ПРОТОКОЛ № 27

 

ОТ ИЗВЪНРЕДНО ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 02.02.2005 г. от 9.15 ч. В ЗАЛАТА НА

ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

На заседанието присъстваха 33 /тридесет и трима/ общински съветника, отсъстваха четирима: г-н П. Павлов, г-н Х. Хаджихасан, г-н Е. Николов, г-н П. Легкоступ.

 

Присъстваха още д-р Румен Рашев Кмет Община Велико Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

 

Г-Н Н. ТАЧЕВ откри заседанието, като обясни че е насрочено по искане на Кмета на Общината по повод приемането на бюджета за 2005 година и се е наложило във връзка с регламентираните срокове в Закона за общинския бюджет, в Закона за държавния бюджет за 2005 г., както и в Наредбата за съставяне, приемане и отчитане на общинския бюджет.

Г-Н Н. ТАЧЕВ даде думата на общинските съветници за изказвания по представения проект за дневен ред

Предложения по дневния ред не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие следния

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

1. Промяна в Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитана на общинския бюджет.;

2. Утвърждаване промените по бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново по приходната и разходната част на отчета за 2004 г.; приемане отчета за изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2004 година; приемане отчета на Инвестиционната програма за 2004 година; приемане на проект за бюджет за 2005 година и план-сметки на извънбюджетните сметки и фондове за 2005 година на Община Велико Търново. /Вх. № 1067/31.01.2005 г./;

3. Увеличаване на численост в структурата на общинска администрация на Община Велико Търново в кметства и кметски наместничества, считано от 01.01.2005 г. /Вх. № 1064/31.01.2005 г./;

4. Замяна на недвижими имоти. /Вх. № 1068/31.01.2005 г./

ПО ПЪРВА ТОЧКА Г-Н. Н. ТАЧЕВ обясни, че смисъла на това предложение е да се избегне противоречието, което се е получило между Наредбата за съставянето, изпълнението и отчитането на общинския бюджет и Закона за общинския бюджет в редакцията му от 2003 г., а именно срока за приемане на общинския бюджет.

С 31 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 421

 

ОТНОСНО: Промяна в Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет

На основание чл. 22, ал. 1 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Променя текста на чл. 16 от Наредбата за условията и реда за съставяне, изпълнение и отчитане на общинския бюджет, както следва:

БИЛО: "Общинският бюджет се приема от Общинския съвет в съответствие с единната бюджетна класификация в срок 30 дни от приемане на Постановлението за изпълнение на Закона за държавния бюджет."

СТАВА: "Общинският бюджет се приема от Общинския съвет в съответствие с единната бюджетна класификация и нормативните документи на Р България”.

 

 

ПО ВТОРА ТОЧКА Г-Н Р. РАШЕВ отбеляза, че краткото време не е позволило бюджетът да бъде разработен по пълна бюджетна класификация и представен така, както вече няколко години се представя, но допълни че това е възможно да се направи за следващата редовна сесия за 24 февруари, когато ще бъде представен съгласно Единната бюджетна класификация и утвърдената от Министерството на финансите бюджетна бланка за настоящата година. Г-н Рашев помоли да се даде думата на г-жа Данева, коята е подготвила отговори на въпросите зададени по време на заседанията на постоянните комисии.

Г-ЖА С. ДАНЕВА отговори на въпросите свързани с безлихвения заем на ВТО "Мултиком" и усвояването на Инвестиционния кредит.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ попита дали е необходимо сега да се приеме отчета на Инвестиционната програма и не може ли той да остане за редовното заседание на 24.02.2005 г. и какво би могло да се промени по отчета на Инвестиционната програма, ако днес не се приеме.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че в Закона за общинските бюджети е записано, че в 45-дневен срок след приемане на Закона за държавния бюджет трябва да се приемат общинските бюджети и този срок изтича на 3 февруари. Г-н Рашев допълни, че Сметната палата държи този срок да бъде спазен и в момента текат проверки за това и предложи днес да се приеме бюджета така, както е формалното изискване – т.е. да се приеме рамката на бюджета, разделянето му в държавни и общински дейности и след това по функции, по групи и по дейности.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни също така, че Инвестициннната програма е разработена в най-груб вариант като на следващата сесия ще се уточнят обектите, от които ще произлязат инвестиции и допълни, че в този бюджет не са посочени приходите от приватизация, които са най-сериозен източник за финансиране на Инвестиционната програма.

Г-Н С. ВИТАНОВ се изказа в няколко аспекта първо, че за да се приеме общинския бюджет, трябва да има приет общински план за развитие, второ направи коментар на представения материал, като помоли за следващото заседание цифрите по параграфи 201 и 208 да бъдат разшифровани, също така отбеляза след като събраните пари по приложение 7 – данък "Смет" са повече от предвидените би следвало да се намали такса битови отпадъци. На трето място г-н Витанов направи коментар по цифрите от Инвестиционната програма, касаещи ремонта на Хуманитарна гимназия и предложи да се направи независима експертиза и ревизия на обекта и същевременно изрази мнение, че не е фатално ако не се приеме в срок бюджета, като направи съпоставка с другите общини в областта, които ще приемат своите бюджети в края на м. февруари.

Г-Н М. МИХОВ от името на група "ВМРО-БНД" изрази подкрепа на предложението за приемане на бюджета.

Г-Н П. ТЮФЕКЧИЕВ коментира, че е законосъобразно да се отложи за следващата сесия приемането на отчета на Инвестиционната програма, тъй като не е спазен Законът за общинските бюджети в частта касаеща публично обсъждане и предложи заедно с приемането на второ четене на общинския бюджет да се приеме и отчета, като направи следно предложение: “На основание чл. 14, ал. 2 от Закона за общинските бюджети в проекта за бюджет 2005 г. се приема резерв за неотложни и непредвидени разходи за местните дейности в размер на 640 000 лв, като не по-малко от 30 % от тях се разпределят за населените места извън В. Търново. Да се приемат следните изменения по т. 7 от проекта за решение, като вместо 30 359 944 лв. стане 30 999 944 лв. Вместо 12 922 264 лв. станат 13 563 264 лв. Промяната на тези стойности се извършва на базата на промяна на параметрите на следните параграфи, отразени в ново приложение 16. Предложените корекции да се отразят по съответните приложения. Параграф 2705, предложение 90 000 лв., да стане 131 596 лв. Параграф 2710, предложено е 510 000 лв, да стане 518 000 лв. Параграф 2729, предложено е 90 000 лв, да стане 100 000 лв. Параграф 2802, предложено е 250 000 лв, да стане 269 000 лв. Параграф 4000, предложено е 1 282 792 лв, да стане 1 582 792 лв. Параграф 4002, 288 196 лв, да стане 358 196 лв. Параграф 4004, 924 596 лв, да стане 1 116 000 лв.”

Г-ЖА М. БОЯДЖИЕВА призова общинска администрацията да помисли какви са всички възможни резерви за увеличаването на средствата за масов спорт, за организация на спортни първенства и за спортните клубове в Общината.

Г-Н К. АЛЕКСИЕВ се изказа в подкрепа на представения бюджет.

Г-Н И. ХАРАЛАМПИЕВ направи процедурно предложение за прекратяване на дебатите и пристъпване към гласуване.

Г-Н Р. РАШЕВ отбеляза, че настоящата година е първата година, в която общината приключва без неразплатени и без непросрочени задължения включително преходен остатък и направи кратък коментар по предложенията направени в изказванията на общинските съветници.

Г-ЖА Р. БРАЙНОВА коментира факта, че Инвестиционната програма на Община Велико Търново е изпълнена в обем на 45 % за 2004 г.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване постъплото предложение за прекратяване на дебата.

С 29 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, предложението за прекратяване на дебата бе прието.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване постъплото предложение от г-н П. Тюфекчиев.

С 11 гласа "за", 2 "против" и 20 "въздържал се", предложението бе отхвърлено.

Г-Н М. МИХОВ изрази отрицателен вот.

С 28 глава "за", "против" – няма и 5 "въздържал се", Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 422

 

ОТНОСНО: УТВЪРЖДАВАНЕ ПРОМЕНИТЕ ПО БЮДЖЕТА И ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПО ПРИХОДНАТА И РАЗХОДНАТА ЧАСТ НА ОТЧЕТА ЗА 2004 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ ОТЧЕТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЗА 2004 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ ОТЧЕТА НА ИНВЕСТИЦИОННАТА ПРОГРАМА ЗА 2004 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ НА ПРОЕКТ ЗА БЮДЖЕТ 2005 ГОДИНА И ПЛАН – СМЕТКИ НА ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ ЗА 2005 ГОДИНА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, чл. 12, чл. 8, чл. 27, чл. 30 и чл. 42, ал. 4 от Закона за Общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

1. На основание чл 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, чл. 18, чл. 27, чл. 30 и чл. 42, ал. 4 от Закона за общинските бюджети утвърждава промените по бюджета и извънбюджетните сметки и фондове за 2004 година по Приложение 1.

2. На основание чл 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА във връзка с чл. 18, чл. 27, чл. 30 и чл. 42, ал. 4 от Закона за общинските бюджети, приема годишния отчет и утвърждава окончателния годишен план по приходната и разходната част на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2004 година по Приложение 2, Приложение 3, Приложение 4 и Приложение 6.

3. На основание чл. 40, ал. 10 от Закона за общинските бюджети приема годишния отчет за състоянието на общинския дълг, съгласно Приложение 5.

4. Утвърждава отчета на план-сметката за размера на разходите, съгласно чл. 66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси на Община Велико Търново за 2004 година по приходите – 3 031 126 лева и по извършени и неразплатени разходи – 2 764 997 лева по Приложение 7.

5. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, във връзка с чл. 18, чл. 30, ал. 1 от Закона за общинските бюджети, приема отчета за изпълнението на Инвестиционната програма на Община Велико Търново, съгласно Приложение 8.

6. На основание чл 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА във връзка с § 31, ал. 6 от ПРЗ на ЗДБ на РБ за 2004 г., утвърждава разпределението на реализирания преходен остатък по бюджета на Община Велико Търново за 2004 г., съгласно Приложение 9 А.

7. На основание чл 21, ал.1, т. 6 от ЗМСМА във връзка с чл. 12 от Закона за общинските бюджети, приема проект на бюджета на Община Велико Търново за 2005 година по приходната и разходната част в размер на 30 359 944 лева, в това число:

приходи и разходи за дейностите "държавна отговорност" в размер на 16 962 471 лева в т.ч.: текущи разходи в размер на 16 470 971 лева, капиталови разходи – 491 500 лева;

приходи и разходи за "местни дейности" в размер на 12 923 264 лева в т.ч.: текущи разходи – 9 713 406 лева, капиталови разходи – 3 209 858 лева /Приложение 9 и Приложение 10/;

разходи за дейности "държавна отговорност" финансирани с общински приходи в размер на 474 209 лева в т.ч.: текущи разходи – 316 346 лева и капиталови разходи – 157 863 лева, съгласно чл. 14, ал. 1 от ЗДБ на РБ за 2005 година. /Приложение 11/.

8. На основание чл 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА във връзка с чл. 42, ал. 2 от Закона за общинските бюджети утвърждава план – сметките на извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2005 година по приходите в размер на 1 683 844 лева и по разходите – 875 000 /Приложение 12/.

9. На основание чл. 15, ал. 2 от ЗДБ на РБ за 2005 година, утвърждава приоритети за разходване на постъпилите по бюджета средства, както следва:

за дейности "държавна отговорност"

· заплати и вноски за осигурителни плащания;

· социални плащания – обезщетения, помощи, стипендии;

· медикаменти;

· храна;

· отопление, осветление;

· издръжка на социални, здравни и образователни заведения;

· други разходи

за дейности "общинска отговорност"

· заплати и вноски за осигурителни плащания;

· социални плащания – обезщетения, помощи, стипендии;

· храна;

· медикаменти;

· отопление, осветление;

· издръжка на социални, здравни и образователни заведения;

· други разходи

10. На основание чл. 25 от ПМС 11/19.01.2005 година, утвърждава размера на средствата за пътни разноски както следва:

до 30 километра – 65% от стойността на билетите или картите за пътуване;

над 30 километра – 85% от стойността на билетите или картите за пътуване;

10.1 Утвърждава списък на длъжностите, които имат право на транспортни разходи съгл. чл. 25, ал. 2 от ПМС 11/19.01.2005 година /Приложение № 13/.

10.2 Упълномощава Кмета на Общината да утвърди поименен списък на лицата по точка 9.1.

11. На основание чл. 26, ал. 2 от ПМС 11/19.01.2005 година, утвърждава цена по калкулация на разходи за подпомагане на едно погребение, представена от управителя на "Обредни дейности" ЕООД – В. Търново, заведена с Вх. № 53-00-407/31.01.2005 година в размер на 148,30 лева /сто четиридесет и осем лева и тридесет стотинки/ по Приложение 14.

12. Утвърждава средства за подпомагане разходи за погребения на лица, отговарящи на условията по чл. 26, ал. 1 ПМС 11/19.01.2005 от година и съгласно цени утвърдени от Общински съвет Велико Търново за 13 /тринадесет/ бр. погребения в размер на 2000лева.

13. На основание чл. 21, ал. 2 от ПМС 11/19.01.2005 година, определя размера на разходите за СБКО в размер на 3% от плановите средства за работна заплата на персонала в бюджетните звена, назначен по трудови правоотношения.

14. Разходите за работно облекло да се предвиждат и извършват от разпоредителите с кредити при спазване приоритетите за извършване на разходите по бюджета за 2005 година, утвърдени с решение на Общинския съвет.

15. Утвърждава трансфер за МДТ "Константин Кисимов" в размер на 165 000 лева на основание сключен договор между Министерство на културата и Община Велико Търново.

16. Задължава субсидираните организации с нестопанска цел да представят месечен отчет по пълна бюджетна класификация до 5-то число на месеца, следващ отчетния период по ред, определен със заповед на Кмета.

17. След представянето на тримесечните отчети по пълна бюджетна класификация могат да се извършват вътрешни финансови одити на второстепенните и третостепенните разпоредители с бюджетни кредити от лица, упълномощени от първостепенния разпоредител /Приложение 15/;

18. Със средствата по § 36 от ПЗР на ЗДБ на РБ за 2005 г. се финансира изграждането на жилища, дадени за обезщетяване на собственици на отчуждени недвижими имоти, като отчитането им се извършва тримесечно по реда на отчета на Инвестиционната програма на база реално извършени разходи.

19. На основание чл. 36, т. 3 от ПМС 11/19.01.2005 година, определя размера на представителните разходи – 15 000 лева, в това число 1 500 лв. за председателя на Общинския съвет.

20. Упълномощава Кмета на Община Велико Търново след получаване на средните брутни работни заплати и числеността на персонала от централните ведомства, както и структурни промени по решения на Общински съвет Велико Търново, да извършва утвърждаване на числеността и средните брутни заплати на общинската администрация и звената към нея.

21. При спазване на общия размер по бюджета и приоритетността на разходите, предоставя правомощия на Кмета на Общината за бюджетната 2005 година /чл. 27, ал 1 от Закона за общинските бюджети/:

21.1 да изменя размера на бюджетните кредити за различните видове разходи в обема на общите разходи на една бюджетна дейност, без средствата за заплати, осигурителни вноски и стипендии в частта за делегираните от държавата дейности;

21.2 да прехвърля бюджетни кредити за различни видове разходи в една дейност или от една дейност в друга в границите на една бюджетна група, без да изменя общия й размер в частта за местните дейности;

21.3 да разработи бюджета на общината по пълна бюджетна класификация и го представи за обсъждане в Общинския съвет.

 

ПО ТОЧКА ТРЕТА изказвания не бяха направени.

С 29 гласа "за", "против" – няма и 2 "въздържал се", Общински съвет Велико Търново прие

 

 

РЕШЕНИЕ № 423

 

ОТНОСНО: Увеличаване на численост в структурата на общинска администрация на Община Велико Търново в кметства и кметски наместничества, считано от 01.01.2005 г.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 6, ал. 3 на ПМС № 48 от 01.03.2004 г. за работните заплати в бюджетните организации и дейности, Общински съвет Велико Търново

1. Утвърждава численост 227 щатни бройки на Общинската администрация на Община Велико Търново, съгласно одобрена структура, от които 184,5 щатни бройки дейност “Държавна отговорност” и 42,5 щатни бройки дейност “Общинска отговорност”, считано от 01.01.2005 г.

2. Разпределя допълнителните 10 щатни бройки “Общинска отговорност”, както следва по Приложение № 1, неразделна част от това решение.

 

 

ПО ТОЧКА ЧЕТВЪРТА Г-Н П. ПАСКАЛЕВ в качеството си на председател на ПК по ОС коментира предложението за допълнение направено от комисията.

Никой не се обяви против предложението на ПК по ОС.

С 33 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се"- няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 424

 

ОТНОСНО: Замяна на недвижими имоти

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 36, ал. 1, т. 4 от ЗОС и чл. 38, ал. 1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

1. Дава съгласие за замяна на недвижими имоти частна общинска собственост, както следва: имот № 069001 – 46.169 дка; имот № 069012 – 23.700 дка; имот № 069016 – 37.536 дка; имот № 070001 – 71.563 дка; имот №071007 - 48.419 дка, имот № 090001 – 21.899 дка или общо 249.286 дка с недвижими имоти собственост на “Лозенска лоза” ЕООД гр. София ул. ”Данаил Дечев” № 7 представлявано от Ивайло Жеглов на равна или на по-висока стойност.

2. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да извърши необходимите действия по подготовката на замяната на имотите и на основание чл. 38, ал. 2 от НРПУРОИ да внесе на следващо заседание на Общински съвет Велико Търново предложение за решение, което да съдържа:

- Цената на всеки от имотите, предмет на замяната;

- Документи, удостоверяващи правото на собственост;

- Разликата в стойността на имотите и начинът на нейното плащане;

- Размерът на режийните разноски, таксите и дължимият данък, които се заплащат от лицето, с което се извършва замяната;

- Изричен текст относно целесъобразността на разрешаваната сделка, изгодите за Общината и невъзможността тези изгоди да бъдат постигнати по друг начин.

3. Да се изясни възможността за замяна за посочения имот № 069012, за който няма акт за общинска собственост и който имот съгласно Решение № 219/29.07.2004 г. е актуван като собственост на основно училище гр. Килифарево.

 

 

Поради изчерпване на дневния ред 27-то извънредно заседание на Общински съвет Велико Търново бе закрито в 11.20 ч.

 

Препис от протокола се изпраща на Областен управител и Районна прокуратура за сведение.

 

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                    /инж. Н. ТАЧЕВ/

ПРОТОКОЛИРАЛ

                /И. Иванова/

 

 

 

ЗАМЕСТНИК ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

Г-н Тодор Тодоров:                     Г-н Георги Стефанов:

 

Г-н Веселин Георгиев                   Г-н Милен Михов