това удължение от малко над километър след Студентски общежития да бъде причина за лишаване на селото от обществен транспорт или принуждаването на хората да ходят пеш до главния път или да пътуват до с. Арбанаси, за да се върнат след това до Велико Търново. Ясно е, че това е предложение на фирмата, обслужвала досега линията и то повтаря още десетки предложения за сериозно ограничаване наи без това недостатъчния градски транспорт до населените места в общината. В случая не е никакъв проблем това и сега съществуващо удължение на линия 70 да се компенсира с вдигане на цената на билета до селото с поне 10% (той сега е 1.80 лв.). Важно е да се каже, че качеството на услугата на превозвача по тази линия (както и по другите, които обслужва) е изключително ниско и не отговаря не само на критериите за съвременен градски транспорт, а и въобще за обществен транспорт. Да обобщя: Не са нужни експерименти, обреченина провал,най-добре е да остане сегашния вариант, при който настоящата линия 70 достига до с.Малки Чифлик по работещото в момента разписание. Благодаря!


26.02.2025 17:37

Ще бъде страхотно. Детето ми ще се движи спокойно до училище. Няма да катери баири


26.02.2025 15:34

Ще бъде наистина оптимизация и възможност за всички в кв. Картала за използване на по-екологичен транспорт. Нека да стане!


26.02.2025 11:49

Промяната на маршрута на автобус № 9 ще бъде от огромна полза за всички живущи в тази част на кв. Картала! Подкрепяме с две ръце!


26.02.2025 11:39

Като жител на крайната точка на кв. Картала, ул. Ал. Бурмов 85, напълно подкрепям предложението за удължаване маршрута на линия 9. През годините е било изключително трудно с три деца да се придвижваме до различните училища, детски центрове и спортни занимания в другите части на града. Надяваме се това предложение да бъде удобрено и реализирано във възможно най-кратки срокове. Все повече млади семейства живеят в тази част на квартала и необходимостта от свързаност между различните точки на квартала (както и с кв. Бузлуджа и кв. Зоната нараства непрекъснато.


25.02.2025 13:39

Цитат от проекта за оптимизиране на транспортната схема на община В. Търново: II. Предложение за създаване на автобусна връзка на село Емен с град Велико Търново (вносител – кметски наместник на с. Емен, Приложение А 2). Анализ и решение: Проведените проучвания и анализи показват наличие на изключително слаб пътникопоток към с. Емен и обратно. Но предвид социалната роля на обществения транспорта, експертната група предлага възстановяване на транспортното обслужване на жителите на с. Емен в предишния му вид (според кметския наместник на с. Емен транспортното обслужване е преустановено на 01.01.2024 г.). Предложението е превозвачът, обслужващ линията Велико Търново – Ново село, да помисли за осигуряване на един или два курса в денонощието, поне един или два пъти в седмицата. От написаното по горе, не става ясно, кое е с по-голяма тежест, предложението на експертната група или предложението на превозвача /ако помисли/.По-разумното решение е комуникация с община Павликени и възстановяване на предишната линия Павликени-Бяла черква-Вишовград-Емен-Балван-В. Търново и обратно. Другият вариант е селото да се обслужва от линията В. Търново-Ново село. Надяваме се община В. Търново да намери начин и да осигури достъп до обществен транспорт на жителите, собствениците на имоти и гостите на с. Емен. Напомняме Ви, че в община В. Търново е представена подписка с вх.№94ДД-2069-2/ 11.11.2024г.,подписана от 79 човека във връзка с липсата на обществен транспорт до с. Емен от 01.01.2024г.

Бъдете информирани

Абонирайте се за нашия бюлетин!

Получайвайте първи всички актуални новини, събития, обяви и съобщения от Община Велико Търново.