Коментари към документа
От Якоб ван Бейлен
26.02.2024 20:02
https://www.veliko-tarnovo.bg/media//filer/2020/06/05/protocol-9.pdf
ОТ: Протокол ВТОС, 28.05.2020
Ето защо бих Ви предложил да ни организирате среща с г-н Якоб ван Бейлен, с г-жа Чамуркова може би, и Вие сте член на Комисията по култура и да разгледаме този въпрос. Предложението е много интересно, доколкото успях да се ориентирам, и заслужава да се разберем; ако трябва и на друг език, само без холандски.
От Георги Бъчваров
25.02.2024 22:02
В аналитичната част имате раздел "Културни институти". Защо в него не използвате законовата дефиниция какво е културен институт, а сте записали някакво есе по темата? Защо в този раздел не са поне изброени наличните културни институти в общината? Защо не са посочени числови данни, както е в останалите раздели? Защо по-надолу в текста не се коментира за причинно-следствените връзки между продукта на тези културни институти и способностите им да привличат туристи? Няма предложени мерки това да стане реалност. (Пример: театърът в Плевен предлага пакет от нощувка и билет за театър, съответно тези пакети винаги са им разпродадени, значи са привлекли туристи).
----------------
Идеята за "сребърен туризъм" е интересна. Имайки предвид, че цените във Велико Търново са значително по-високи от другите туристически центрове, а също че пенсионерите нямат неограничено високи доходи, смятам, че тази идея ще удари на камък.
Правописните грешки и тенденциозно подбраните статистически данни не ги коментирам - вероятно се дължи на бързината, с която сте работили по документа. Все пак са минали едва 39 месеца от началото му.
От Георги Бъчваров
25.02.2024 22:02
Никъде в стратегията нямате дейност за ПРЕВОД на табелите, сайтовете и т.н. на съответните езици (поне английски и румънски). Само го отбелязвате като всеобщ проблем в града, но дейност за разрешаването му не планирате.
------------------------
Никъде в стратегията Ви не коментирате проблемът с градския транспорт - липсата на информация за разписанията он-лайн и в приложенията за навигация, липсата на имената на спирките, липсата на превод на таблата за разписания по спирките (където изобщо ги има и ако изобщо са актуални). Посрещате туристите с негостоприемни указателни табели. Чужденец не би могъл да се оправи с информация, която е частична и е само на български език. И конкретен пример - ако туристът иска да отиде от Велико Търново до Арбанаси с публичен транспорт, ще се натъкне на следните проблеми: спирката в Търново не е означена; никъде около нея не е упоменато, че преминават маршрутки към Арбанаси; никъде онлайн не се намира информация за точните часове; информация на поне английски език не съществува.
От Георги Бъчваров
25.02.2024 22:02
През 2032 г. България ще има отново град-европейска столица на културата (ЕСК). Това означава, че в периода 2026-2027 г. ще трябва да се подготвя стратегия за това с всички свързани дейности покрай кандидатурата. Планирате ли Велико Търново да кандидатства отново? Смятате ли, че лейбълът "ЕСК" допринася за повишаването на туристическия интерес? Ако да, защо в стратегията за туризма няма нито дума по въпроса?
Защо "Европейски Баухаус" липсва сред посочените линии, които са приоритети на Европейската комисия в настоящия период? При все, че това е програмата, по която най-много може да се направи за културната инфраструктура и развитието на комерсиални продукти, свързани с култура/ културно наследство и опазването му. И като последствие от това да имате "устойчиво развитие на туризма".
От Елена Димитрова
25.02.2024 20:02
Никак не прави добро впечатление високомерието Ви, г-н Генчев. Мисля, че целият град още преди месеци разбра, че г-н Ван Бейлен има конкретни предложения относно дългосрочното развитие на туризма в града ни и се надява на среща с Вас, на която да ги изложи по-подробно. Не сте длъжен да се съгласявате с него. Но да не искате дори да му отделите половин час... Една стотна от това, което има да Ви каже, може да е от полза за града и не мисля, че имате право да го отхвърляте по този начин. Входящ номер?! Наистина ли приемате общинските съветници с входящ номер?! (Напомням, че този диалог се води от времето, когато г-н Ван Бейлен беше общински съветник). А че туризмът има нужда от по-мъдра посока на развитие, ще Ви кажем всички, които се опитваме да паркираме ежедневно в старата част на града...
P.S. Това, че вече нямате фб-профил е новина за всички ни.
От Нейко Генчев
25.02.2024 17:02
https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/obyavi-i-sobsheniya/obshtestveno-obsazhdane/obshestveno-obsazhdane-2024-godina/pokana-otnosno-strategiya-za-ustojchivo-razvitie-na-turizma-v-obshtina-vt/
Какво не е ясно и не е сигурно, моля?
Между другото, г-н Бейлен, нямам акаунт във Фейсбук, така че подмятанията Ви си остават за сметка на Вашето възпитание. Очаквах, че за годините в които бяхте общински съветник, сте разбрали как действат институциите и реда за движение и оценяване на подобни документи.
От Якоб ван Бейлен
25.02.2024 16:02
Тъй като не е сигурно, че общественото обсъждане (съобщението за което беше публикувано на 18 януари на страницата на "Kултура и изкуство Велико Търново") ще се проведе на 26 февруари от 17:30 часа в голямата зала на Общината, ще напиша моя кратък коментар тук:
Два пъти, през март 2020 г. и ноември 2023 г., изпратих своята „Визия за стратегията за туризъм и култура“. И двата пъти ми беше обещано да бъда поканен да обсъдим визията на сесия в работна група. Какво да кажа, още чакам....
Каква е моята визия? Накратко само с 2 думи:
„по-малко = повече“
Какво искам да кажа с това? Маркетингът на туризма да не се фокусира просто върху по-голям брой посетители, а върху по-дълъг престой на висококачествени туристи, с акцент върху по-високо образовани посетители във възрастовата група 25-60 години.
От Якоб ван Бейлен
25.02.2024 16:02
Какво е необходимо за това?
Интересни многодневни туристически програми за различни туристически групи. Аз лично имам известен опит в това. От 2007 г. до 2013 г. управлявах фирмата си goKotel/doKotel за културен и природен туризъм в Котленско. Разработих 6 седмични програми и "Меню а ла карта". Всяка програма беше посетена от около 1500 гости, които оставаха между 5 и 15 дни в това малко градче Котел. Често се сбогувахме със сълзи и с думите „Тези 8 дни бяха твърде кратки“, мнозина се връщаха през следващите години и никога няма да забравят почивката си в Котел. Цените за седмична програма бяха от порядъка на 450 до 550 евро на човек.
Дотук за моя опит. Пазя брошурите на програмите от 2006 г., които Трайчо Трайков (тогавашния министър на туризма) похвали, че са добър пример за устойчив туризъм.
Велико Търново има много "дадености": история, природа, околности с манастири, каньон, водопади, исторически места и живи фолклорни традиции. Туристите в днешно време не само искат да видят нещо, те търсят емоция и истински преживявания.
От Якоб ван Бейлен
25.02.2024 16:02
Според моето виждане трябва да се възползваме от тези дадености чрез ново брандиране на Велико Търново- Царевец и пейзажът не са достатъчно отличителни, тъй като всеки 2-ри град от Германия до Азербайджан има крепост, и то често по-добре запазена.
„Старата столица“ и „Историческата и духовна столица“ на България са добри като слоган, но може да са твърде абстрактни в туристическия маркетинг и това трябва да се допълни с нещо по-конкретно.
Визия ми е за един водещ фестивал с високо артистично качество, свързан с дадения исторически облик на Велико Търново, който може да постигне това.
По-конкретно: предложих създаване на фестивал на "старата музика", с редица сателитни фестивали през годината. Това трябва да бъде добре планирано заедно с европейската асоциацията и мащабно рекламирано, за да може Велико Търново след години да бъде известно първо с името на този фестивал. Поясних това всичко в документа, който Ви изпратих.
За да бъде ясно: нямам личен (бизнес) интерес от това, а също така не твърдя, че съм 100% прав в моето виждане- това е просто идея на един ангажиран гражданин, който живее в този град и го обича.
От Якоб ван Бейлен
22.02.2024 11:02
Уважаеми господин Генчев,
Въпреки че смятам, че тази платформа не е предназначена за личен чат, а за оставяне на коментари относно стратегията, Вашата реакция изисква реплика.
Знаете много добре, че Ви изпратих моята визия като PDF документ по Ваша молба през ноември миналата година чрез обмен на съобщения във FB и че обещахте да се върнете към темата след местните избори. Така че знаете, че нямам входящ номер. Между другото тези регистрационни номера не са ли за молби или жалби, а не за предложения до Съвета или до кмета и неговите заместници? Малко е детинско да ме блокирате сега във FB, за да не мога да копирам/прехвърлям доказателствата за нашия разговор от миналата година.
За първи път изпратих визията си в началото на пролетта на 2020 г., можете да прочетете в протокола от сесията на ВТОС от 30 април 2020 г.
Под брандинг имам предвид нещо съвсем различно от това, което Вие предлагате. Имам предвид стратегическите дейности за международно профилиране, оформяне на разпознаваем характер на Велико Търново и повишаване на привлекателността на дестинацията сред конкретни целеви групи.