Контакти

С документацията, свързана с генерален план за организация на движението на град Велико Търново, Фаза „Окончателен проект“ и Обобщена схема, може да се запознаете в секция „Транспорт“, посредством настоящата уеб страница: https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/transport/generalen-plan-za-organizaciya-na-dvizhenieto-na-grad-veliko-tarnovo/
Дата откриване: 20.05.2022
Дата приключване: 20.06.2022
Брой коментари: 30
Активни граждани: 5
Брой оценки: + 57 - 15

Коментари към документа


От Илза Христова

20.06.2022 09:06

Предлаганите промени за въвеждане на еднопосочно движение и създаване на паркоместа са добри, но без цялостна политика за подобрявaне на обществения транспорт и стимулиране на гражданите да оставят колите си и да се движат с обществен транспорт или пеша, много скоро ще се наложи отново промяна на генералния план за движение, защото колите няма да спрат да се увеличават- в някои семейства вече има по два, даже три автомобила.

В Европа вече има няколко града с безплатен или много евтин обществен транспорт. Освен всички останали ползи, не им се налага да мислят къде и как да се движат и паркират всички тези коли.

Бъдещето на ВТ трябва да е в тази посока!


От Илза Христова

20.06.2022 09:06

Градът ни е превзет от автомобилите, поради простата причина, че общественият транспорт е недостатъчен, нередовен, нефункционален. Ако постоите половин час на "В. Левски" или на "Ст. Стамболов", ще забележите, че автобусите минават празни, за сметка на това и по двете улици се движат автомобили с по един-двама пътници. Защо хората предпочитат да се движат с колите си, вместо с автобусите?- защото маршрутите са недостатъчни, курсовете приключват рано, редовно закъсняват, пропускат курсове и на тях не може да се разчита. В световната практика е доказано, че колкото повече място и права се дават на автомобилното движение, толкова повече то се увеличава. Ян Геел- световно признат архитект и урбанист, много добре обяснява това превземане на градовете от автомобилите в книгата си "Градове за хората". Съдбата на такива зони в градовете и дори на цели градове е нарушаване на човешкия мащаб и обезлюдяване..

След като сме я докарали дотам, че напълнихме града с коли, е време да дадем повече възможности и стимули поне за пешеходците, докато такива все още има: повече пешеходни пътеки; поне една пешеходна улица в града, или затворена за автомобили от 10 до 20 часа (ул. "Гурко" като емблема на ВТ и предлагаща панорамна гледка, е най-подходяща, Самоводската чаршия вече е с такъв режим); спазване стриктно и контрол върху паркиралите автомобили (хотел "Янтра" системно нарушава маркировката за паркиране, като колите се паркират перпендикулярно, а не успоредно на улицата и по този начин запушват тротоара, а отсрещният тротоар е недостъпен заради заграждения, пешеходците в този участък са на платното); всички тротоари да са свободни за движение на пешеходци, без паркирали коли върху тях; скоростта по всички улици с пешеходен трафик да се намали на 30 км/ч с оглед на намаляване на шума, емисиите и праха, който се вдига при по-високи скорости.


От Силвия Йорданова

19.06.2022 22:06

Улица Медникарска, както и улиците П. Славейков и Драгоман да станат еднопосочни и част от синята зона! Например, ако Медникарска е разрешена от площада зад Халите към Старата болница, то ул. Славейков и Драгоман да са разрешени в другата посока (откъм пл. Кирил и Методий до Халите), или обратно! Силвия Йорданова


От Силвия Йорданова

19.06.2022 22:06

За да бъде улица Георги С.Раковски пешеходна в часовете от 10 до 20 ч. трябва да бъде поставено подвижно колче не само (в началото) откъм улица Стефан Стамболов, но и в другия й край, откъм площад рСамоводска Чаршия! Наличието на само едно подвижно колче (както е в момента) прави ефектът обратен, тък като автомобилите, въпреки знака в горната част тръгват по улицата и се налага да се връщат на заден ход, като вероятността от инциденти става още по-голяма! Второ, улица Въстаническа трябва да бъде "изчистена" от спрели и паркирали автомобили, които я правят непроходима. Трето, в единия край на ул. Г.С.Раковски (срещу х-л Болярски) и в другия й край на площад С. Чаршия, както и на площад Велчова Завера трябва да се разчертаят 1 или 2 места за товарене и разтоварване, например безплатни за 10 минути, за да се обслужват търговските обекти оттам. Силвия Йорданова


От Любомир Марков

19.06.2022 22:06

По отношение на ул."Г.С.Раковски", за да може да остане за постоянно часовата забрана за движение, предлагам по ул."Въстаническа" да се забрани паркирането. Движението по нея да е двупосочно като се регулира със светофар. На площада пред къщата на Емилиян Станев да се разчертаят определен брой паркоместа, за да се предотврати хаотичното паркиране.


От ЙорданВладев

31.05.2022 00:05

......................

След прехвърляне на схемите без влизане в детайли стигнах до схема 24 от 35 след видяното, на която останах силно изненадан и бих искал да попитам Общината следното: ул. Бачо Киро, ул. Рафаил Попов, ул. Цар Иван Александър и ул. Страцин стават двупосочни според така предвидената вертикална сигнализация (според предвидените за поставяне на знаци), това така ли е или не съм разчел схемата правилно?

Ако е станала грешка с тези предвидени за поставяне знаци, то кой ще плаща за излишно предвидените пътно указателни табели, при положение че дори в „Google map” улиците са означени като еднопосочни или колегите изготвили схемите дори не са си направили труда да изследват електронните карти на града.

Предвид до тук видяното просто загубих интерес да гледам по нататък, за какво се харчат парите от нашите данъци! Това са поредните безполезно похарчени пари от Общината за поредното нещо, което е „ОТБИИ НОМЕРА“ без проверка на истинската необходимост, без изследване на транспортните потоци, без изследване на натовареността на кръстовищата и улиците, както и вземане на адекватни решения и мерки! Немога да разбера защо се прави Генерален план за организация на движението на град Велико Търново без да са извърени необходимите преброявания, анализи и адекватни мерки от хора, който не са от града, явно не са идвали (според видяните несъответствия в схемите и реалното положение) и нямат реален поглед над трафика.


От ЙорданВладев

31.05.2022 00:05

4. На схеми 9 от 35:

- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Никола Габровски при положение, че улицата е с по две ленти за движение в посока, както и платната за движени са разделени с тревна ивица и високи бетонови ивици?

- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Краков при положение, че улицата е с двойно непрекъсната линия между платната за движение и с по 2 ленти във всяка посока?

5. На схеми 10 от 35:

- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Никола Габровски при положение, че улицата е с по две ленти за движение в посока, както и платната за движени са разделени с тревна ивица и високи бетонови ивици?

- Нещо не Ви е актуална подложката, тъй като бул. Никола Габровски и ул. Георги Измирлиев е „Т“ образно кръстовище, а не четириклонно кръстовище. А може би ще стане четириклонно кръстовище (защо пък не, ще се разтовари частично кръговото на Качица, бул. Никола Габровски и ул. Магистрална)?

- Кръстовището на ул. Георги Измирлиев и ул. Никола Кабакчиев и ул. Нокола Благоев не е урегулирано по този начин и няма съществуващи такива острови.

......................


От ЙорданВладев

31.05.2022 00:05

3. На схеми 7 от 35 и 8 от 35:

- Нови паркоместа не виждам, само маркиране на съществуващите.

- Организацията на движението, която се предлага за ул. Мария Габровска да стане еднопосочна в посока от ул. Георги Бакалов към бул. Краков, с нищо няма да помогне на задръстванията в часовете за оставяне и вземане на децата от яслата, детските градини и училището, а напротив ще утежни положението, защото ако в момента се разпределят потоците от автомобили в двете посоки, то ако се направи еднопосочно движението ще се слеят потоците в една посока, което автоматично ще увеличи и утежни движението (ако сега преминават 10 автомобила за единица време по улицата в участъка на училището, то при събирането на потоците само в една посока ще преминават не повече от 4-5 автомобила за същото време като вземем предвид необходимото време за включване в бул. Краков). Също така с тази мярка ще се натоварят в пъти съседни кръстовища и ще се повишат вредните емисии и запрашеността в райора (пример: родител живеещ над нова болница, ще трябва да обикаля квартала по съседните улици и да премине през допълнителни кръстовища за да заведе детето си до яслата или градината, което ще увели двойно изминатото разстояние, а ако работното му място е в западна промишлена зона, то ще се наложи да мине трети път същото разстояние по някоя от съседните улици или ще отиде да чака на кръговото, където да чака в сутрешния час пик).


От ЙорданВладев

31.05.2022 00:05

- Моля да поясните какво се случва с ивиците за обратен завой. Съшествуващата срещу бензиностанцията се затваря и се прави нова по назапад или остава съществуващата и се прави втора за отбиващите се за ул. Полтава?

- С какво ще помогне стесняването на платното за движение по бул. България в зоната на кръстовището с ул. Полтава? Как ще се регулират потоците в самото кръстовище – кой е с предимство и кой не, какво ще се промени за по-безопасно и бързо преминаване?

- Паркоместата по улица Полтава и сега си ги има и дори продължават по протежение на улицата и от двете страни.

- Какво се случва с пешеходците притичващи през платната за движение при ул. Полтава и бензиностанцията, както и при бул. Краков и ул. Беляковско шосе? Какво се предвижда за ограничаване на тяхното претичване през платната?

- Обособяването на остров при ул. Краков съобразен ли е радиуса и широчината на лентата за излизащите от бул. България към бул. Краков за движение на камиони и автобуси (ъгъла е по-голям от 90 градуса и е необходимо уширение за по-големите превозни средства).

- По така дадената схема да разбираме, че обръщалото което е при тото пункта ще се стесни или ...?


От ЙорданВладев

31.05.2022 00:05

2. На схема 5 от 35:

- По ул. Беляковско шосе се предвижда обособяване на парко места за сметка на тротоара или на платното за движение? По какъв начин ще се обезопасят тези паркоместа при положение, че са в кръстовище с ул. Яворов и изход от търговски обект и има съществуваща пешеходна пътека на това място?

- Обособяването на входо-изходни острови от ул. Освобождение и ул. Беляковско шосе е хубаво, но дали е съобразено с габаритите и радиусите на завиване на автобусите и тировете преминаващи от бул. България към ул. Беляковско шосе?

- Отделянето с тротоарна ивица и обособяването на парко места преди бензиностанцията е добре, но по какъв начин ще се осъществи достъп до тях (трябва да направиш обратен завой 180 градуса за да се включиш в зоната за паркиране, което няма как да стане с една маневра, а и ако се засечеш с някой излизащ от паркинга, ще се получи интересна ситуация)

Бъдете информирани

Абонирайте се за нашия бюлетин!

Получайвайте първи всички актуални новини, събития, обяви и съобщения от Община Велико Търново.