ПРОТОКОЛ

№ 9

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 16.03.2000 ГОДИНА , ОТ 9.15 ЧАСА , В ЗАЛАТА НА ОБЩИНАТА

 

На заседанието присъстваха 36 общински съветници и отсъстваше един - г-н Атанас Стефанов Атанасов - служебно ангажиран.

Присъстваха още: Д-р Румен Рашев - кмет на общината, г-н Никола Янков - началник на Дирекция “Териториално-селищно устройство”, г-ца Мария Герасимова - началник отдел “Правно-нормативно обслужване”, г-ца Велика Иванова - началник отдел” Култура и културно-историческо наследство”, журналисти и граждани.

 

Г-н Димитър Йорданов - Председател на Общинския съвет откри заседанието като преди обсъждане на проекта за дневен ред , той даде думата на г-жа Стефка Танева - р-л на групата общински съветници от “ Социал-либерален съюз” .

Г-жа Стефка Танева обяви промяната в председателството на групата съветници от “ Социал-либерален съюз” за следващите три месеца и че по силата на ротационния принцип групата е определила за председател

г-н Румен Петров. Г-жа Танева благодари за коректното отношение през времето, когато тя е била председател и използва случая да поздрави колегите си мюсюлмани с техния празник - Курбан Байрам като им пожела много здраве и щастие.

 

Г-н Димитър Йорданов - председател на ОбС насочи вниманието на общинските съветници по проекта за дневен ред.

 

Предложения за изменения и допълнения по проекта за дневен ред бяха направени от:

 

1. Д-р Иван Манчев - предс.на КЗСД , който настоя т.5 от проекта за дневен ред да отпадне, тъй като материалът не е гледан в този вид от комисията и помоли да се прецизират нещата.

Г-н Димитър Йорданов отговори , че като председател го е включил в дневния ред, поради това, че от д-р Йонова - директор на “ КДЦ І” има предложение, което К ЗСД принципно е подкрепила, а проекта за решение е подготвен от общинска администрация. Икономическата комисия е разгледала въпроса от гледна точка на общинската собственост. Г-н Йорданов подчерта, че лично той няма нищо против точката да отпадне , но напомни на д-р Манчев , че преди време лично той е настоявал да се разгледа въпроса, а сега - да не се разглежда!

Д-р Иван Манчев взе отново думата като поясни, че комисията много преди 1-ви март е разгледала предложението. Сега , в този момент, вече се говори за отдаване под наем на собственост. Той каза, че е разговарял със свои колеги и увери, че това преобразуване безпокои много от тях. Накрая д-р Манчев наблегна на това, че предложението по този въпрос трябва да се съгласува с Български лекарски съюз, синдикати и чак тогава като се достигне до консенсус да се вземе решение. Той пак настоя т.5 да отпадне от дневния ред на това заседание.

Г-н Димитър Йорданов отново повтори, че няма нищо против отпадането на точката и че фаталната дата е не 1 март, а 1-ви юли.

/ След така направените изказвания, с 27 гласа “за” и 4 - “въздържали се”, предложението от д-р Манчев за отпадане на т.5 от дневния ред бе прието/

2. Д-р Василка Тодорова - предложи т.т. 1 и 2 от проекта за дневен ред да отпаднат , поради огромния материал , който трябва да бъде разгледан. Тя подкрепи и направеното предложение от д-р Манчев - т.5 да отпадне, тъй като не е разгледана в комисията по ЗСД и съществуват много забележки и неточности по този въпрос.

/ Направеното предложение от д-р Тодорова - т.т. 1 и 2 да отпаднат не бе подкрепено от общинските съветници и с 1 глас “за”, 20 - “против” и 8 - “въздържали се”, то бе отхвърлено /

3. Г-н Димитър Йорданов направи предложение като т.12 от дневния ред да се разгледа предложението, относно промяна в състава на комисия по чл.6 от Статута за награда “Велико Търново”, поради това че г-н Сава Славов Димитров е подал писмена молба да бъде освободен от тази комисия.

/ С 31 гласа “за” предложението беше прието/

 

След така направените разисквания и гласувания по отделните предложения, бе приет следния

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

1. Меморандум между CO.RI.BA. - “Консорциум за реконструкция и развитие на Балканите” и Община Велико Търново./вх.№171/06.03.00г/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Г. Георгиев-предс. на Кпо ТСУ

г-н Т.Тодоров -предс.на К по ОС

 

2. Предоставяне на правомощия на кмета на Общината по чл.21, т.8 от ЗМСМА /вх.№ 44/17.01.2000г./

 

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

г-н Г. Георгиев-предс. на Кпо ТСУ

 

3. Изменение и допълнение на Наредбата за формиране и управление на приходите от приватизацията в Община В. Търново /вх.№ 167/02.03.2000г./

Докл.: Т. Тодоров - предс. на НСП.

 

4. Откриване на процедура за приватизация на магазин за готово облекло на ул. “В. Левски” № 21./вх. №166/02.03.2000/

Докл.: Т. Тодоров - предс. на НСП

 

5. Структурни промени и намаление числеността на персонала в Диспансер по психични болести. /вх.№ 111/08.03.2000/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

д-р И. Манчев-предс. на Кпо ЗСД

 

6. Избор на кметски наместници.

 

7. Замяна на обработваема земеделска земя в размер на 7.867 дка, трета категория, собственост на Антон Каракоев от с. Балван за общинска земя. /вх.№138/23.02.2000/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

 

8. Обявяване на търг за ползване на общински терен по смисъла на чл.2/1/, т.5 от ЗОС в кв.55 в гр. Килифарево. /вх.№143/24.02.2000/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

 

9. Избор на Председател на Комисията за проучване отчуждаването на недвижими имоти за мероприятия на държавата, общината, кооперации и обществени организации /вх.№170/06.03.2000/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н Д. Йорданов-предс.на ОбС

 

10. Искане от РБ “Д-р Ст. Черкезов” за предаване на телефонната централа на “ДКЦ-І” ЕООД - В. Търново./вх. №112/11.02.2000/

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

г-н П.Казанджиев-предс.на ИК

д-р И. Манчев-предс. на Кпо ЗСД

 

11. Програма за празника на гр. Велико Търново. /вх.178/08.03.2000г./

Докл.: д-р Р.Рашев-кмет на общината

 

12. Промяна в състава на комисия по чл.6 от Статута за награда “Велико Търново”.

 

13. Промяна в състава на постоянните комисии. /вх.№137/23.02.2000г./

 

14. Програма за заседанията на Общинския съвет./вх.183/09.03.2000г./

 

15. Питания.

 

ПО ПЪРВА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов - предс. на ОбС внесе за обсъждане предложението, относно Меморандум между Консорциум за възстановяване на Балканите-СО.RІ.ВА, и кандидатстване на Община В. Търново за финансиране на обекти с местно значение./вх. №171/06.03.2000 год./

/Предложението от д-р Р.Рашев - кмет на общината и решенията на ИК и К по ОС - приложени/

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

Д-р Румен Рашев взе думата и каза, че точно общинската администрация и той лично са си позволили и са пожелали да бъде записана точка за одобряване и даване на възможност за проучвания въз основа именно на това предложение. Заедно с това, обаче, д-р Рашев сподели, че веднага “вкарване” на средства за Градска пречиствателна станция “Дълга лъка” , пътен възел “Качица”, тунел под Арбанаси , инфраструктурен проект на ул.”Крайбрежна” не могат да бъдат осигурени. Консорциумът предлага , уточни д-р Рашев , безплатно, за своя сметка да извърши проучване на екологичната обстановка и отпадните води, а твърдите битови отпадъци ще бъдат на втори етап и ще представи идейни проекти какво е необходимо на община Велико Търново във връзка с нормите на Европейския съюз. Д-р Рашев каза, че е естествено да се попита защо е този жест от тяхна страна и с удоволствие сподели, че за Община В.Търново е чест , че тя е предпочетената и че тя е първата сред другите общини. По-нататък той подробно разясни очакванията на Консорциума - да получи финансова подкрепа от ЕС по проекти за почистване на ОС и твърдите битови отпадъци, инфраструктурни проекти и почистване на поречието на р.Янтра, възможността да участва съвместно с други фирми за ул.”Крайбрежна”, която трябва да бъде освен атракция и един добър транспортен коридор. Д-р Рашев насочи вниманието и към това, че е поставено условие - да няма сключен договор с други фирми и че в срок от 6 месеца ще бъдат изпратени резултатите. Д-р Рашев уточни , че собствена програма за Община Велико Търново ще остане проучването на сметище за твърдите битови отпадъци, което е работа на Община Велико Търново, Г.Оряховица и Лясковец.

Д-р Василка Тодорова попита какво ще спечели CO.RI.BA. и какво община Велико Търново. Тя наблегна на това, че капиталистите търсят печалба и влияние, но няма да осигурят облагодетелстване . Тя подчерта , че има достатъчно подготвени кадри, които са високо образовани. Освен това д-р Тодорова попита и какво ще стане с Ф”Титан”, която в момента се занимава с част от тази дейност.

Д-р Румен Рашев направи уточнение, че проучванията ще струват няколко десетки марки и ако се осигурят пари от ЕС, условията са да се премине през общи търгове, т.е. дори да спечели Консорциума - той трябва да участва на търг с други фирми. Що се отнася до дейността на Ф”Титан” , д-р Рашев поясни, че тя не попада в обсега на това, за което се говори и че има спечелен конкурс за извозване на твърдите отпадъци, а “Комунално стопанство” е ангажирано с почистването на града.

Г-н Димитър Йорданов прочете проекта за решение от общинската администрация, подкрепен от ИК и К по ОС.

 

С 32 гласа “за” , 1 глас “против” и 1 - “въздържал се”, Общинският съвет взе

 

 

РЕШЕНИЕ № 80

 

1. Одобрява Меморандум за разбирателство и съвместна дейност от 15.02.2000г. между CO.RI.BA. “Консорциум за реконструкция и развитие на Балканите” и Община Велико Търново.

2. Упълномощава Кмета на общината да представлява Община Велико Търново като страна по настоящия Меморандум.

3. Задължава кмета на Общината да информира Общинския съвет за последващи действия между CO.RI.BA. и Община Велико Търново.

 

 

ПО ВТОРА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов внесе за обсъждане предложението, относно предоставяне на правомощия на кмета на Общината по чл.21, т.8 от ЗМСМА /вх.№ 44/17.01.2000г./

/ Предложението от д-р Р.Рашев-кмет на общината , подкрепени от ИК и К по ТСУ - приложени/

ИЗКАЗАХА СЕ :

Г-н Петър Пацев - р-л на гр.съветници “Гражданска позиция” подкрепи направеното предложение от ОбА, но помоли да се прочете ЗМСМА и по-точно чл.21 и чл.44, т.12 , където е описано в какви рамки се простират права и задължения на кмет и ОбС и пожела т.7 от раздел І да отпадне. Той предложи изцяло да отпадне и раздел ІІ .

Друг е въпроса , ако се дава разширения на правата , с цел да се провали кмета - каза г-н Пацев , благодари и заяви,че той няма намерение да проваля кмета.

Д-р Василка Тодорова подкрепи г-н Пацев, тъй като посочените правомощия са граничещи с едноличната “царска” власт на кмета.

Г-н Хасан Хаджихасан възмутено направи принципно предложение д-р Тодорова да дава изказванията си в писмен вид на председателя, а не така постоянно по всеки въпрос да ги поднася.

Д-р Румен Рашев взе думата като подчерта, че предложението за правомощията на кмета не са плод на негово желание да има допълнителна власт над тази, която по принцип има кмета на Община Велико Търново. Той уточни, че тези правомощия са дадени от миналия мандат на кмета и се е съгласил да ги подпише, поради единствената причина, че така се работи по-бързо и по-оперативно - посочено и от самия отдел “ТСУ” към общината. Д-р Рашев пак настоя К по ТСУ да си каже думата и че е готов да се откаже от тези правомощия, ако комисията го иска. Относно правомощията по раздел І - общинска собственост - д-р Рашев каза, че предстои актуализиране на Наредбата за реда на придобиване, стопанисване и разпореждане с общинско

имущество и тези правомощия би трябвало да се включат там, като накрая д-р Рашев наблегна на това, че тези правомощия ги дава закона.

Г-н Стоян Витанов обърна внимание на това, че не всички правомощия са от миналия мандат и вероятно д-р Рашев има някаква грешка. Той уточни, че става въпрос за ІІ,т.5 - чл.63 , т.е терени ,които задължително трябва да минат през ОбС, тъй като теренът, ако е отреден за детска градина, кмета ще го преотреди за бар , без ОбС да е информиран за това. Г-н Витанов посочи също , че т.2 в раздел ІІ трябва да се допълни с текста “ освен за терени общинска собственост предвидени за мероприятия по чл.63 от същия закон”.

Г-н Георги Стефанов подкрепи направеното предложение от г-н Петър Пацев т.7 от раздел І да отпадне, защото той противоречи на чл.21 от ЗМСМА. Освен това г-н Стефанов направи разяснения по чл.44 от ЗМСМА , от който трябва да се разбира , че кметът представлява при всяко чуждо съдружие , а що се отнася до общинско съдружие - ОбС би трябвало да го определи . Той посочи пример с представителя във “ВТО-Мултиком”- г-н Светлозар Златев, който пример се оказа неточен , поради което г-н Стефанов впоследствие се извини и го оттегли.

Г-н Георги Георгиев взе думата като подчерта, че не е имал намерение да се изказва, но д-р Рашев , с направеното от него изказване го заставя. Г-н Георгиев изрази недоумение как кмета ще наруши закона, тъй като всичко, което кмета трябва да одобри се разглежда от Архитектурно-Градоустройствената комисия. По т.7 от раздел І той каза, че няма нищо противозаконно представител в търговските дружества да бъде кмета, а конкретно , ако ОбС желае да бъде определена персона, тогава ще го посочи.

Д-р Румен Рашев направи реплика към г-н Г.Стефанов и помоли да няма манипулации, защото би трябвало да се прави разлика между представител в Търговско дружество и член на Съвета на директорите, за което се получава и възнаграждение.

Г-н Георги Стефанов посочи, че в раздел ІІ , т.5 би трябвало също да се конкретизира за какво става въпрос, т.е. чл.2, ал.1, т.4.

Г-н Димитър Йорданов направи разяснения за представителството в едно АД. Това се определя на Общо събрание, като този представител не участва в управлението на дружеството и не получава възнаграждение. Затова, примерът даден с участието на г-н Светлозар Златев във “ВТО Мултиком” АД, поясни г-н Йорданов, не е подходящ. Г-н Йорданов поясни, че тази точка е необходима да влезе в дневния ред, за да се определи представител на Общината в Общото събрание на дружеството, защото в момента никой не е упълномощен да я представлява и поради това на Общо събрание на дружеството няма нейн представител.

Д-р Румен Рашев направи уточнението, че в момента му е представен документ, който удостоверява участието на г-н Михаил Савов на 29.02.2000г на заседанието на Управителния съвет на ВТО”Мултиком” и фигурира неговия подпис.

Г-жа Стефка Танева изказа мнение, че затова е била против в дружеството да има представител, защото има член на Общото събрание и направи процедурно предложение да се прекратят разискванията.

Г-н Димитър Йорданов поясни, че засега Общината е г-н “никой” в Общото събрание.За прекратяване на дебатите по въпроса нямаше против и г-н Д. Йорданов подложи на гласуване:

- предложението за решение на Икономическата комисия и Комисията по ТСУ - т.1 от раздел І да отпадне от решението. /Предложението прието с 34 гласа “за”/

- предложението на г-н П.Пацев - т.7 от раздел І да отпадне

/Предложението бе отхвърлено с 11 гласа “за” , 14 гласа “против” и 11 - “въздържали се”/

- предложението на г-н П.Пацев - целият раздел ІІ да отпадне /Предложението не бе прието с 2 гласа “за”, 22- “против” и 9 - “въздържали се”./

- предложението на г-н Ст.Витанов в раздел ІІ, т.2 да се допълни с текста “ освен за терени общинска собственост предвидени за мероприятия по чл.63 от същия закон” .

/Предложението не бе прието с 14 гласа “за”, 14 - “против” и 3 - “въздържали се”/

Г-н Сава Димитров направи обяснение на отрицателен вот - като припомни, че преди известно време на сесия е гласувал същите неща за предишния кмет и уточни, че тогава е нямало чак толкова голяма прецизност и стилистични редакции. Той подчерта, че кмета трябва да поеме и своята отговорност и да защити интересите на общината. Г-н Димитров сподели, че се пилее ценно време и ако зависи лично от него, той би дал по-големи правомощия. Той завърши с това, че има разлика дали ще си представител или член на Съвета на директорите и заяви, че иска да работи на светло.

Предложението на г-н Стоян Витанов в раздел ІІ, т.5 да се конкретизира чл.2, ал.1 ,т.4 не бе прието с 14 гласа “за”, 16- “против” и 4 гласа - “въздържали се”.

След последователните гласувания по така предложените правомощия на кмета ,

с 26 гласа “за, 2 гласа “против” и 4 гласа “въздържали се”, Общинският съвет прие

РЕШЕНИЕ № 81

 

Предоставят се правомощия на кмета на Община Велико Търново, както следва:

Раздел І - общинска собственост

1. Да предоставя общински терени за временни съоръжения по реда на чл.120-а от ППЗТСУ по ред, определен с Наредба на Общинския съвет.

2.Да отнема отстъпено право на строеж при изтекъл срок за започване на строителство, при погасено право на строеж или при неизпълнени условия на търга.

3.Да отстъпва право на строеж със заповед при проведен търг или конкурс - на жилищни, обществено-обслужващи сгради и гаражи по действащи застроителен и регулационен план.

4.Да отстъпва допълнително право на надстрояване и пристрояване на съществуващи и новостроящи се жилищни сгради, допълващо застрояване и обществено-обслужващи сгради, включително и при узаконяване на узаконими по ЗТСУ отклонения, при наличие на одобрен застроителен и регулационен план, когато това не води до обособяване на самостоятелен обект - без търг по цени, определени от Общинския съвет.

5. Да извършва продажби на недвижими имоти - частна общинска собственост и учредява право на ползване върху такива имоти със заповед след проведен търг или конкурс при условията, уредени в наредбите на Общинския съвет.

6. Да представлява Община Велико Търново в търговските дружества, в които тя е съдружник.

7. Да дава съгласие при уреждане отношенията, възникващи при управлението и стопанисването на етажна собственост, когато Общината притежава имоти, включени в такъв режим.

Раздел ІІ - териториално и селищно устройство

 

1 .Да одобрява подробни градоустройствени планове - регулационни и застроителни по смисъла на чл.чл.20,21 от ЗТСУ, без цели населени места и промишлени центрове и комплекси.

2.Да одобрява частични изменения на влезли в сила застроителни и регулационни планове, с които се променя начина и характера на застрояването и вида на мероприятията, по смисъла на чл.32 от ЗТСУ и чл.84 от ППЗТСУ.

3.Да одобрява квартално-застроителни и силуетни планове за цели квартали или част от квартали.

4.Да одобрява частични застроителни решения върху терени извън строителните граници на населените места, по смисъла на чл.108 от ППЗТСУ.

5.Да променя предназначението на терени, изброени в чл.63 от ЗТСУ, както и за терени общинска собственост, изброени в чл.2 от Закона за общинската собственост.

 

Г-н Стоян Витанов направи обяснение на отрицателен вот като каза, че е гласувал против не защото е против правомощията на кмета, а защото присъстващите не са проявили чуваемост. Той повтори обясненията на д-р Рашев , че правомощията са взети 1:1 от предишния мандат , но по чл.63 това е пропуснато; а в чл.2, ал.1 , т.4 - става въпрос дори и за земеделски земи и току-що в тази зала е приета възможността на кмета да променя предназначението на земеделски земи и гори.

ПО ТРЕТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов представи за обсъждане предложението за изменение и допълнение на Наредбата за формиране и управление на приходите от приватизацията в Община В. Търново /вх.№ 167/02.03.2000г./

/Предложението от НСП - приложено/

Няма изказвания.

С 29 гласа “за” и 1 глас - “въздържал се”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 82

 

1.Изменя и допълва Наредбата за формиране и управление на приходите от приватизацията в Община Велико Търново, както следва :

- В чл.5,ал.1,т.11

Било :“Чл. 5.(1) Приходите по фонд „Приватизация“ се формират от:

………………………………………………

11.Лихви по текущата сметка.”

Става :“Чл.5.(1) Приходите по фонд „Приватизация“ се формират от:

………………………………………………

11.Лихви по сметка “Приходи от приватизацията” и набирателната /чл.6,ал.2/сметки.”

- Чл.5,ал.2

Било :“ Приходите по т.т. 1 -7 от предходната алинея постъпват по текущата сметка на Общинската агенция за приватизация в ТБ “Хеброс” - В.Търново, а тези по т.т. 9 и 10 - по касов път в ОбАП срещу издадена фактура .”

Става:“ Приходите по т.т. 1-6 от предходната алинея постъпват по сметка “Приходи от приватизацията” на Общинска агенция за приватизация в ТБ “Биохим” - клон В.Търново, по т.7 - в набирателната сметка/чл.6,ал.2/ , а тези по т.т. 9 и 10 - по касов път в ОбАП срещу издадена фактура .

- В чл.6 се създава нова ал.2, а ал.2 става ал.3 .

 

ал.2 /нова/ : Депозитите на кандидатите за участие в търгове/конкурси,преговори с потенциални купувачи/ постъпват в специална набирателна сметка на ОбАП при ТБ”Биохим” - клон В.Търново. След приключване на търговете / конкурсите,преговорите с потенциални купувачи/ депозитите на :

1. Неспечелилите участници се възстановяват, по посочена от тях сметка .

2. Спечелилите участници, платили в определения срок се привеждат в сметка “Приходи от приватизацията”.

3. Спечелилите участници, не платили в определения срок се привеждат в сметка “Разходи за приватизацията”.

    1. Участниците,подали жалба по реда на ЗАП, остават в набирателната сметка до получаване на влязло в сила съдебно решение, след като се разпределят по указания по-горе ред .

- В чл.9 ,ал.1,т.13

Било : “Придобиване на дълготрайни и краткотрайни активи “

Става: “Придобиване на дълготрайни активи “

- В чл.12 ,ал.2,т.1

Било : “Погашения по задълженията на общинските предприятия свързани с ползваните от тях кредити, които общината е откупила от първоначалния кредитор със средства на фонда. ”

Става : “Погашенията по задълженията на общинските фирми и предприятия, свързани с ползваните от тях кредити,които общината е откупила от първоначалния кредитор със средства на фонда и погашенията по задълженията на общинските фирми и предприятия, свързани с ползваните от тях кредити,предоставени им от общината.”

- В чл.14 ,ал.3

Било : “Оперативно-техническата работа , свързана с функционирането на фонда по предходната алинея се извършва от ОбАП и Управление „Финанси“, съобразно взетите решения от ОбС и НСП .”

Става : “Оперативно-техническата работа , свързана с функционирането на фонда по предходната алинея се извършва от ОбАП и от отдел „Бюджет и финанси“, съобразно взетите решения от ОбС и НСП .”

- В чл.15 ,ал.2

Било : “Оперативната работа по обслужване на сметките на фонд се извършва от управление „ Финанси“ на общината съобразно взетите решения от Об С и Управителния съвет на фонда.”

Става : “Оперативната работа по обслужване на сметките на фонд се извършва от отдел „Бюджет и финанси“, на общината съобразно взетите решения от Об С и Управителния съвет на фонда.”

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов внесе за обсъждане предложението, относно откриване на процедура за приватизация на магазин за готово облекло на ул. “В. Левски” № 21./вх. №166/02.03.2000/

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

Д-р Василка Тодорова , която попита какво ще стане със стоковото количество и кой ще го разпредели, продаде или подари? Тя предложи магазинът да се отдаде под наем, вместо да се продаде.

Г-н Тодор Тодоров - предс.на НСП направи само едно уточнение по предложението и по-точно думите “включен в капитала на “Нармаг”ЕООД,гр.В.Търново “ да отпаднат и да остане текста “общинска собственост”. По отношение на това дали да бъде отдаден или продаден , г-н Тодоров подчерта, че в Програмата за приватизация този магазин фигурира и самата програма е приета с огромно мнозинство.

Г-н Д.Йорданов подложи на гласуване най-напред предложението да не се открива процедура за приватизация на магазина. То не бе прието с 1 глас “за” , 25 - “против” и 1 - “въздържал се”.

Проекта на НСП, с направеното уточнение от г-н Т.Тодоров бе приет, като с 25 гласа “за “ и 1 - “въздържал се” бе прието и

 

РЕШЕНИЕ № 83

 

На основание чл.3,ал.1, т. 4 и чл. 21,ал.1 от ЗППДОбП и чл. 21,ал. 1., т.8 от ЗМСМА, Общинският съвет РЕШИ :

1. Открива процедура за приватизация на обособен обект “магазин за готово облекло” на ул.”В.Левски”21- собственост на Община В.Търново.

2. Забранява извършването на разпоредителни сделки с ДМА на обекта,сключването на договори за дялово участие,наем, съвместна дейност,обезпечаване на вземания и сключването на договори за кредит,освен с разрешение на Общинския съвет.

3.Възлага на ОбАП да подготви и осъществи приватизационната сделка за обекта по установения от закона ред и взетите решения от Общинския съвет .В хода на подготовката да се изследва възможността за разделяне и продажба на обекта на по-малки обособени части .

 

ПО ПЕТА ТОЧКА: Г-н Д.Йорданов - предс.на ОбС внесе за обсъждане предложението,относно структурни промени и намаление числеността на персонала в Диспансер по психични болести./вх.№ 111/08.03.2000/

/Предложението от д-р Р.Рашев -кмет на Общината и проекта за решение от К по ЗСД - приложени/

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

Д-р Иван Манчев - предс. на К по ЗСД взе думата , за да уточни, че структурните промени и намалението на числеността на персонала в Диспансера по психични болести са съгласувани с неговото ръководство и не нарушават ритъма на работа.

 

С 25 гласа “за”, 1- “против” и 1 - “въздържал се”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 84

 

Да се извършат структурни и персонални промени, както следва:

І. Диспансер по психични болести

І. 1. Намалява числеността на персонала по категории:

категория персонал

към 31.12.99 г.

съкратени

в брой

остават

1. Общо

60

6

54

2. Висш персонал

15

-

15

в т.ч.: висш медицински

12

-

12

3. Полувисш и среден

медицински

22

4

18

4. Други

18

2

16

 

ПО ШЕСТА ТОЧКА:Г-н Димитър Йорданов - предс.на ОбС постави за обсъждане предложението,относно избор на кметски наместници.

 

Г-н Д.Йорданов поясни, че преди да се пристъпи към избор на Комисия по таен избор , е необходимо да има предложения, а на днешното заседание предложения правят общинските съветници. Г-н Йорданов прочете за кои точно кметства има получени вече писмени предложения, а именно:

 

1. с.Малки чифлик:

- от г-н Х.Хаджихасан/НДПС/ - за Нурайдън Исметов Велиев/вх.№186/

- от ДЛ - за Иван Йорданов Чолаков /вх.№ 192/;

 

2. с.Въглевци:

- от ДЛ - за Иванка Братанова Братанова/вх.№ 192/

-от П.Гагова /БЗНС-НС/ - за Славка Борисова Радкова /вх.№ 196/

- от инж.Г.Георгиев - за Пенка Велкова Кънева

- от Милен Михов /ВМРО/ - за Ангел Бориславов Ганцаров;/внесено на заседанието /

 

3.с.Вонеща вода:

-от БЗНС-НС -за Мария Василева Цонева /вх.№ 187/ - впоследствие оттеглено;

- от П.Гагова /БЗНС-НС/ - за Еленка Миланова Колева /вх.№196/

- от Социал-Либерален съюз - за Орлин Димитров Бурнев;/внесено на заседанието/

 

4. с.Войнежа:

- от П.Пацев /БСДП/ - за Боян Митев Братоев;/вх.195/

- от П.Гагова /БЗНС-НС/ - за Татяна Иванова Пътева /вх.№ 196/

 

5. с.Буковец:

- от П.Гагова /БЗНС-НС/ - за Николай Христов Терзиев /вх.№ 196/

 

Д-р Иван Манчев попита тези кандидати имат ли някакви следствени, криминални прояви и помоли да бъдат представени.

След което представяне на предложените кандидати беше направено съответно от вносителите на предложенията.

Г-н Димитър Йорданов подложи на гласуване избирането на Комисия по таен избор, като направи предложение тя да бъде същата, както обикновено.

С 22 гласа “за”, бе избрана Комисия по избора , в състав: Петранка Гагова-Кузева - председател , Тодор Дамянов Тодоров - член, Петко Хараламбиев Казанджиев- член, Ангел Илиев Великов - член , Тодор Петров Тодоров - член, Петър Стоянов Петров - член, Петър Дивинишев Пацев - член;

 

В 11.20 часа г-н Димитър Йорданов обяви почивка.

В 12.55 часа заседанието на Общинския съвет продължи , като г-жа Петранка Гагова прочете протокола на Комисията от тайното гласуване за избор на кметски наместници. / Протоколът - приложен/

След така проведения таен избор , от общо 35 общински съветника,

 

С 21 глас “за”, 8 - “против” и 6 - “въздържали се”, бе прието

 

РЕШЕНИЕ № 85

 

На основание чл.39 а.,(3) и (4) и чл.39 б от Закона за местното самоуправление и местната администрация, Общинският съвет избира г-н Николай Христов Терзиев за кметски наместник на с Буковец.

 

Г-н Хасан Хаджихасан изрази несъгласие с проведения избор и предложи повторно да се гласува.

Г-н Димитър Йорданов подложи на гласуване предложението от г-н Хасан Хаджихасан. /Предложението не бе прието с 1 глас “за”, 23 гласа “против” и 5 - “въздържали се”/

 

ПО СЕДМА ТОЧКА:Г-н Димитър Йорданов представи предложението, относно замяна на обработваема земеделска земя в размер на 7.867 дка, трета категория собственост на Антон Каракоев от с. Балван за общинска земя /вх.№138/23.02.2000/

/Предложението от д-р Р.Рашев - кмет на общината и проекта за решение от ИК - приложени/

С 29 гласа “за”, Общинският съвет прие

 

РЕШЕНИЕ № 86

 

На основание чл. 36, ал.1 от Правилника за прилагане на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи и чл.35, ал.2 от Закона за общинската собственост, Общински съвет гр.Велико Търново дава съгласие ОБЩИНСКА ЗЕМЯ, в размер на 0,719 дка /пасище/ , представляваща част от парцел 33, масив 79 /съгласно приложения проект/ по плана на земеразделяне на с. Балван ДА БЪДЕ ЗАМЕНЕНА със собствената земеделска земя /нива/ на Антон Дечев Каракоев , в размер на 7.867дка , представляваща парцел 16 от масив 14, по плана за земеразделяне на с.Балван, Община Велико Търново.

 

ПО ОСМА ТОЧКА:Г-н Димитър Йорданов - предс.на ОбС представи за обсъждане предложението, относно обявяване на търг за ползване на общински терен по смисъла на чл.2 /1/, т.5 от ЗОС в кв.55 в гр. Килифарево. /вх.№143/24.02.2000/

/Предложението от д-р Р.Рашев - приложено/

Изказвания не бяха направени.

С 29 гласа “за”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 87

 

На основание чл.14/2/ от Наредбата за реда на придобиване, стопанисване, управление и разпореждане с общинско имущество дава съгласие за отдаване под наем на 6 кв.м от терен в кв.55 гр.Килифарево за разполагане на павилион чрез провеждане на явен търг по реда на гл.VІІ от Наредбата за реда на придобиване, стопанисване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

ПО ДЕВЕТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов - предс.на ОбС внесе за обсъждане предложението, относно избор на Председател на Комисията за проучване отчуждаването на недвижими имоти за мероприятия на държавата, общината, кооперации и обществени организации /вх.№170/06.03.2000/

/Предложението от г-н Д.Йорданов - предс.на ОбС и писмото до ОбС от д-р Р.Рашев - приложени/

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

Г-н Ст.Витанов взе думата като каза, че К по ТСУ по принцип е подкрепила предложението, спазвайки закона общински съветник да бъде председател на тази комисия . Но мотивите на г-н Витанов, че не може да бъде председател г-н Г.Георгиев бяха, че г-н Г.Георгиев е председател на К по ТСУ и е представител в Архитектурно-градоустройствената комисия , а с това предложение вече става и председател на Комисията по чл.265. Г-н Витанов допълни, че в миналия мандат той като зам.кмет е бил председател на тази комисия., т.е. имало е разделение на дейностите. Г-н Ст.Витанов завърши с предложението председател на Комисията по чл.265 да бъде арх.Румяна Брайнова -секретар на К по ТСУ.

Г-н Г.Георгиев уточни, че той е само член на Архитектурно-градоустройствената комисия и подчерта, че за тази комисия трябва много работа и затова няма претенции да бъде той , но все пак е човек - запознат с работата и се съгласи с предложението на председателя на ОбС.

 

С 18 гласа “за”, 5- “против” и 5 - “въздържали се” предложението на г-н Димитър Йорданов бе прието и Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 88

 

Във връзка с изискването на чл.265, ал.1, т.2 от ППЗТСУ, избира за председател на Комисията за проучване отчуждаването на недвижими имоти за мероприятията на държавата, общината, кооперации и обществени организации г-н Георги Иванов Георгиев - председател на комисията по териториално и селищно устройство към Общинския съвет.

 

ПО ДЕСЕТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов представи за обсъждане искането от РБ “Д-р Ст. Черкезов” за предаване на телефонната централа на “ДКЦ-І” ЕООД -В. Търново./вх. №112/11.02.2000/

 

/Предложението от кмета на Общината - приложено/

 

Д-р Иван Манчев поясни, че това е само формален акт, защото става въпрос за нещо, което не е свършено при разделянето.

 

С 30 гласа “за” и 6 - “против” , Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 89

1. Увеличава основния капитал на “ДКЦ -І- В.Търново”ЕООД с

1 770,11 лв. /хиляда седемстотин и седемдесет лв. и единадесет ст - стойност на АТЦ/ чрез записване на нови дялове.

2. Капиталът на “ДКЦ-І- В.Търново”ЕООД става 293 470 лв./двеста деветдесет и три хиляди четиристотин и седемдесет лв./, разпределен в 29 347 /двадесет и девет хиляди триста четиридесет и седем/ дяла по 10 /десет / лв. всеки един.

3. Задължава управителя на “ДКЦ - І - В.Търново” ЕООД да извърши необходимите действия за вписване на промяната в Търговския регистър.

 

ПО ЕДИНАДЕСЕТА ТОЧКА:Г-н Д.Йорданов представи Програмата за празника на гр. Велико Търново./вх.178/08.03.2000г/

/Програмата - приложена/

 

Г-н Стоян Витанов попита колко струва този празник на Велико Търново , независимо че е от спонсори , защото при предлагането на една програма - тя би трябвало ресурсно да бъде обезпечена. Той помоли първо да се приемат такива програми като нея и след това да се обявяват на гражданството.

Г-н Г.Стефанов използва случая да покани колегите си общински съветници , в рамките на програмата, от името на Общински Комитет “Васил Левски”.

Г-н Пенчо Коджабашев репликира г-н Стоян Витанов с въпрос дали през 4-те години на неговото управление е било известявано колко струва празника.

Д-р Р.Рашев пожела да вземе думата , за да направи няколко разяснения по отношение на обезпечаването на тази програма. Той представи решението на ОбС за 99г. , в което също няма обезпечаване на средства. Д-р Рашев уточни, че не желае отразеното в Програмата да се възприема само като мероприятия , които извършва Община Велико Търново, а държи да подчертае , че са изпратени много покани за участие от страна на индустриалци, интелектуалци, културни дейци и т.н. Средствата , които се набират - са от дарителски сметки и спонсори, каза д-р Рашев и конкретизира, че това , с което е ангажирана Община Велико Търново е да се оповести гражданството на Велико Търново какво ще се прави през тези 10 дни . Официалния момент е посрещането на гостите , празничната сесия, уточни д-р Рашев, и пожела да се популяризира тази програма.

Г-н Г.Георгиев изрази задоволство от това, че по-хубаво от това да не се искат средства от ОбС - няма!

 

Д-р В.Тодорова предложи т.1 да не се гласува, защото вече е факт.

Г-жа Петранка Гагова изненадано каза, че от един общински празник се прави драма и призова, ако ще се празнува - нека да се празнува.

Г-н Пламен Пенчев направи принципно предложение да се прекратят дебатите.

Г-н Димитър Йорданов подложи на гласуване предложението на д-р Тодорова т.1 да отпадне от решението не бе прието /Гласували “за” - 1 , “против” - 25 и 4 гласа - “въздържали се”./

Г-н Г.Георгиев направи обяснение на отрицателен вот, че отново се гласува нещо, което не е внесено в залата.

 

По целия текст на решението - по т.1 и т.2 , с 27 гласа “за” и 3 гласа “въздържали се”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 90

 

1. Утвърждава Програмата за празника на град Велико Търново.

2. Обявява 22 март 2000 година за неприсъствен ден за общинските фирми и структури, който да се заработи на 01.04.2000 година/събота/

Предлага на останалите фирми и организации от Общината да направят аналогични промени в работните дни.

Програмата за празника на гр.Велико Търново - неразделна част от решението.

 

ПО ДВАНАДЕСЕТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов -предс.на ОбС внесе за обсъждане предложението, относно промяната в състава на комисия по чл.6 от Статута за награда “Велико Търново”.

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

 

Г-н Петър Пацев направи предложение в комисията , на мястото на г-н Сава Димитров - да бъде избрана г-жа Василка Чивчибашиева.

Г-н Петър Петров припомни, че са избрани съветници от Икономическата комисия и Комисията по култура и културно-историческо наследство, затова , според него, представителя трябва да бъде от К по ККИН.

Д-р В.Тодорова направи предложение г-н Милен Михов да бъде новия представител.

Г-н Светлозар Златев изказа мнение, че тези въпроси би трябвало да се обсъдят в постоянните комисии, а не в залата.

Г-н Димитър Йорданов поясни, че причината за разглеждането на този въпрос в залата е , че точно преди 2 дни е било подадено предложението от г-н Сава Димитров и подложи на гласуване последователно.

- предложението за Василка Чивчибашиева, което не бе прието с 15 гласа “за” и 15 гласа “въздържали се”.

- предложението за Милен Михов получи 16 гласа “за” и 13 - “въздържали се”, с което бе взето

 

РЕШЕНИЕ № 91

Определя г-н Милен Василев Михов - общински съветник за член на Комисията по чл.6 от Статута за награда “Велико Търново”, приет с решение № 78/17.02.2000г. на ОбС - Велико Търново, на мястото на г-н Сава Славов Димитров.

 

ПО ТРИНАДЕСЕТА ТОЧКА: Г-н Димитър Йорданов представи предложението , относно промяна в състава на постоянните комисии. /вх.№137/23.02.2000г./

/ Молбата от Хасан Хаджихасан - приложени към протокола/

 

Г-н Димитър Йорданов обясни, че само г-н Хасан Хаджихасан не е член на постоянна комисия към ОбС и че г-н Хаджихасан е направил молба , заведена в деловодството към ОбС , отново да бъде приет в НСП, но устно я е оттеглил. Г-н Йорданов направи следното предложение : г-н Йордан Стоянов Йорданов да излезе от комисията по ККИН, а на негово място да бъде избран г-н Милен Михов ,който съответно излиза от комисията по ОС. В комисията по ОС да бъде избран г-н Хасан Хаджихасан.

С 29 гласа “за” и 1 глас “въздържал се”, Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 92

1. Освобождава г-н Йордан Стоянов Йорданов от комисията по култура и културно историческо наследство към Общинския съвет.

2. Освобождава г-н Милен Василев Михов от комисията по околна среда и го избира за член на комисията по култура и културно - историческо наследство към Общинския съвет.

3. Избира г-н Хасан Илияз Хаджихасан за член на комисията по околна среда.

 

ПО ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ТОЧКА:Г-н Димитър Йорданов представи за обсъждане предложението, относно Програма за заседанията на Общинския съвет./вх.183/09.03.00/

/Програмата - приложена/

 

ИЗКАЗАХА СЕ:

г-н Димитър Йорданов направи корекция на посочените дати за заседания в Програмата: сесията от 20.03.00г. да бъда на 27.03.00г., а така също 12.04.00г. да стане 13.04.00г.

Г-н Ст.Витанов попита изпратен ли е в Министерството на финансите отчет за 1999 година?

Д-р Румен Рашев отговори, че е изпратена информация и че Отчет не е изпращан. Отчетът, поясни д-р Рашев, ще бъде изпратен след съответното заседание на ОбС, с датата когато е приет. Той каза, че забавянето е поради уточненията, които са заедно със Синдикатите - тристранно - образование и здравеопазване, за договаряне на средните брутни работни заплати. Д-р Рашев подчерта още, че срокът за Отчета е удължен до 29 март.2000 г за град Велико Търново.

С така направените корекции по програмата от г-н Д.Йорданов , с 23 гласа “за” , Общинският съвет взе

 

РЕШЕНИЕ № 93

 

Приема Програма за заседанията на Общинския съвет през І и ІІ тримесечие на 2000 година, както следва:

 

20.01.2000г. Основни точки от дневния ред

    1. Намаляване числеността на персонала в здравните заведения и преструктурирането им;

    2. Определяне състав на Местна комисия към Община В. Търново по Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове;

    3. Приемане на списък на общинските жилища по предназначение, брой, вид и местонахождение;

 

17.02.2000г. Основни точки от дневния ред

    1. Отчет за работа на Общинската агенция за приватизация;

    2. Програма за приватизация за 2000 год.;

    3. Избор на кметски наместници;

 

2.03.2000 г. Основни точки от дневния ред

    1. Избор на кметски наместници;

 

16.03.2000 г. Основни точки от дневния ред

    1. Програма за празника на Велико Търново;

 

22.03.2000 г. Тържествено заседание

    1. Удостояване със звание “Почетен гражданин на Велико Търново”;

    2. Удостояване с ежегодна награда “Велико Търново”;

 

27.03.2000 г. Основни точки от дневния ред

    1. Отчет за изпълнението на бюджета и Инвестиционната програма за 1999 год.;

    2. Приемане бюджет на Община В. Търново за 2000 год.;

              3. Приемане Инвестиционна програма за 2000 год.;

13.04.2000 г. Основни точки от дневния ред

    1. Информация за изпълнение на Наредба № 1;

    2. Отчет за изпълнение на решенията на Общинския съвет за ІV-то тримесечие на 1999 год.;

    3. Промяна в Наредбата за Общинската собственост;

4.05.2000 г. Основни точки от дневния ред

              1.Информация за борбата с противообществени прояви на малолетни и непълнолетни;

              2. Отчет за дейността на Общинската агенция за приватизация за І–то тримесечие на 2000 год.;

 

25.05.2000 г. Основни точки от дневния ред

             1. Анализ на дейността на общинските търговски дружества;

 

15.06.2000 г. Основни точки от дневния ред

    1. Информация за участието на Общината в други търговски дружества;

 

ПО ПЕТНАДЕСЕТА ТОЧКА - ПИТАНИЯ:

 

Д-Р В.Тодорова попита: Кога ще има разписание на автобусния транспорт на спирките? Има ли ясна мотивировка на Психодиспансера? Кога ще бъдат изплатени транспортните разходи на инвалидите за март. Т.г. Какво се прави за да има нагледни материали за туристите в гр.Велико Търново? Има ли контрол за изпълнението на общинския бюджет? Имам и едно предложение към Председателя на ОбС, относно времето за получаване на материалите за заседанието на ОбС. Поне една седмица преди заседанието. Всеки член на постоянна комисия да бъде информиран поне 3 дни преди това.”

 

Г-н Димитър Йорданов :”Такова питане няма към мен. Ще Ви предам писмен отговор. Поемам вината за поне едно от питанията към зам.кметовете. Ще направя допълнителна справка дали наистина съм предал питането.”

Г-жа В.Тодорова: “Аз лично го предадох”

 

Д-р Румен Рашев: “Г-н Панайотов е възпрепятстван и аз ще отговоря вместо него. На следващата сесия той ще отговори по-пълно. Използвам случая да ви кажа за рекламната дейност във В.Търново. Вчера намерих един договор, който пресата отрази. Цялата рекламна площ в Търново, големите билбордове са отдадени за сумата от 36лв. на месец, за 85кв.м. рекламна площ. Има една скица, която е спорно дали е утвърдена от Архитектурна комисия. В града има 17 или 19 места за поставяне на билбордове, но не са поставени все още всички.

Относно разписанието на транспорта в града. Предвидено е да се постави, но още не е изпълнено, защото в момента работим по вариант за естетическо оформяне на разписанието. Трябва да се осигури и допълнително финансиране по линия на проекта “Красива България”.

Транспортните разходи за инвалидите са преведени на 13 март 2000 година. За месец февруари и март ще се изплатят след изплащане на заплатите за месец март, тъй като те са приоритетни. Финансовите затруднения в момента са значителни”.

Д-р В.Тодорова: “Има някакво разминаване, защото при изразходване на бюджета на първо място са социалните плащания, лекарствата и след това заплатите. За контрола на бюджета се надявам да ми отговорите следващия път, тъй като не са Ви предали навреме моите писмени въпроси.”

Г-н Ст.Витанов отправи питания към Кмета на Общината, относно транспортните схеми за извънградските квартали; организирането на Коледно-новогодишния базар; приемането на Програма за развитие на Община Велико Търново.

Д-р Румен Рашев отговори на поставените въпроси.

 

Поради изчерпване на дневния ред, в 14.30 часа заседанието беше закрито.

Препис от протокола се изпраща на Областния управител и Районна прокуратура за сведение.

 

                                       ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

                                       ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ:……………

                                                                               /Д.Йорданов/

 

29.03.2000 г.

ПРОТОКОЛИРАЛ:…………..

                            /Т.Иванова/ Обратно в заседания