ПРОТОКОЛ № 46

 

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ПРОВЕДЕНО НА 16.05.2002 г.ОТ 09:35 ч. В ЗАЛАТА НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

 

На заседанието присъстваха 26 /двадесет и шест/ общински съветника, отсъстват 9 /девет/: г-н А. Великов, г-н И. Манчев, г-н Хр. Димитров, г-н Вл. Христов, г-н С. Димитров, г-н А. Хаджимустафа, г-н Х. Хаджихасан, г-н Б. Ангелов, г-н В. Цанков.

Присъстваха още г-н Румен Рашев – кмет Община В. Търново, г-жа Е. Алкова – зам. кмет Община В. Търново, г-жа Мина Илиева – Главен секретар на Община В. Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

 

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ откри заседанието и даде думата на общинските съветници за изказвания и предложения по следния

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

  1. Приемане Правилник за дейността на Общинска агенция за приватизация./вх. № 1976/09.05.02/
  2. Приемане Методика за подготовка на приватизационни сделки и следприватизационен контрол в община В. Търново./вх. №1977/09.05.02/
  3. Промяна в НПУРОИ. /вх. №1949/26.04.02/
  4. Промени по бюджета на община В. Търново за 2002 год. /вх. №1964/07.05.02/
  5. Питания.
  6. Разход на средства от фонд “Приватизация-инвестиционен”./вх. №1978/09.05.02/
  7. Участие на община В.Търново в учредяване на Сдружение с нестопанска цел “Стоматологично здраве”. /вх. №1962/07.05.02/
  8. Възлагане обществени превози на пътници по утвърдени транспортни схеми./вх. №1938/23.04.02/
  9. Определяне броя на таксиметровите автомобили, работещи на територията на община В.Търново./вх. №1935/22.04.02/
  10. Определяне таксиметрови местостоянки в гр. Дебелец и гр. Килифарево./вх. №1958/29.04.02/
  11. Преобразуване на имот публична общинска собственост в частна общинска собственост – спортен к-с “Ивайло”. /вх. №1948/26.04.02/
  12. Преобразуване на имот публична общинска собственост в частна общинска собственост – кв.93./вх. №1947/26.04.02/
  13. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Самоводене./вх. №1955/26.04.02/
  14. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Райковци./вх. №1953/26.04.02/
  15. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост - с.Ново село./вх. №1954/26.04.02/
  16. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Беляковец./вх.№1951/26.04.02/
  17. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост./вх. №1952/26.04.02/
  18. Учредяване безвъзмездно право на ползване – с. Ново село./вх. №1936/23.04.02/
  19. Учредяване безвъзмездно право на ползване – с. Дичин. /вх. №1937/23.04.02/
  20. Обявяване на публична общинска собственост – с. Хотница, придобит чрез отчуждаване по реда на ЗОС./вх. №1969/08.05.02/
  21. Упълномощаване на Кмета на община В. Търново да предприеме действия за сключване на договори за прехвърляне на вземания./вх. №1966/08.05.02/
  22. Сключване на предварителен договор за замяна под отлагателно условие./вх. №1979/09.05.02/
  23. Изменение на подробен устройствен план –план за регулация на УПИ ІІ – за озеленяване от кв.108 по плана на В. Търново./вх. №1965/07.05.02/
  24. Допускане проектиране изменения на ПУП- план за застрояване за част от кв.19 и част от кв. 346 ЖК “Бузлуджа”, гр. В. Търнов0о./вх. №1892/29.03.02/
  25. Покриване на балансова загуба на ОДПФЗС “Д-р Трейман” ЕООД за 2000 год. до частта й на балансова печалба за 2001 год./вх. №1913/04.04.02/

 

Г-ЖА СТ. ТАНЕВА предложи като т.23 в дневния ред да бъде включено предложението на ОбА за промяна в Общия устройствен план на град Велико Търново.

Г-Н П. ПАЦЕВ предложи като последна точка от дневния ред да бъде включено предложението за именуване на целодневна детска градина в с. Ресен, по което има принципно решение и становище от ОбА.

Г-Н М. МИХОВ подкрепи предложението на г-н Пацев.

 

Други предложения не бяха направени и против направените допълнения към дневния ред нямаше.

 

С 22 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие следния

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

  1. Приемане Правилник за дейността на Общинска агенция за приватизация./вх. № 1976/09.05.02/
  2. Приемане Методика за подготовка на приватизационни сделки и следприватизационен контрол в община В. Търново./вх. №1977/09.05.02/
  3. Промяна в НПУРОИ. /вх. №1949/26.04.02/
  4. Промени по бюджета на община В. Търново за 2002 год. /вх. №1964/07.05.02/
  5. Питания.
  6. Разход на средства от фонд “Приватизация-инвестиционен”./вх. №1978/09.05.02/
  7. Участие на община В.Търново в учредяване на Сдружение с нестопанска цел “Стоматологично здраве”. /вх. №1962/07.05.02/
  8. Възлагане обществени превози на пътници по утвърдени транспортни схеми./вх. №1938/23.04.02/
  9. Определяне броя на таксиметровите автомобили, работещи на територията на община В.Търново./вх. №1935/22.04.02/
  10. Определяне таксиметрови местостоянки в гр. Дебелец и гр. Килифарево./вх. №1958/29.04.02/
  11. Преобразуване на имот публична общинска собственост в частна общинска собственост – спортен к-с “Ивайло”. /вх. №1948/26.04.02/
  12. Преобразуване на имот публична общинска собственост в частна общинска собственост – кв.93./вх. №1947/26.04.02/
  13. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Самоводене./вх. №1955/26.04.02/
  14. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Райковци./вх. №1953/26.04.02/
  15. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост - с.Ново село./вх. №1954/26.04.02/
  16. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост – с. Беляковец./вх.№1951/26.04.02/
  17. Замяна на недвижим имот частна общинска собственост./вх. №1952/26.04.02/
  18. Учредяване безвъзмездно право на ползване – с. Ново село./вх. №1936/23.04.02/
  19. Учредяване безвъзмездно право на ползване – с. Дичин. /вх. №1937/23.04.02/
  20. Обявяване на публична общинска собственост – с. Хотница, придобит чрез отчуждаване по реда на ЗОС./вх. №1969/08.05.02/
  21. Упълномощаване на Кмета на община В. Търново да предприеме действия за сключване на договори за прехвърляне на вземания./вх. №1966/08.05.02/
  22. Сключване на предварителен договор за замяна под отлагателно условие./вх. №1979/09.05.02/
  23. Промяна на Общия устройствен план на град Велико Търново
  24. Изменение на подробен устройствен план –план за регулация на УПИ ІІ – за озеленяване от кв.108 по плана на В. Търново./вх. №1965/07.05.02/
  25. Допускане проектиране изменения на ПУП- план за застрояване за част от кв.19 и част от кв. 346 ЖК “Бузлуджа”, гр. В. Търнов0о./вх. №1892/29.03.02/
  26. Покриване на балансова загуба на ОДПФЗС “Д-р Трейман” ЕООД за 2000 год. до частта й на балансова печалба за 2001 год./вх. №1913/04.04.02/
  27. Именуване на ЦДГ – с. Ресен

 

ПО ПЪРВА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

РЕШЕНИЕ № 755

 

ОТНОСНО: Приемане Правилник за дейността на Общинска агенция за приватизация

 

На основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА, чл. 4, ал.2 от ЗПСК, Общински съвет – Велико Търново

 

Приема Правилник за дейността на Общинска агенция за приватизация и отменя действието на Правилника, приет с решение № 18/14.12.1999 г.

ПО ВТОРА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 22 гласа “за”, 1 глас “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 756

ОТНОСНО: Приемане Методика за подготовка на приватизационни сделки и следприватизационен контрол в община Велико Търново

 

 

На основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА, чл. 4, ал.2 от ЗПСК, Общинския съвет – Велико Търново

 

  1. Приема Методика за подготовка на приватизационни сделки и следприватизационен контрол в община Велико Търново.
  2.  

  3. Отменя действието на Методиката, приета с Решение № 248 /12.09.1996 г. на Общински съвет – Велико Търново.

ПО ТРЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н СВ. ЗЛАТЕВ попита защо чак сега се предлага това решение и предложи коефициентите да бъдат намалени диференцирано според жилищните зони, като за първа и втора зона да се запазят досега прилаганите коефициенти.

Г-Н СТ. ВИТАНОВ заяви, че макар закъсняла подобна мярка то е добре, че се предлага на обсъждане, тъй като същата дава възможност на прилични цени, чиито интерес на Общината е защитен, ползващите тези жилища наематели да имат възможност да ги закупят. Той припомни обсъждането на предложение на предишната сесия, на която бе направено предложение оценка на общински имоти да става по двата метода на оценяване.

Г-Н Р. РАШЕВ отново поясни, че припомнянето на г-н Витанов за обсъждането на кооперативния пазар и начина на оценка на неговите активи, не става въпрос за продажба на пазара и че не ОбА прави неговата оценка, а Съда. Намаляването на цените произтича от ниската покупателна способност на населението като за една година се налага те да бъдат намалявани два пъти. Г-н Рашев допълни, че не става въпрос за това, че са настанени социално слаби, а нуждаещи се, което са две различни неща, а цените на общинските имоти по приетата Методика са по-високи от пазарните. По отношение за намаляването на цените по зони няма особено значение, тъй като общинските жилища са давани, без значение в коя зона се намират, съгласно действащите правила за настаняване на нуждаещите се.

 

С 23 гласа “за”, “против” няма, 1 глас “възд.се”, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 757

 

ОТНОСНО: Промяна в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество

 

 

На основание чл.22, ал.1 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново

 

Променя чл.178, ал.1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, както следва:

 

 

Било Става

 

за гр.Велико Търново за гр.Велико Търново

 

Първа стр.зона – К = 6 Първа стр.зона – К = 4

Втора стр.зона – К = 5 Втора стр.зона – К = 3

Трета стр.зона – К = 4 Трета стр.зона – К = 2

Четвърта стр.зона – К = 3 Четвърта стр.зона – К = 1

Пета стр.зона – К = 2 Пета стр.зона – К = 1

 

За останалите населени места на За останалите населени места на

територията на Общината – К = 2 територията на Общината – К = 1

 

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 24 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 758

ОТНОСНО: Промени по бюджета на Община Велико Търново за 2002 г.

 

 

На основание чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА и чл.18 от Закона за общинските бюджети относно промени по бюджета на община Велико Търново за 2002 г., Общински съвет - Велико Търново

 

Намалява приходната и разходната част на бюджета за 2002 г., както следва:

 

ПРИХОДИ

 

 

§§

Всичко:

І тр.

ІІ тр.

ІІІ тр.

ІV тр.

ІІІ. Трансфери от и за бюджетни и

 

 

 

 

 

 

извънбюджетни сметки

 

 

 

 

 

 

 

Трансфери м/у бюдж.с/ки /нето/

61-00

-165,000

-41,250

-31,250

-46,250

-46,250

- предоставени трансфери /-/

61-02

-165,000

-41,250

-31,250

-46,250

-46,250

ВСИЧКО ПРИХОДИ:

 

-165,000

-41,250

-31,250

-46,250

-46,250

 

РАЗХОДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функция 7. Почивно дело, култура и религиозни

 

 

 

 

 

 

дейности

 

 

 

 

 

 

 

Група 2. Физическа култура и спорт

 

2000

0

2000

0

0

Група 4. Култура

 

 

 

-165000

-41250

-31250

-46250

-46250

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСИЧКО ЗА ФУНКЦИЯ:

 

-163000

-41250

-29250

-46250

-46250

 

Функция 8 Икономически дейности и услуги

 

 

 

 

 

Група 5. Други дейности по икономиката

 

-2000

0

-2000

0

0

 

ВСИЧКО ЗА ФУНКЦИЯ:

 

-2000

0

-2000

0

0

 

ВСИЧКО РАЗХОДИ:

 

-165000

-41250

-31250

-46250

-46250

 

 

ПО ПЕТА ТОЧКА от дневния ред – питания, Г-Н СТ. ВИТАНОВ прочете питането си.

Г-Н Р. РАШЕВ отговори на питането. /писмената форма на питането приложена/.

 

ПО ШЕСТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА В. ЧИВЧИБАШИЕВА попита дали няма грешка в посочената сума, тъй като със същата не може да се закупи рентгеновата тръба за нуждите на Онкодиспансера.

Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че наистина посочената сума е половината от цената на рентгеновата тръба и добави, че е постигната договореност с управителите на общинските търговски дружества, Общината да осигури половината от средствата, необходими за първоначалната лизингова вноска.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 23 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ №759

 

ОТНОСНО: Разход на средства от фонд „Приватизация- Инвестиционен“

 

На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.10, ал.1, т.3 от ЗПСК, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие да бъде извършен разход на средства от фонд “Приватизация - Инвестиционен” в размер на 12 000 /дванадесет хиляди/ лева за закупуване на брояч на кръвни клетки и термостатичен фотометър с UV за нуждите на ОДПФЗС" Д-р Трейман"Велико Търново" ЕООД.

2. Дава съгласие да бъде извършен разход на средства от фонд “Приватизация - Инвестиционен” в размер на 16 205 /шестнадесет хиляди двеста и пет/ евро за закупуване на рентгенова тръба за апарат "Мултиволт 250" за нуждите на "МОДОЗС- Велико Търново" ЕООД.

3. Възлага на управителите на дружествата да определят изпълнител на доставката при спазване изискванията на Закона за обществени поръчки /ДВ бр.56/1999 г.,изм.и доп.98/2000 г./.

ПО СЕДМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 24 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 760

ОТНОСНО: Участие на Община Велико Търново в учредяване на Сдружение с нестопанска цел “Стоматологично здраве” Велико Търново

На основание чл.11, т.4, чл. 21, ал. 1, т. 15 от ЗМСМА и във връзка с Решение № 702/26.02.2002 г.на Общински съвет – Велико Търново, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за участие на Община Велико Търново в Сдружение с нестопанска цел

с наименование “Стоматологично здраве” гр. Велико Търново

със седалище гр. Велико Търново

ул. “Васил Левски” № 6

с предмет на дейност: Масово внедряване на разработеното средство за профилактика на зъбния кариес при деца – флуорирано мляко; проследяване ефективността от използване на флуорирани млека при деца в нейните здравни, организационни, финансови и технологични аспекти; създаване на модел на научна организация за производство и внедряване на флуорирани млека с цел по-широкото им внедряване и разпространение в страната; научно-изследователски проучвания за установяване механизмите на кариес-профилактичния ефект; разработване и разпространение на здравно-просветни материали с цел издигане на ново равнище на профилактичната здравна дейност.

 

2. Определя за представител на Община Велико Търново в Сдружението – д-р Румен Рашев – кмет Община Велико Търново

 

ПО ОСМА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 25 гласа “за”, “против” и “възд.се” няма, Общински съвет прие

РЕШЕНИЕ № 761

 

ОТНОСНО: Възлагане обществени превози на пътници по утвърдени транспортни схеми

 

 

І. На основание чл. 21 ал. 2 от ЗМСМА и чл. 17 ал. 3 от Наредба № 2 на Министерство на транспорта и съобщенията, Общински съвет – Велико Търново приема да се проведе конкурс за възлагане на обществен превоз на пътници за срок от 5 години по утвърдените линии:

 

1.В.Търново – Русе

2.В.Търново – Разград

3.В.Търново – Силистра

4. В.Търново – Плевен

5.В.Търново – Павликени

6.В.Търново – Кладни дял

7.В.Търново – Хотница

8.Допълнителна линия в градския транспорт, съобразно утвърдените маршрутни разписания.

 

ІІ. На основание чл. 21 ал. 2 от ЗМСМА и чл. 17 ал. 5 от Наредба № 2 на Министерство на транспорта и съобщенията определя състав на комисията за провеждане на конкурса и оценка на предложенията, съответно:

Председател: Ерджан Салиева Алкова – Зам.кмет на Община Велико Търново

и Членове:

1.Снежана Атанасова Данева – Директор Дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" Община В.Търново

2.Олга Петрова Петърчева – Младши юрисконсулт Община Велико Търново

3.Десислава Любенова Заевска – Н-к отдел "Общинска икономика"

4.инж.Галина Христова Маринова – Гл.експерт "Транспорт" Община Велико Търново

5.инж.Станислав Иванов Марков – регионално звено на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

6.Вежен Симеонов Пенев – ТУДА

ІІІ.На основание чл. 21 ал.2 от ЗМСМА и чл. 19 ал. 1 от Наредба № 2 утвърждава следните критерии за оценка и класиране на кандидатите.

1.Място и съдебна регистрация

1.1.Седалище и данъчна регистрация във В.Търново – 20 точки

1.2.Седалище и данъчна регистрация в други населени места – 10 точки

2.Екологичност на превозните средства.

2.1.Оборудвани с катализатори и екодвигатели – от 10 до 20 точки.

2.2.Оборудвани с газови уредби – от 5 до 10 точки

2.3.Останалите, които отговарят на екологичните норми – 3 точки

3.Предлагана цена с включен ДСД за междуселищни линии за пътнико километър – от 10 до 20 точки

най-ниска 20 точки – най висока 10 точки

4.Оборудване на превозните средства за превоз на трудноподвижни лица

4.1.Оборудвани – 10 точки

4.2.Необорудвани – 5 точки

5.Възраст на автобусите и съоръженост с климатик , химическа тоалетна, хладилник, аудиовизуална техника и др.

5.1.До 10 години и съобразно съоръжеността – от 5 до 10 точки

5.2.От 10 до 15 години – от 2 до 5 точки

5.3.Над 15 години - 1 точка

6.Собственост на автобусите, с които разполага превозвача

-собствени или на лизинг до 1 година – от 5 до 10 точки

-лизингов договор над 1 година - от 3 до 5 точки

-наети с договор под наем не по-малко от 1 година – 2 точки

7.Предложения със социално значение за Общината – от 5 до 10 точки

Оценката е точкова /максимален брой точки 100/. Класирането на отделните оферти става по общия брой натрупани точки. На първо място се класира кандидата, получил най-голям брой точки.

ІV.Организирането и провеждането на конкурса, съобразно изискванията на нормативните документи се възлага на Кмета на Общината.

 

ПО ДЕВЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н И.СТОЯНОВ заяви, че с подобно предложение ОбС се опитва да ограничава правото на хората на труд, лимитирайки броя на автомобилите до 600, което от своя страна води до създаване на предпоставки за корупция. Той предложи предложението да отпадне, понеже ОбС не е институцията, която трябва да ограничава гражданите, а пазарът е този, който налага броя на такситата в града.

Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че от тази година действа Наредба на Министерството на транспорта, която е задължителна и в която е предвидено задължително условие ОбС да приема подобни ограничения. Тъй като е задължително ОбС да приеме определен брой таксита, г-н Рашев предложи цифрата да бъде 570, и допълни, че задължението да бъдат не по-стари от 3 години, влиза от 2005 год. съгласно същата Наредба.

Г-Н АТ. АТАНАСОВ подчерта, че искането да се отхвърли предложението е трябвало да бъде направено при обсъждането на дневния ред.

Г-Н И.СТОЯНОВ предложи предложението да не се приеме.

Г-Н Р. РАШЕВ предложи броя на автомобилите-таксите да остане 600, както е записано в проекто-решението.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 14 гласа “за”, 4 гласа “против” и 4 гласа “възд.се”, Общински съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 762

ОТНОСНО: Определяне броя на таксиметровите автомобили, работещи на територията на Общината

 

 

На основание чл.21 ал.2 от ЗМСМА и чл.24 ал.4 от Наредба № 34/06.12.1999 г. на Министерство на транспорта и съобщенията за таксиметров превоз на пътници, Общински съвет – Велико Търново

 

Определя броя на таксиметровите автомобили, които да работят на територията на Община Велико Търново на 600 /шестстотин/.

 

ПО ДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 22 гласа “за”, “против” няма и 1 глас “възд.се”, Общински съвет прие

РЕШЕНИЕ № 763

 

ОТНОСНО: Определяне таксиметрови местостоянки в гр. Дебелец и гр. Килифарево

 

 

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 47, ал. 1 от Наредба № 34/06.12.99 на Министерство на транспорта и съобщенията за таксиметров превоз на пътници и взимайки предвид броя на действащите автомобили за таксиметров превоз /590 бр./, както и определените с Решение 488/06.07.01 на Общински съвет местостоянки, Общинският съвет – Велико Търново

 

1.Определя 10 броя таксиметрови стоянки, както следва:

 

1.1.В гр. Дебелец – площада в началото на ул. "Петър Мазнев" под "Тото" пункта – 5 броя перпендикулярно на платното за движение.

1.2.В гр. Килифарево – на пл. "България" – 5 броя местостоянки.

 

2.Местостоянките да се сигнализират с "начупена линия" - М 14 и символ "ТАХI" според изискванията на Закона за движение по пътищата.

ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н СВ. ЗЛАТЕВ помоли г-н Рашев да обясни концепцията си за въпросните терени.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ сподели мнението на г-н Златев, заявявайки, че на много стъпки ОбС приема решения по разпореждането с такъв вид общинско имущество. Той изказа притесненията си, че се губи визията за подобни подходи от раздробяването им на технологични стъпки. Г-н Стефанов заяви опасенията си, че по този начин “се измъкват решенията от ОбС”, че общинските съветници се утвърждават “като машина за гласуване”, а не като орган, който трябва да каже каква е визията и след това ОбА самостоятелно да работи без непрекъснато да иска разрешение или съгласуване от ОбС за всяка процедурна стъпка. В заключение г-н Стефанов предложи първо ОбС да даде съгласие стадионът да бъде разпореден по определен начин, а след това да се пристъпва към последващите процедури.

Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че за пореден път се чуват опасения, че се прави нещо, за което общинските съветници не знаят и допълни, че е готов да приеме всякакъв механизъм на работа, който да е ефективен. По отношение на определена концепция г-н Рашев отговори, че трудно би могъл да представи такава и пространно изложи ситуацията около комплекс “Ивайло”, за който не е имало подробен градоустройствен план и по ЗУТ представлявал един цялостен парцел. Предприети са служебни действия за изработване на устройствен план , многократно обсъждан с експерти и с хора, занимаващи се със спорт, като същата разработка е внесена на Експертен съвет по устройство на територията и приета от него.

Г-н Рашев отговорно заяви, че е готов да отговаря пред каквато и да е била институция, ако той като кмет на Общината е разпоредил общински имот без знанието на ОбС. В никакъв случай разглежданият въпрос не е разпореждане и не означава, че преобразуването от един вид собственост в друга, предопределя въпроса с разпореждането на собствеността. Г-н Кмета обясни подробно предназначението на всеки отделен парцел.

Той изясни причината за промяна на предназначението от публична в частна собственост на посочените в предложението пет парцела, изразявайки становището на ОбА, че Общината не може да изгради със собствени средства инвестиционен проект, който е непосилен дари в следващите повече от 10 години. Ако се появи сериозен инвестиционен интерес към изграждане на спортния комплекс под формата на партньорство с частни дружества, то този парцел трябва да е частна общинска собственост.

В момента има сериозни инвестиционни интереси към определени парцели и идеята на ОбА е ако може да се обвържат сериозните намерения със задължението да бъде изграден спортен комплекс, от какъвто градът има нужда. Според г-н Рашев това ще е най-добрия вариант и ако се появи първото идейно предложение в този аспект, то ОбА ще направи предложение до ОбС за вземане на решение.

По отношение на парцел V – стадиона, г-н Рашев заяви, че според експерти и специалисти би било удачно трансформирането му от публична във частна общинска собственост, тъй като вариантът да бъде отдаден на концесия не е целесъобразен в настоящия момент. Предложението стадионът да се преобразува в частна общинска собственост и последващо учредяване на право на ползване, е по-добрата форма на уреждане на отношения между община В. Търново с нейната собственост и един футболен клуб, който да представя града. Срокът на договорените отношения между Общината и ФК “Етър” е изтекъл като същите трябва да бъдат уредени.

Според г-н Рашев друг вариант – теренът на стадиона, пистата и др. да бъдат предоставени за ползване на един футболен клуб съобразно Закона за физическото възпитание и спорта, е невъзможен. Това предполага поддръжка от страна на Общината на целия комплекс, което не е по силите на ОбА.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ заяви, че явно не е добре разбран правилно и допълни, че неговият въпрос е съвсем друг. Той попита какво пречи предложените парцели да останат публична общинска собственост и какво ще стане ако не се преобразуват на това заседание на ОбС. Той допълни, че когато идеите и програмите, за които г-н Рашев говори “станат готови”, то тогава да се решава въпроса.

Г-Н Р. РАШЕВ разясни, че явно не е бил разбран правилно изразявайки становището си, че всякакви бъдещи действия оттук нататък ще са по-лесни, “ако е ясна волята на ОбС”. Той попита как ще се водят разговори с потенциални инвеститори, ако ОбС не е преобразувал терена. Г-н Кметът допълни, че нищо фатално няма да се случи ако собствеността остане публична, но най-вероятно още за следващата сесия ще има готови предложения какво да се прави и вметна, че вече има такива включително и от г-н Георги Василев. В заключение г-н Рашев заяви и помоли да не се създават излишни по-големи проблеми от тези в момента, касаещи общинското предприятие.

Г-Н СТ. ВИТАНОВ заяви, че казаното от г-н Кмета тотално се разминава от написаното в материала и цитира текста за безвъзмездното ползване в рамките на 10 години. Според г-н Витанов идеята както той я разбира е с безвъзмездно отдаване имота на даден инвеститор същия ще стопанисва обекта, за да подпомага спорта. Той подкрепи становището на г-н Стефанов да се следва определена хронология – “когато му дойде времето да решим въпроса”.

Г-Н Р. РАШЕВ заяви, че първо явно общинските съветници трябва да уточнят какво точно искат да им се предостави като информация, като концепции, виждания и пр. и отново разясни идеите си за това предложение.

Г-Н СВ. ЗЛАТЕВ предложи да се прекрати дебата и да се премине към гласуване.

Г-Н Т.Д.ТОДОРОВ предложи да се даде думата на г-н П. Петров, който е изявил желание за това преди предложението на г-н Златев.

Г-Н П. ПЕТРОВ изрази своята подкрепа на предложението и отбеляза, че по отношение на стопанисването на обектите те трябва да бъдат отдавани за безвъзмездно ползване. Г-н Петров посочи като пример община Севлиево, където с решение на общинския съвет стадиона е отдаден на “Американ стандарт”. Г-н Петров също така отбеляза, че няма инвеститор, чиито интереси не са защитени да направи инвестиции.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ предложи да се добави към текста на предложението “обявява” или “търси” концесионер, като точката за парцел V да се гласува отделно от останалите точки.

Г-Н Г. ГЕОРГИЕВ се обяви против предложението на г-н Стефанов.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване направеното предложение от г-н Стефанов.

С 10 гласа “за”, 2 “против” и 8 “въздържал се” предложението на г-н Стефанов не бе прието.

Г-Н И. СТОЯНОВ предложи прегласуване.

С 9 гласа “за”, 2 “против” и 9 “въздържал се” прегласуването на предложението на г-н Стефанов не бе прието.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ подложи на гласуване предложението на общинската администрация.

С 15 гласа “за”, 1 “против” и 3 “въздържал се” предложението на общинска администрация не бе прието.

Г-Н Г. СТОЙКОВ предложи да се гласува предложението само в частта му за парцел V.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ отбеляза, че вече е било направено такова предложение и то не е получило нужните гласове.

Г-Н И. СТОЯНОВ предложи 10 минути почивка.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ обяви 10 минути почивка.

След почивката Г-Н Г. СТОЙКОВ предложи да се прегласуват паркинга и стадиона от предложението.

Г-Н П. КОДЖАБАШЕВ предложи г-н Стойков да оттегли своето предложение.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ обясни,че съгласно чл. 49, ал. 3 от Правилника за дейността и организацията на Общински съвет, след като е взето решение по даден въпрос, не се допуска този въпрос или друг, който е по същество същия да се постави отново на същото заседание.

Г-Н Г. СТОЙКОВ оттегли своето предложение.

 

ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н И. СТОЯНОВ предложи точката да се отхвърли с гласуване.

Г-Н А. АТАНАСОВ изрази своята не подкрепа за предложението.

Г-Н П. ПЕТРОВ също се обяви против предложението.

Други изказвания не бяха направени.

С 5 гласа “за”, 12 “против” и 6 “въздържал се” предложението не бе прието.

Г-Н С. ВИТАНОВ изрази отрицателен вот, като подчерта, че трябва да има мотиви при преобразуването от публична в частна общинска собственост собственост.

Г-Н Р. РАШЕВ поясни, че обекта е свързан с бъдеща експлоатация.

 

ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” – няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 764

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - парцел ІІІ-405 в строителен квартал 3, намиращ се в с.Самоводене, община Велико Търново, с площ 1 200 кв.м., актуван с АОС №1343 /18.02.2002 г.

2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92 “ гр. Велико Търново, в размер на 4 800 лева.

 

3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н С. ВИТАНОВ попита, защо се получава разлика в цената на посочените имоти.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ обясни, че това са два различни имота.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 22 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” – няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 765

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.35 ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - №104 в околовръстен полигон по неодобрен кадастрален план на с.Райковци ,община Велико Търново, с площ 2 100 кв.м., актуван с АОС №1 314 31.11.2001 г.

 

2.Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92 “ гр. Велико Търново, в размер на 3 150 лева.

 

3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО ПЕТНАДАСЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н С. ВИТАНОВ предложи в точката да се включи текст, който да задължава потенциалния купувач да поддържа и охранява обекта.

Г-Н Р. РАШЕВ прие предложението на г-н Витанов.

Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ прочете предложението с направеното допълнението към т. 3.

 

С 20 гласа “за”, 1 “против” и “въздържал се” – няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 766

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

1.На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.35, ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - парцел ІІ в строителен квартал 24, намиращ се в с.Ново село, община Велико Търново, с площ 1 000 кв.м., актуван с АОС №1 336 /07.02.2002 г.

 

2.Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92 “ гр. Велико Търново, в размер на 2 300 лева.

 

3.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе конкурс за продажба на горепосочения имот с условие за поддръжка и опазване на храм-паметника “Отец Матей Преображенски” и прилежащия му терен, при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална конкурсна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО ШЕСТНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 20 гласа “за”, “против” – няма и 1 “въздържал се”, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 767

ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

 

 

На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.35, ал.1 от ЗОС, чл.31 и чл.36 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ урегулиран поземлен имот - парцел Х в строителен квартал 44, намиращ се в с.Беляковец, община Велико Търново, с площ 2 450 кв.м., актуван с АОС №1063 /08.05.2001 г.

 

2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92 “, гр.Велико Търново, в размер на 10 535 лева.

 

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе таен търг за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

 

ПО СЕДЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 768

 

ОТНОСНО: Замяна на недвижим имот частна общинска собственост

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 35, ал. 2 от ЗОС и чл. 38, ал.1 от НРПУРОИ, Общински съвет – Велико Търново

 

1. Дава съгласие за замяна на недвижим имот, собственост на Николай Колев Колев и Йорданка Николова Колева от гр. Велико Търново, ул. “Петър Пърмаков” № 5, съгласно Заповед № 1283 от 30.09.1993 г. за отмяна на отчуждаването представляващ част от поземлен имот – дв. Пл. № 74 в строителен квартал: 7 – А ЖК “Чолаковци” от 365 кв. м. с недвижим имот частна общинска собственост, АОС № 289/25.06.1997 г., представляващ част от УПИ ІІІ-74, строителен квартал 7 – А с площ 350 кв. м.

 

2. Разликата в стойността на двата имота в размер на 206 лева да бъде заплатена от Община Велико Търново на лицата на Николай Колев Колев и Йорданка Николова Колева.

 

3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши всички действия по замяната на имотите в съответствие с изискванията на раздел ІІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, като всички разходи по замяната са за сметка на Николай Колев Колев и Йорданка Николова Колева.

 

ПО ОСЕМНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 769

 

ОТНОСНО: Учредяване безвъзмездно право на ползване

 

І. На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 6, ал. 1 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново

 

Изважда от списъка на имотите – публична общинска собственост читалищна сграда с. Ново село, Община Велико Търново, попадаща в парцел І, кв. 49 “А” по плана на селото и я обявява за частна общинска собственост.

 

ІІ. На основание § 3, ал. 1 от ЗНЧ и чл. 39, ал. 1 и ал. 3 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново

 

Учредява безвъзмездно право на ползване върху сградата за срок от 10 /десет/ години на читалищното настоятелство на читалище “Наука” с. Ново село.

 

ПО ДЕВЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 770

ОТНОСНО: Учредяване безвъзмездно право на ползване

 

І. На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 6, ал. 1 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново

 

Изважда от списъка на имотите – публична общинска собственост читалищна сграда с. Дичин, Община Велико Търново, попадаща в парцел ІІІ, кв. 54 “А” по плана на селото и я обявява за частна общинска собственост.

 

ІІ. На основание § 3, ал. 1 от ЗНЧ и чл. 39, ал. 1 и ал. 3 от ЗОС, Общински съвет – Велико Търново

 

Учредява безвъзмездно право на ползване върху сградата за срок от 10 /десет/ години на читалищното настоятелство на читалище “Зора - 1873” с. Дичин.

 

ПО ДВАДЕСЕТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 771

 

ОТНОСНО: Обявяване за публична общинска собственост на имот № 042053 по плана за земеразделяне на с. Хотница, община Велико Търново, придобит чрез отчуждаване по реда на Закона за общинската собственост.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 22 от ЗОС и във връзка с чл. 3, т. 2 от Наредбата за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет – Велико Търново

 

Обявява за публична общинска собственост имот № 042053 с площ 30 кв. м., ІV-та категория в местността “Корнаците” по плана за земеразделяне на с. Хотница, при граници и съседи: изток - № 042052 ниви на наследниците на Сталян Александров Къневски; запад - № 180029 полски път; север - № 042007 нива на наследниците на Петър Йорданов Гачков; юг - № 042052 нива на наследниците на Сталян Александров Къневски, отчужден за “общински нужди”, за изграждане на: кранови възли, АГРС и пътищата до тях на отклонение от магистрален газопровод КС “Полски Сеновец” до АГРС – Велико Търново.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ПЪРВА ТОЧКА от дневния ред Г-Н С. ЗЛАТЕВ попита за колко договора става въпрос.

Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че за този случай са необходими два договора.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 772

 

ОТНОСНО: Упълномощаване на Кмета на Община Велико Търново да предприеме действия за сключване на договори за прехвърляне на вземания.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново

 

Упълномощава Кмета на Община Велико Търново да предприеме действия за сключване на договори за цесия /прехвърляне на вземане/ с МОБАЛ “Д-р Стефан Черкезов”, с който МОБАЛ “Д-р Стефан Черкезов” прехвърля на Община Велико Търново вземанията си към МОДОЗС и ОДПЗС, намиращи се на територията на общината.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ВТОРА ТОЧКА от дневния ред Г-Н П. КАЗАНДЖИЕВ изрази своята подкрепа за първоначалния вариант на предложението.

Г-Н С. ЗЛАТЕВ изрази съмнение, че това е най-удачния вариант за разпореждане с такива парцели.

Г-Н А. АТАНАСОВ репликира г-н Златев.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че след известно време ще трябва да се подложи на гласуване същинската замяна, когато бъде готов обекта.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и 1 “въздържал се”, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 773

ОТНОСНО: Предварителен договор за замяна под отлагателно условие

 

На основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, във връзка с чл.35, ал.2 от ЗОС, чл.19 от ЗЗД и чл.38 от НРПУРОИ, Общински съвет – Велико Търново

 

І. Дава съгласие за сключване на предварителен договор за замяна под отлагателно условие имотите частна общинска собственост, както следва:

 

1.Кв.18 УПИ І по плана на гр.Велико Търново – за обществено обслужване – с площ 1946 кв.м и цена 62 300 лв., съгласно експертна оценка, изготвена от "Инвестстрой-92" ЕООД.

2.Кв.Х – общ. част от УПИ Х кв.24 по плана на гр.Велико Търново с площ 378 кв.м и цена 24 241 лв., съгласно експертна оценка, изготвена от "Инвестстрой-92" ЕООД.

3.Общ.част от УПИ ХІ кв.24 по плана с площ 311 кв.м и цена 19 945 лв., съгласно експертна оценка, изготвена от "Инвестстрой-92" ЕООД,

 

да бъдат заменени с недвижим имот /Газова отоплителна станция/ в кв.240 УПИ І по плана на гр.Велико Търново след завършването му и получаването на разрешение за ползване.

 

ІІ.Възлага на Кмета на Община Велико Търново да сключи предварителен договор с ЕТ "Даниела Петрова-90" при условията по т.1 от решението.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ТРЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-ЖА Р. БРАЙНОВА предложи да се даде думата на проектанта и главния архитект за повече яснота.

АРХ. ПЕТРОВИЧ представи накратко процедурата и представи Общия градоустройствен план с нанесените изменения, който го правят по-адекватен, както на функцията така и на собствеността. Арх. Петрович представи по-едрите изменения: терените около Южния пътен възел, градинката на ул. “Мармарлийска”, “Момина крепост” и обясни, че в същото време където има детски заведения, които се дават на концесия, тя да бъде такава, че да не се наруши функцията на самата сграда, за да може ако, има нужда някога от детско заведение, тя да се възстанови.

Г-Н С. ВИТАНОВ попита дали проекта гарантира озеленяване.

АРХ. ПЕТРОВИЧ отговори, че проекта защитава съществуващото озеленяване от такава гледна точка, че в зелени места с парцелно застрояване се защитава зеленината в самия двор и допълни, че сега според Наредба № 5 трябва да се осигурят 12 кв. м. в жилищната територия за град като Велико Търново.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ попита за гледната точка на арх. Петрович относно района на Старото военно училище и какво ще стане с пътя София – Варна, ако компетентните органи вземат друго решение.

АРХ. ПЕТРОВИЧ отговори, че няма изменение на действащия план, защото по устройствените зони там е предвидена централна градска устройствена зона. По втория въпрос арх. Петрович отбеляза, че това се решава на ниво републиканска мрежа.

Г-ЖА Р. БРАЙНОВА призова общинските съветници да подкрепят предложението, за да може да върви процедурата по окончателното утвърждаване на разработката и поздрави арх. Петрович за неговия професионализъм.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 21 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 774

 

ОТНОСНО: Приемане проект за изменение на Общия устройствен план на гр.Велико Търново

 

На основание чл.22, ал.1 и във връзка с чл.21, ал.1, т.11 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, Общински съвет – Велико Търново

 

1.Приема проект за изменение на Общия устройствен план на гр.Велико Търново, състоящ се от:

2.В съответствие с изискванията на чл.9 ал.3 от ЗУТ и на основание фактическото им ползване, дава съгласие за промяна на предназначението на територии и поземлени имоти, предвидени с Общия градоустройствен план за озеленени площи за широко обществено ползване. Предназначението на тези територии и поземлени имоти се определя с проекта по т.1, въз основа на приетите от Общинския съвет устройствени зони – протокол № 40 от 31.01.2002 г., решение № 664.

Решението се отнася за следните предвидени с Общия градоустройствен план, но нереализирани озеленени площи за широко обществено ползване:

 

Териториална

локализация

Фактическо ползване

на териториите и

поземлени имоти

УЗ/

Т*

Предназначение по ОГП, одобрен със

з-д 537/1997

Предназначение по проекта за изменение на ОГП

Източно от Висшето военно училище

Складови дейности

СОП1

Зелени площи за широко обществено ползване

Складови терени

ЖК "Акация" – южно от военното поделение

Терен със специал-

но предназначение

Т 4

Зелени площи из-

вън жилищната

зона

Жилищна зона от

3 до 4 етажа

Местност "Козлуджа"

Земеделски земи по § 4 от ЗСПЗЗ

Ов и

СОП 2

Лесопарк и складо-

терени в ЗПЗ

Вилна зона и тере-

ни за обществени

дейности покрай

пътя за София

Югоизточно от

Западен пътен възел

Земеделски земи

СОП1

и СОП2

Зелени площи из-

вън жилищната зона

Терени за общест-

вени дейности

Северно от стадион "Ивайло"

Обитаване и

обществено

обслужване

Цг

Зелени площи за

широко обществено

ползване

Терени за общест-

вени дейности

Западно от "Булгар-

плод"

Земеделски земи

СОП1

Зелени площи за

широко обществено

ползване

Складови терени

ЖК "Западен район"

Обитаване

Жс

Зелени площи за широко обществено

ползване

Терен за обществе-

ни дейности

Парк "Дружба"

Производствени дейности

СОП1

Паркове и зелени площи за широко обществено ползване

Складови терени

Централна част – западно от сградата на ТПО

Обществено обслужване

Жс

Зелени площи за широко обществено ползване

Терен за обществе-

ни дейности

Централна част – до сградата на Булбанк

Обществено обслужване

Жс

Зелени площи за широко обществено ползване

Жилищна зона от 3 до 4 етажа

Централна част – по ул."Хр.Ботев"

Обитаване

Жс

Зелени площи за широко обществено ползване

Жилищна зона от 3 до 4 етажа

 

* Устройствени зони /терени с конкретно предназначение, създадени със схемата на устройственото зониране; Жс – жилищни зони с преобладаващо застрояване със средна височина; Цг – устройствени зони за многофункционално ползване от типа смесена централна зона с преобладаващо застрояване с голяма височина и плътност; СОП1 – смесени обслужващи и производствено-складови зони в обхвата на градската територия; СОП2 – смесени обслужващи и производствено-складови зони – селищни преобразувания; Ов – вилни зони; Т4 – терени със специално предназначение.

 

3.На основание чл.127 ал.6 от ЗУТ одобрява Проект за изменение на Общия устройствен план на гр.Велико Търново, след приемане от Националния експертен съвет.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н С. ЗЛАТЕВ попита какво означава стопанска инициатива и какво се има предвид.

Г-Н Р. РАШЕВ отговори, че Общината или има инициатива или си търси партньор, а конкретните решения се вземат в Общинския съвет.

Други изказвания не бяха направени.

 

С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 775

ОТНОСНО: Изменение на подробен устройствен план – план за регулация на УПИ ІІ - за озеленяване от кв.108 по плана на гр.Велико Търново

 

На основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА, във връзка с чл.9 ал.3 от ЗУТ, Общински съвет – Велико Търново

 

Дава съгласие да се проведат процедури за одобряване изменение на ПУП – план за регулация на УПИ ІІ - за озеленяване от кв.108 по плана на гр.Велико Търново, по реда на чл.134 ал.1 т.1 и ал.2 т.6 от ЗУТ.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ПЕТА ТОЧКА от дневния ред Г-Н Т. Д. ТОДОРОВ прочете направеното допълнение от ПК по ТСУ, че подкрепя предложението само в частта, касаеща т. 1 от проекта за решение на ОбА.

Изказвания не бяха направени.

 

С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 776

ОТНОСНО: Допускане проектиране изменения на ПУП – план за застрояване за част от кв.346 ЖК "Бузлуджа" гр.Велико Търново

 

На основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА, във връзка с чл.82 от Наредба 5 за Правила и нормативи за устройство на територията от 2001 г., Общински съвет – Велико Търново

 

Дава съгласие за част от кв.346 УПИ І-6584 по плана на гр.Велико Търново да се проектират подробни устройствени планове – с височина на жилищните сгради до 19,00 м.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И ШЕСТА ТОЧКА от дневния ред изказвания не бяха направени.

 

С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 777

 

ОТНОСНО: Покриване на балансова загуба на ОДПФЗС “Д-р Трейман” ЕООД – Велико Търново за 2000 г. до частта й на балансова печалба за 2001г.

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, чл. 65, ал.1, т.1 от Наредбата за управление и упражняване правата на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, Общински съвет - Велико Търново

 

  1. Намалява не покритата загуба за 2000г. в размер на 38 255,32 лв. до частта на балансовата печалба за 2001 в размер на 3 285,74 лв., натрупана по сметка 122 “Неразпределена печалба от минали години”.
  2. Възлага на управителя на търговското дружество да отрази промените по баланса на дружеството.

 

ПО ДВАДЕСЕТ И СЕДМА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

 

С 20 гласа “за”, “против” – няма и “въздържал се” - няма, Общински съвет – Велико Търново, прие

 

РЕШЕНИЕ № 778

 

ОТНОСНО: Именуване на ЦДГ, с. Ресен

 

На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, Общински съвет – Велико Търново

 

Одобрява Целодневна детска градина, с. Ресен да носи името “Вяра, Надежда, Любов”.

 

 

Поради изчерпване на дневния ред четиридесет и петото заседание на Общински съвет - Велико Търново бе закрито в 12:45 ч.

 

Препис от протокола се изпраща на Областен управител и Районна прокуратура за сведение.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

ВЕЛИКО ТЪРНОВО

                                /Т. Д. ТОДОРОВ/

ПРОТОКОЛИРАЛ

                                /И. Иванова/

 

 

ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

 

…………….         …………….         ……………

/К.Джанабетска/     /П.Гагова/         /М.Михов/

……………         …………….

/П. Петров/         /Ст. Витанов/

Обратно в заседания