ПРОТОКОЛ № 28

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО,

ПРОВЕДЕНО НА 24.02.2005 г. от 9.10 ч. В ЗАЛАТА НА

ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

На заседанието присъстваха 37 /тридесет и седем/ общински съветника.

Присъстваха още д-р Румен Рашев кмет Община Велико Търново, г-н Стефан Ботев заместник кмет Община Велико Търново, г-н Илиян Ноев заместник кмет Община Велико Търново, г-н Иван Панайотов заместник кмет Община Велико Търново, г-н Йордан Грозданов заместник кмет Община Велико Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

Г-Н Н. ТАЧЕВ откри заседанието и даде думата на общинските съветници за изказвания и предложения по следния проект за дневен ред.

ДНЕВЕН РЕД:

1. Оспорване на Решение № 400/27.01.2005 г. от д-р Румен Рашев Кмет Община Велико Търново. /Вх. № 1076/04.02.2005 г./;

2. Изменение и допълнение на Решение № 422/02.02.2005 г. на Великотърновски общински съвет, включително и приемане на Инвестиционна програма за 2005 г. /Вх. № 1114/15.02.2005 г./;

3. Отчет за работа на РПУ Велико Търново през 2004 г. /Вх. № 1077/07.02.2005 г./;

4. Отчет относно създаденото “Сдружение за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци” от Общини Велико Търново, Горна Оряховица, Лясковец, Елена, Златарица и Стражица. /Вх. № 1112/14.02.2005 г./;

5. Питане от д-р Миладин Ковачев.

6. Питане от инж. Стоян Витанов.

7. Актуализиране на Решение № 1079/22.05.2003 г., относно продажба на остатъчния дял на Община Велико Търново в “Хлебопроизводство и сладкарство” ООД – Велико Търново. /Вх. № 1124/16.02.2005 г./

Изказвания не бяха направени.

С 32 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие така предложения дневен ред.

 

ПО ПЪРВА ТОЧКА Г-Н Х. ХАДЖИХАСАН като член на ПК по ТСУ изрази своята позиция относно оспорваното решение и дебатите провели се по време на заседанието на комисията.

Г-Н Р. РАШЕВ коментира становището на ПК по ТСУ, като подчерта че то е неправилно, защото цитираното решението е от две точки, като първата част от решението е за обявяване на имота публична общинска собственост, което е право и задължение единствено на Общински съвет, но ОбС не може да обяви който и да е имот за публична общинска собственост, защото в Закона е написано кои са имотите публична общинска собственост, ОбС гласува и определя двата списъка – на публична и на частна общинска собственост, но за това има ясни и точни критерии. Г-н Рашев обясни, че този имот в състоянието, в което е сега, няма характера на публична общинска собственост и в този смисъл не е законосъобразно ОбС да взема такова решение, като допълни, че във втората точка се задължава Кмета на Общината да проявя инициатива и такова нещо няма в света и в човешките взаимоотношения.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ обясни, че в рамките на 5 минути двукратно се нарушава Правилника, в който е предвидено оспорени решения от кмета да не се обсъждат.

С 20 гласа "за”, 10 “против” и 5 “въздържал се”, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 425

ОТНОСНО: Оспорване на Решение № 400/27.01.2005 г. от Кмета на Община Велико Търново д-р Румен Рашев

На основание чл. 45, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Потвърждава свое решение № 400/27.01.2005 г.

 

ПО ВТОРА ТОЧКА Г-Н Р. РАШЕВ обясни, чи има готовност да презентира целия бюджет, но това е една процедура, която ще отнеме повече от час и тъй като бюджетът многократно е обсъждан в постоянните комисии предложи да не се презентира целия бюджет и Инвестиционната програма.

Г-Н М. КОВАЧЕВ направи изказване по повод предложението на "Обединената левица" относно залагането на "помощи по решение на ОбС не по-малко от 80 000 лв. за финансиране до 25 % от стойността… за лекарства за хронични заболявания", като обясни, че принципно това предложение е добро, но има нюанси, които смущават в реализирането на това, което се предлага. Първо, липсват критерии, по които да се изработи реализирането на предложенията. Има само един критерий – доход до 80 лв. В предложението са включени голям брой нозологични единици, които предполагат една много отговорна работа при тяхното интерпретиране. Включена е и групата на безработни или хора с временна заетост, включени са и деца до 18 години. Ако грубо се изчисли какво ще се направи с тези 80 000 лв., излиза, че те ща са насочени към 350-400 може би и 700 човека. Г-н Ковачев зададе въпрос какво ще се направи ако кандидатстват например 1500 човека и представи някои цифрови данни относно заболеваемостта на територията на Община Велико Търново като допълни, че групата на НДСВ приема като добро предложението на група “Обединена левица”, но смята, че трябва да се поработи още върху него, като се изработят едни добри критерии, които ще доведат до реализиране на това предложение.

Г-Н С. ВИТАНОВ благодари на д-р Ковачев, за принципната подкрепа и обясни, че неговата реплика е насочена към ужасяващите цифри. Г-н Витанов подчерта, че според статистиката представена от д-р Ковачев всеки втори човек в Община В. Търново е хронично болен, като допълни, че това е резултат от една политика на прехода, от политика, която тези правителства, и поредното също, правят в областта на здравеопазването и че именно затова групата на “Обединена левица” е направила това предложение, което е по-скоро принципно.

Г-Н П. ЛЕГКОСТУП от името на групата общински съветници от "СДС Велико Търново" изрази принципната подкрепа за предложението на "Обединена левица", но с тези забележки, които д-р Ковачев представи – този въпрос да влезе по-късно при евентуална актуализация на бюджета, подкрепен със съответната методика и критерии, по които трябва да се раздават тези помощи и предложи колегите от "Обединена левица" да разработят тази методика и да я внесат при евентуална актуализация на бюджета, тъй като това предложение е направено от тях.

Г-Н Д. ДРАГНЕВ обоснова своето предложение за включване в Инвестиционната програма на обект - водоснабдяване на село Големани и допълни, че за всичко това са нужни около 25 000 лв., като паралелно с това може до полугодието на тази година ОбА съвместно с други институции, които имат отношение към проблема, да обмисли цялостна стратегия как поетапно в годините може генерално да се реши въпросът и за другите две селища, до които трябва да стигне вода и за изграждане на вътрешната водопроводна мрежа, която е по-сложен проблем.

Г-Н Д. ДРАГНЕВ конкретизира направеното предложение: "като точка в раздел "Инвестиционни проекти" като обект да бъде включен "Завършване и включване в експлоатация водопровод до с. Големани" на стойност 25 000 лв. "

Г-Н В. ЦАНКОВ направи коментар относно 2 500 000 лв., които предстои да бъдат похарчени за уличната мрежа в това число водоотвеждането и допълни, че от едната страна улиците се градят, от друга се разрушават.

Г-Н Х. ХАДЖИХАСАН коментира предложението на г-жа Уручева и се обяви против него.

Г-ЖА В. УРУЧЕВА обоснова своето предложение.

Г-Н М. МИХОВ от името на групата общински съветници от “ВМРО-БНД” декларира подкрепата за бюджет 2005 на Община В. Търново, като подчерта че на първо място този бюджет е бюджет на сдържания оптимизъм. На второ място изказа подкрепа и по чисто процедурната страна на неговото приемане, като допълни че това е по-добрият начин – на две четения и посочи фактът, че почти всички основни политически фактори са взели отношение и са направили разумни, дори конструктивни предложения, което от своя старана показва, че този начин на работа с бюджета е по-добрият начин. Г-н Михов допълни, че предвидените приходи на бюджет 2005 г. могат още от сега да се прогнозират с една определена точност или с определена надежда, също така съпоставянето на планираното и постигнатото през 2004 г. от данъци върху недвижима собственост, от такса “Битови отпадъци”, съпоставяно с темповете на строителство в Общината през 2004 г., дават основание да се прогнозира, че тези пера ще бъдат изпълнени до края на годината и в тази посока бюджетът ще бъде преизпълнен и ще има актуализация както на бюджета, така и на Инвестиционната програма.

Г-н Михов коментира също така и становището на ПК по ИВСПИ относно повишаването на енергийната ефективност на големите обществени сгради, на училищата, на детските градини в Общината, тяхното саниране и обновяване, като добави, че това саниране и подобряването на енергийната ефективност, съпоставено с газификацията, която върви успешно в тези сгради, има измерението на една инвестиция за следващите години и това трябва да бъде приоритет на Община Велико Търново.

Г-н Михов изрази своята подкрепа на предложението за реализацията на реконструкцията на пътната мрежа в кв. "Света гора", като подчерта че предстои голяма кандидат-студентска кампания, която ще доведе в нашия град няколко десетки хиляди граждани на Република България. За някои от тях това е първата среща с Велико Търново.

Г-н Михов направи коментар и на предложение – в дяловото участие на Община В. Търново – 200 000 лв. по "Красива България", целево да се предвидят 10 000 лв. дялово участие за реконструкцията на църквата "Света Троица", която е в кв. "Света гора".

Също така г-н Михов предложи идеята въпроса с автобусните спирки да реши чрез отдаването им на концесия.

Г-н Михов коментира и предложението на група "Обединена левица"относно продажбата на дяловете на смесените предприятия.

Г-Н Т. ТОДОРОВ се изказа по отношение предложението на група "Обединена левица" за помощи по решение на Общинския съвет, като подчерта че напълно се присъединява към д-р Ковачев и към изказването на г-н Легкоступ.

По отношение на тези 10 000 лв. за монтиране разписания на автобусите г-н Тодоров поясни, че това наистина е тема, която не трябва да се решава на парче с 10 или 20 000 лв.

По последното предложение на група "Обединена левица" - за задвижване процедура за продажба на миноритарни дялове на Общината в смесените търговски дружества, г-н Тодоров допълни, че по график всяка година се обсъжда тяхната дейност, което е задължителен елемент и същевремено изрази своето несъгласие да се слагат всички общински дружества в един калъп и допълни, че придобитите средства от тяхната продажба не могат да бъдат отделени в специален раздел към фонд "Приватизация и инвестиционен" защото Законът за приватизацията, чл. 10, ал. 1, т. 3 казва как се формира този специален фонд за инвестиционни цели.

Г-Н А. АТАНАСОВ коментира предложението относно 10 000 лв. за изграждане на автобусни спирки, относно предложението за миноритарните дялове – от 2001 г. подчерта, че не се отнася за всички предприятия, а парите са във фонд, с който да може да се кандидатства по европейските проекти.

Г-ЖА Р. БРАЙНОВА направи коментар на отчета на "Инвестиционната програма" за 2004 г. и проекта за 2005 г., като отбеляза няколко факта първо Инвестиционната програма за 2004 г. е изпълнена на 45% и допълни че същото може да сполети и програмата за 2005 г. по повод графата “Други средства от други източници”.

Г-жа Брайнова представи и предложенията направени от комисията по конкретно отделяне на 80 000 лв. за закупуване на лазер за "Звук и светлина" и допълни че ПК по ТСУ подкрепя Инвестиционната програма и проекта за бюджет за 2005 г.

Г-Н К. АЛЕКСИЕВ направи процедурно предложение за прекратяване на дебатите.

Г-ЖА Л. ПРОКОПОВА се обяви против предложението за прекратяване на дебата.

С 8 гласа "за", 17 "против" и 1 "въздържал се", предложението на г-н Камен Алексиев бе отхвърлено.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ изрази отрицателен вот.

Г-Н С. ВИТАНОВ коментира факта, че от тази година започва да се плаща сериозна сума по главница, която възлиза на 820 000 лв, т.е. 8.6 % от собствените приходи отиват за погасяване на лихви и главници. Догодина тя ще се запази, като може да стане и 10 %. и допълни, че се наблюдава трайна тенденция на спадане на инвестиционните разходи, като цитира следните цифри: през 2001 г. Инвестиционната програма е била 3 988 000 лв, през 2003 г. - 2 522 000 лв, през 2004 г. – 2 516 000 лв., 2005 г. – 2 097 000 лв.

Г-н Витанов допълни, че във функция "Разходи за общодържавни служби" се забелязва един постоянен темп на нарастване на разходите. От 6.6 % през 2003 г. стигат до 8.5 % през 2005 г., а образованието е на 50 % години наред.

Г-н Витанов подчерта и факта, че от продажба на общинско имущество се вземат средно годишно по 1 900 000 лв. От тях се заделят 760 000 лв. като собствени средства за инвестиции, което ще рече, че две последователни години се заделят по 1 156 000 лв. за издръжка. Има заложени и средства за капиталови разходи, но реално са заложени 2 300 000 лв. продажба на имущество, за да може да се плащат заплати, осигуровки и т.н.

Г-н Витанов коментира и внесените предложения от група "Обединена левица".

Г-Н Е. НИКОЛОВ изрази подкрепа за бюджет 2005 и Инвестиционната програма.

Г-ЖА А. ГЕНЧЕВА също изрази подкрепа на внесеното предложение и коментира частта "Образование и наука".

Г-Н Р. РАШЕВ направи обширен коментар на внесените предложения и на коментираните в изказванията на общинските съветници мнения и предложения.

Г-Н В. ГЕОРГИЕВ предложи да се направи 15-минутна почивка като всички вносители на предложения да дойдат при Председателството, за да може да уточнят формулировките на текстовете преди да стигне до тяхното конкретно гласуване.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване направените предложения.

Предложението на ПК по ОС – нова т. 8, с допълнение: "От останалите 50 % минимум 50 000 лв. да се предоставят на населените места извън В. Търново по решение на Общинския съвет";

С 36 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма бе прието.

Предложението на г-н Драгни Драгнев, заедно с уточнението, направено от д-р Рашев обектът да се запише за финансиране в колона "Други източници";

С 37 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма бе прието.

Предложението със следния проект за решение: "На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА изменя точка 1 от предложение за изменение и допълнение на решение № 422 на Великотърновския общински съвет, както следва:

1.Завишава бюджета на Община В. Търново за 2005 г. по приходната и разходната част в размер на 10 000 лв., както следва: приходи и разходи за местни дейности в размер на 10 000 лв., в т.ч. капиталови разходи – 10 000 лв. за изграждане на автобусни спирки (съгласно приложение 1 и приложение 2).

2. Допълва Инвестиционната програма на Община В. Търново за 2005 г. в размер на 10 000 лв. по приложение 3, както следва: собствени бюджетни средства на Община В. Търново – 10 000 лв.”;

С 37 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма бе прието.

Предложението за включване в Инвестиционната програма на доставка на лазер за ОП "Звук и светлина" на стойност 80 000 лв. в колона "Други източници".

С 34 гласа "за", 2 "против", "възд. се" няма бе прието.

Г-Н Н. ТАЧЕВ обясни, че с тези предложения се приключва официалния раздел на предложението, което ще се гласува като цяло за приемането на тези изменения и допълнения на това решение, с което се прие бюджета за 2005 г.

Г-Н Н. ТАЧЕВ представи останалите две негласувани досега предложения, които бяха предложени и обсъдени в ПК и тук, в залата – за подпомагане на здравното лечение и за подпомагане охраната на населени места и предложи тези предложения да не бъдат към официалния раздел и да не бъдат включени в решението за приемане на бюджета, а да бъдат формулирани като отделни решения на Великотърновския общински съвет, които касаят дейността на ОбС и на ОбА, като предложи следния проект за решение:

"1. До 20 май 2005 г. Общинският съвет да разгледа Правилник за подпомагане и лечение на гражданите на В. Търново след като се обсъдят възможните средства за неговата реализация.

2. До месец май 2005 г. Кметът на Общината да внесе вариант за организация охраната на населени места.”

Никой не се обяви против направеното предложение от г-н Тачев.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване целия проект за решение.

С 35 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 426

ОТНОСНО: Изменение и допълнение на Решение № 422/02.02.2005 г. на Общински съвет Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА и чл. 12 от Закона за Общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

1. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Изменя т.7 от решение № 422 на Великотърновски общински съвет, както следва:

Приема бюджета на Община Велико Търново за 2005 година по приходната и разходната част в размер на 30 579 944 лева, в това число:

приходи и разходи за дейностите "държавна отговорност" в размер на 16 978 871 лева в т.ч.: текущи разходи в размер на 16 470 971 лева, капиталови разходи – 507 900 лева, съгласно Приложение 1 и Приложение 2.

приходи и разходи за местни дейности в размер на 13 122 330 лева в т.ч.: текущи разходи – 9 643 406 лева, капиталови разходи – 3 478 924 лева, съгласно Приложение 1 и Приложение 2.

разходи за дейности "държавна отговорност" финансирани с общински приходи съгласно чл. 8, ал. 4 от Закона за общинските бюджети и чл. 14, ал. 1 от ЗДБ на РБ за 2005 година в размер на 478 743 лева в т.ч.: текущи разходи – 316 346 лева и капиталови разходи – 162 397 лева, съгласно Приложение 2.

2. Променя т. 17 от решение № 422 на Великотърновски общински съвет, като изменя приложение 15, V – Организации с нестопанска цел, субсидирани от община Велико Търново, съгласно Приложение № 8.

3. Приема Инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2005 година в размер на 7 726 421 лева по Приложение 3, както следва:

· 677 400 лева целева субсидия от РБ за придобиване на ДМА;

· 650 000 лева от Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи към общините;

· 2 927 200 лева от други извънбюджетни средства;

· собствени бюджетни средства на Община Велико Търново – 770 674 лева;

· банков заем – 2 701 147 лева.

4. Всяко тримесечие до двадесет и пето число от месеца, следващ отчетното тримесечие Кмета на Община Велико Търново да внася в Общинския съвет информация за изпълнението на Инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2005 година по обекти – стойностно и по степен на завършеност.

5. Утвърждава план-сметката за размера на разходите, съгласно чл. 66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси на Община Велико Търново за 2005 година по приходите – 3 666 468 лева и по разходите – 3 666 468 лева по Приложение 5.

6. Утвърждава средства за физкултурна дейност и подпомагане спортни клубове и спортни дружества в размер на 177 800 лева по приложение № 6, съгласно чл. 59 от Закона за физическото възпитание и спорта, които да бъдат изразходвани по Програма за физическа култура и спорт приета от Великотърновски общински съвет. Средствата за подпомагане на спортните организации да се разпределят по методика, приета от Постоянната комисия за децата, младежта, спорта и туризма и утвърдена от Великотърновски общински съвет и се изразходват от спортните клубове и спортните дружества на основание чл. 64 от от Закона за физическото възпитание и спорта.

Изразходването на средствата да става пряко от общината чрез клубовете или дружествата за физическа култура и спорт.

7. Определя приходи и разходи по обслужване на общинския дълг през 2005 г. в размер на 5 009 800 лв. съгласно Приложение № 7.

8. При преизпълнение на годишния план на собствените приходи, не по-малко от 50% от преизпълнението да се разпределят приоритетно за функция “Здравеопазване”, “Образование” и “Социално подпомагане и грижи”. Същият критерий да бъде спазен и при получаване на целевите субсидии за капиталови разходи по §§ 54 от ПЗР на Закона за държавния бюджет за 2005 година. От останалите 50 % преизпълнение на собствените приходи минимум 50 000 лв. да се предоставят на населените места извън Велико Търново по решение на Общински съвет.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложина гласуване и останалите две предложения.

С 35 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 427

ОТНОСНО: Внесени предложения по Бюджет 2005 на Община Велико Търново

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново реши

1. До 31 май 2005 г. да се разгледа Правилник за подпомагане и лечение на гражданите на Община Велико Търново, след което да се обсъдят възможните средства за неговата реализация.

2. До 31 май 2005 г. Кмета на Община Велико Търново да внесе вариант за организация на охраната на населените места.

ПО ТРЕТА ТОЧКА Г-Н Й. ДОЙНОВ – началник РПУ Велико Търново представи отчета за работата на РПУ Велико Търново през 2004 г.

Г-Н М. МИХОВ зададе въпрос каква е дейността на РПУ в посока поголовната сеч на дървета на хълма "Света гора".

Г-н. Й. ДОЙНОВ обясни, че ангажимента който е поел РПУ е засиленото присъствие в този район, но подчерта че не може да поеме ангажимент да има постоянно полиция на хълма.

Г-ЖА Р. МИШЕВА попита дали РПУ ще получи от тези 100 автомобила, които бяха дарени от Френското посолство.

Г-Н Й. ДОЙНОВ отговори, че новите 100 автомобили се предоставят на РДВР и с нейно решение се раздават по РПУ.

С 27 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 428

ОТНОСНО: Приемане на отчет за работата на РПУ Велико Търново през 2004 г.

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Приема отчета за работата на РПУ Велико Търново през 2004 г.

 

Г-ЖА Л. ПРОКОПОВА: Предложи удължаване на заседанието.

С 25 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" - няма предложението бе прието.

 

ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА Г-Н Е. НИКОЛОВ обясни, че след приемането на новия Закон за управление на отпадъците приоритет на Министерството на околната среда и водите е изграждане на модерни сметища, които съответно да се изграждат с пари от републиканския бюджет и с финансиране по програма "ИСПА", като отбеляза съответно, че инициативата задължително трябва да бъде на Общината. Г-н Николов допълни, че в представения отчет никъде не се вижда колко пари до момента са похарчени за това и кой носи отговорност за тези похарчени пари и за това, че до момента няма решение по въпроса.

Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че в представената информацията е посочено каква е ситуацията в момента, като подчерта, че в момента все още няма утвърдена площадка за изграждане на депо за битови отпадъци. Г-н Рашев запозна подробно общинските съветници с обсъжданите въпроси на работна среща с кметовете на общините от областта относно изглаждането на депото за отпадъци като наблегна на факта, че предстои решаване на проблема за преработката на твърдите битови отпадъци и преди да се изгражда депото, трябва да се реши този въпрос, защото от 2009 г. не може да се депонират непреработени отпадъци.

С 29 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 429

ОТНОСНО: Приемане на отчет на създаденото "Сдружение за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци" от Общините Велико Търново, Горна Оряховица, Лясковец, Елена, Златарица и Стражица

На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

Приема отчета на създаденото "Сдружение за изграждане на Регионално депо за битови отпадъци" от Общините Велико Търново, Горна Оряховица, Лясковец, Елена, Златарица и Стражица.

 

ПО ПЕТА ТОЧКА Г-Н М. КОВАЧЕВ прочете питането си относно информация за финансовото и икономическото състояние на диспансерите във В. Търново.

Г-Н Р. РАШЕВ прочете отговор на питането.

Г-Н М. КОВАЧЕВ коментира отговора на питането.

ПО ШЕСТА ТОЧКА Г-Н С. ВИТАНОВ прочете питане относно разходи по отчета за изпълнение на бюджета на Община Велико Търново за 2004 година.

Г-Н Р. РАШЕВ прочете отговор на питането.

Г-Н С. ВИТАНОВ Благодаря за точността на отговора.

ПО СЕДМА ТОЧКА Г-Н Г. СТЕФАНОВ обясни, че въпросът с участието и с перспективите Общината да не бъде ощетена е бил обсъждан няколко пъти в НС с участието на д-р Рашев, като подчерта, че е силно обезпокоен от факта че интересът на Общината е сериозно застрашен и коментира нарушенията, които е допуснала Общината.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ коментира, че в чл. 38 от Наредбата за упражняване правата на собственост е казано, че тримесечно трябва да се внася информация за икономическите резултати и финансовото състояние, като ОбС не е информиран какво става в "Хлебопроизводство и сладкарство” и предложи да се отложи вземането на решение за следващото заседание.

Г-Н Е. НИКОЛОВ от името на общинските съветници от НДСВ изрази мнение, че тук определено става въпрос за нарушаване на интересите на Община В. Търново и на нейните граждани и по тази причина предложи тази точка да отпадне от днешното заседание и тя да влезе след дебати в ПК на едно от следващите заседания на ОбС.

Г-Н Т. ТОДОРОВ се обяви против отлагането на тази точка в момента, като подчерта, че с това не се помага на процедурата като цяло. Това е бил и мотивът да се включи това предложение като точка в днешното заседание – именно липсата на време.

Г-Н М. МИХОВ като председател на ПК по ИВСПИ прие изказаната тук идея икономическата комисия да разгледа този въпрос, но допълни, че реално вижда това в едно съвместно заседание с надзорния съвет по приватизация, именно за да може да се получи най-добра информация за всички. В НСПСПК е цялата информация по случая, така заедно с кмета и с ОбА ще се очертаят необходимите стъпки в тази посока.

С гласа 16 "за", 11 "против" и 4 "въздържал се" предложението за отлагане на точката бе прието.

Г-Н Т. ТОДОРОВ изрази отрицателен вот .

Поради изчерпване на дневния ред 28-то заседание на Общински съвет Велико Търново бе закрито в в 14.20 часа.

Препис от протокола се изпраща на Областен управител и Районна прокуратура за сведение.

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                /инж. Н. ТАЧЕВ/

ПРОТОКОЛИРАЛ

                /И. Иванова/

 

 

ЗАМЕСТНИК ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

 

Г-н Тодор Тодоров:                 Г-н Георги Стефанов:

 

Г-н Веселин Георгиев             Г-н Милен Михов