ПРОТОКОЛ № 9

 

ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ПРОВЕДЕНО НА 17.03.2004 г.ОТ 09:15 ч. В ЗАЛАТА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

На заседанието присъстваха 37 /тридесет и седем/ общински съветници.

Присъстваха още д-р Румен Рашев uмет Община Велико Търново, г-н И. Панайотов зам. кмет Община Велико Търново, г-жа Мина Илиева главен секретар на Община Велико Търново, директори и началници на отдели към общинска администрация, журналисти и граждани.

 

Г-Н Н. ТАЧЕВ откри заседанието и даде думата на общинските съветници за изказвания по предложения от председателския съвет проект за

 

ДНЕВЕН РЕД:

 

1. Утвърждаване промените по бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново по приходната и разходната част на отчета за 2003 година; приемане отчета за изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2003 година; приемане отчета и Инвестиционната програма за 2003 година; приемане проект за бюджет 2004 година, план-сметки на извънбюджетните сметки и фондове за 2004 година и Инвестиционна програма на Община Велико Търново за 2004 година. /Вх. № 261/10.03.2004 г./

2. Утвърждаване на Договор за съвместно финансиране на МДТ “Константин Кисимов” през 2004 година. /Вх. № 263/10.03.2004 г./;

3. Определяне на численост и средна месечна брутна работна заплата на едно лице на заетите в дейност “Държавна отговорност” и дейност “Общинска отговорност” в Община Велико Търново, считано от 01.01.2004 година. /Вх. № 262/10.03.2004 г./;

4. Предложение относно проект на училищното настоятелство при ОУ “Бачо Киро”. /Вх. № 277/12.03.2004 г./;

5. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост с. Леденик. /Вх. № 264/10.03.2004 г./;

6. Промяна в статута на Академичната награда. /Вх. № 276/12.03.2004 г./

 

 

С 35 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие следния

 

ДНЕВЕН РЕД

1. Утвърждаване промените по бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново по приходната и разходната част на отчета за 2003 година; приемане отчета за изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2003 година; приемане отчета и Инвестиционната програма за 2003 година; приемане проект за бюджет 2004 година, план-сметки на извънбюджетните сметки и фондове за 2004 година и Инвестиционна програма на Община Велико Търново за 2004 година. /Вх. № 261/10.03.2004 г./

2. Утвърждаване на Договор за съвместно финансиране на МДТ “Константин Кисимов” през 2004 година. /Вх. № 263/10.03.2004 г./;

3. Определяне на численост и средна месечна брутна работна заплата на едно лице на заетите в дейност “Държавна отговорност” и дейност “Общинска отговорност” в Община Велико Търново, считано от 01.01.2004 година. /Вх. № 262/10.03.2004 г./;

4. Предложение относно проект на училищното настоятелство при ОУ “Бачо Киро”. /Вх. № 277/12.03.2004 г./;

5. Продажба на недвижим имот частна общинска собственост с. Леденик. /Вх. № 264/10.03.2004 г./;

6. Промяна в статута на Академичната награда. /Вх. № 276/12.03.2004 г./

 

ПО ТОЧКА ПЪРВА Г-Н Р. РАШЕВ обясни, че на базата на становищата на ПК и предложенията, които са направени в процеса на разглеждане на проекто-бюджета е предложил някои корекции в проекта за решение, а именно дофинансирането на държавните дейности във функция "Образование", което се извършва със 174 000 лв., след като са били преразгледани числеността на персонала е решено да се намали това дофинансиране от 174 000 лв. на 70 000 лв., т.е. 104 000 лв. могат да се насочат в общински дейности, тъй като това са общински приходи. Г-н Рашев предложи 30 000 лв. от тези средства да бъдат насочени за основен ремонт за сградата на Хуманитарна гимназия и училище "Христо Ботев"; 20 000 лв. от тях да бъдат заделени в отделен ред в Инвестиционната програма за закупуване на компютърна техника в училищата; 5 000 лв. да бъдат за проектни и проучвателни работи във връзка с предстоящата газификация на някои от учебните заведения; 5 000 лв. да бъдат пренасочени от функция “Образование” във функция “Култура и спорт” и да се завишат средствата за развитие на масовия спорт.

Г-Н Г. СТЕФАНОВ отбеляза, че не е било достатъчно времето за което общинските съветници е трябвало да се запознаят с целия проект за решение и да го обмислят като подчерта, че според новоприетата наредба за управление на общинския бюджет и по конкретно в чл. 14 от нея е записано, че обсъждането на бюджета започва с представянето му в ПК и то се провежда на три етапа. Това от своя стана не е дало възможност на общинските съветници да осмислят приоритетите, намеренията, философията и стратегията на общинския бюджет. Г-н Стефанов допълни, че в структурата на администрацията има високоплатени длъжности, които все още не са запълнени, като коментира факта, че това се прави съзнателно, същевременно за фестивални прояви не са заложени почти никакви средства.

Г-Н С. ВИТАНОВ от името на група "Демократична левица" заяви, че е сериозно обезпокоен от разработването, съставянето, подлагането на обсъждане и респективно обсъждането в залата, защото този документ е най-важния и гарантира нормалното функциониране на една община. Г-н Витанов заяви, че това е един некомпетентен, некомпетентно подготвен и представен бюджет, който противоречи на закона за ЗОБ и ЗДБ и цитира членовете, които са нарушени, също така проекта за бюджет не отговаря на единната бюджетна квалификация. Г-н Витанов се аргументира с конкретни цифри, като предложи отчета за бюджет 2003 и проекта за бюджет да бъдат върнати за дообсъждане в ПК и да се представят във вида, в който изисква закона.

Г-ЖА Р. БРАЙНОВА направи коментар по отчета на Инвестиционната програма за 2003 г. и предложената програма за 2004 г. като попита какви са тенденциите за тази и следващата година, отбелязвайки че след изчерпване на кредита за финансиране в следващите години общината ще бъде крайно затруднена да отделя средства за инвестиции в областта на благоустрояването, строителството и капиталовите вложения, които да характеризират мандата до 2004 г. и напред. Г-жа Брайнова допълни, че в програмата не са включени за финансиране тези обекти, които публично се тиражират като приоритетни за развитието на общината, не са заделени средства за дейността по опазване на културно-историческото наследство, третирането на териториите около хотелите и паметниците на културата, по изграждането на паркинги и гробищните паркове.

Г-ЖА Р. МИШЕВА коментира бюджета в частта му "Образование" и "Култура" като отбеляза, че това е бюджет на оцеляването, а не на развитието, който няма да може да осигури битовия комфорт на учебния процес и на културните институти, с които града се гордее. Г-жа Мишева сподели идеята 10 % от фонд “Приватизация” всяка година да бъдат вкарвани за обновление на материално-техническата база, като отбеляза, че това са около 100 000 лв. на година, което означава че по 4-5 кабинета в училищата могат да бъдат обзавеждани модерно, така че да се получи ефективен учебен процес.

Г-Н М. МИХОВ от името на група "ВМРО-БНД" изрази изключителното задоволство от обсъждането на бюджета в ПК, където се е работило изключително професионално и отговорно и направи предложение за допълнение към проекта за решение като т. 25. 4 да се включи следния текст: "Да разработи програма за управление на общинската собственост и да я внесе в Общински съвет за обсъждане и приемане до месец май 2004 г."

Г-ЖА А. ГЕНЧЕВА коментира доброто отношение към образованието от страна на общината и по-конкретно финансирането по функции "Образование" и "Култура" и гарантирането на заплатите към двете направления. Г-жа Генчева се аргументира с конкретни цифри, като допълни че е напълно спокойна за бюджета на общината. Обезпечени са средствата за учебния процес – задължителната част от учебната програма и достатъчно пари за покриване на нуждата от СИП, олимпиади, състезания и т.н., обезпечено е отоплението на детските градини, обезпечен е уклада за храна на едно дете 0.70-0.80 при осигурено централно снабдяване и пазаруване директно по цени на едро, не се предвижда увеличение на таксата за посещение в детските градини.

Г-Н Т. ТОДОРОВ изрази своето несъгласие с изказванията, че времето за запознаване с материалите по бюджета е било недостатъчно, коментирайки факта че всички предложения направени в ПК са удовлетворени, което от своя страна показва, че действително е имало достатъчно време за умисляне и сериозна работа.

Г-Н Х. ХАДЖИХАСАН направи процедурно предложение за прекратяване на дебата.

Г-Н М. МИХОВ се обяви против предложението на г-н Хаджихасан.

Г-Н Р. РАШЕВ се обърна към общинските съветници да не политизират темата за бюджета като допълни, че е разработен по пълната бюджетна квалификация и първоначалния бюджет е равен на отчета от предходната година, което осигурява едно по-голямо спокойствие, без да осигурява никакъв комфорт.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване предложението на г-н Хаджихасан.

С 18 гласа "за", 2 "въздържал се" и 12 "против" – предложението бе прието.

Г-Н Н. ТАЧЕВ подложи на гласуване предложенията за корекции по точка първа от дневния ред.

Предложение от г-н С. Витанов относно връщане на бюджета за разглеждане от ПК с 15 гласа "за", 21 "против" и "въздържал се" - няма не бе прието.

Предложение за корекции в Приложения № № 3, 4, 9 внесено от общинска администрация с 36 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" - няма бе прието.

Предложение от ПК по ДМСТ за корекции по Приложение № 16 с 37 гласа "за", "въздържал се" - няма и "против" – няма бе прието.

Предложение на ПК по ТСУ т. 1 с 33 гласа "за", 3 "въздържал се" и "против" – няма бе прието.

Предложение на ПК по ТСУ т. 2 с 37 гласа "за", "въздържал се" - няма и "против" – няма бе прието.

Предложение на ПК по ДМСТ т. 2 и т. 3 с 37 гласа "за", "въздържал се" - няма и "против" – няма бе прието.

Предложение от група "ВМРО-БНД" за допълнителна т. 25.4 към решението с 36 гласа "за", "въздържал се" - няма и "против" – няма бе прието.

С 22 гласа "за", 1 "против" и 14 "въздържал се", Общински съвет Велико Търново прие

 

РЕШЕНИЕ № 96

 

ОТНОСНО: УТВЪРЖДАВАНЕ ПРОМЕНИТЕ ПО БЮДЖЕТА И ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПО ПРИХОДНАТА И РАЗХОДНАТА ЧАСТ НА ОТЧЕТА ЗА 2003 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ ОТЧЕТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЗА 2003 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ ОТЧЕТА НА ИНВЕСТИЦИОННАТА ПРОГРАМА ЗА 2003 ГОДИНА; ПРИЕМАНЕ ПРОЕКТ ЗА БЮДЖЕТ 2004 ГОДИНА, ПЛАН – СМЕТКИ НА ИЗВЪНБЮДЖЕТНИТЕ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ ЗА 2004 ГОДИНА И ИНВЕСТИЦИОННА ПРОГРАМА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЗА 2004 ГОДИНА.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, § 31 от ПЗР на Закона за държавния бюджет на Република България за 2004 година, чл. 18, чл. 27, чл. 30 и чл. 42 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

1. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, чл. 18, чл. 27, чл. 30 и чл. 42, ал. 4 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава промените по бюджета и извънбюджетните сметки и фондове за 2003 година по Приложение 1.

2. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, във връзка с чл. 18, чл. 27, чл. 30 и чл. 42, ал. 4 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Приема годишния отчет и утвърждава окончателния годишен план по приходната и разходната част на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2003 година по Приложение 2, Приложение 3, Приложение 4 и Приложение 5.

3. На основание чл. 40, ал. 5 и ал. 10 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Приема годишния отчет за състоянието на общинския дълг и определя приходи и разходи за обслужване на общинския дълг през 2004 година, съгласно Приложение 6.

4. Утвърждава отчета на план-сметката за размера на разходите, съгласно чл. 66, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси на Община Велико Търново за 2003 година по приходите – 2 634 617 лева и по извършени и неразплатени разходи – 2 284 278 лева по Приложение 7.

5. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, във връзка с чл. 18, чл. 30 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Приема отчета за изпълнението на Инвестиционната програма на Община Велико Търново, съгласно Приложение 8.

6. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, във връзка с § 31 от ПЗР на Закона за държавния бюджет на Република България за 2004 година, Общински съвет Велико Търново

Приема бюджета на Община Велико Търново за 2004 година по приходната и разходната част в размер на 27 632 648 лева, в това число:

приходи и разходи за дейностите "държавна отговорност" в размер на 15 004 109 лева в т.ч.: текущи разходи в размер на 14 810 909 лева, капиталови разходи –193 200 лева;

приходи и разходи за дейностите "общинска отговорност" в размер на 12 628 539 лева в т.ч.: текущи разходи – 8 021 816 лева, капиталови разходи – 4 606 723 лева /Приложение 2, Приложение 3 и Приложение 9/

разходи за дейности "държавна отговорност" финансирани с общински приходи в размер на 493 602 лева в т.ч.: текущи разходи - 415 088 лева и капиталови разходи - 78 514 лева, съгласно чл. 11, ал. 3 от ЗДБ на РБ за 2004 година и чл. 41 от ПМС №30/06.02.2004 год. /Приложение 4/

7. На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, във връзка с чл. 42, ал. 2 от Закона за общинските бюджети, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава план – сметките на извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2003 година по приходите в размер на 710 148 лева и по разходите – 758 000 /Приложение 10/.

8. На основание чл. 15, ал. 2 от ЗДБ на РБ за 2004 година, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава приоритети за разходване на постъпилите по бюджета средства, както следва:

за дейности "държавна отговорност"

· заплати и вноски за осигурителни плащания;

· социални плащания – обезщетения, помощи, стипендии;

· медикаменти;

· храна;

· отопление, осветление;

· издръжка на социални, здравни и образователни заведения;

· други разходи

за дейности "общинска отговорност"

· заплати и вноски за осигурителни плащания;

· социални плащания – обезщетения, помощи, стипендии;

· храна;

· медикаменти;

· отопление, осветление;

· издръжка на социални, здравни и образователни заведения;

· други разходи

9. На основание чл. 38 от ПМС 30/06.02.2004 година, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава размера на средствата за пътни разноски както следва:

до 30 километра – 65% от стойността на билетите или картите за пътуване;

над 30 километра – 85% от стойността на билетите или картите за пътуване;

9.1 Утвърждава списък на длъжностите, които имат право на транспортни разходи съгл. чл. 38, ал. 2 от ПМС 30/06.02.2004 година /Приложение № 11/.

9.2 Упълномощава кмета на общината да утвърди поименен списък на лицата по точка 9.1.

10. На основание чл. 39, ал. 2 от ПМС 30/06.02.2004 година, Общински съвет Велико Търново

Утвърждава цена по калкулация на разходи за подпомагане на едно погребение, представена от управителя на "Обредни дейности" ЕООД – В. Търново, заведена с Вх. № 53-00-577/23.02.2004 година в размер на 148,74 лева /сто четиридесет и осем лева и седемдесет и четири ст. /по Приложение 12/.

11. Утвърждава средства за подпомагане разходи за погребения на лица, отговарящи на условията по чл. 39, ал. 3 от ПМС 30/06.02.2004 година и съгласно цени утвърдени от Общински съвет Велико Търново за 30/тридесет/ бр. погребения в размер на 4 500 лева.

12. На основание чл. 8, ал. 2 от ПМС 30/06.02.2004 година, Общински съвет Велико Търново

Определя размера на разходите за СБКО в размер на 3% от плановите средства за работна заплата на персонала в бюджетните звена, назначен по трудови правоотношения.

13. Разходите за работно облекло да се предвиждат и извършват от разпоредителите с кредити при спазване приоритетите за извършване на разходите по бюджета за 2004 година, утвърдени с решение на Общинския съвет.

14. Утвърждава трансфер за МДТ "Константин Кисимов" в размер на 165 000 лева на основание сключен договор между Министерство на културата и Община Велико Търново.

15. Задължава субсидираните организации с нестопанска цел да представят месечен отчет по пълна бюджетна класификация до 5-то число на месеца, следващ отчетния период по ред, определен със заповед на кмета.

16. След представянето на тримесечните отчети по пълна бюджетна класификация да се извършват вътрешни финансови ревизии на второстепенните и третостепенните разпоредители с бюджетни кредити и организациите по т. 15 /за частта на предоставените средства/ от лица, упълномощени от първостепенния разпоредител /Приложение 13/;

17. Със средствата по § 44 от ПЗР на ЗДБ на РБ за 2004 г. се финансира изграждането на жилища, дадени за обезщетяване на собственици на отчуждени недвижими имоти, като отчитането им се извършва тримесечно по реда на отчета на Инвестиционната програма на база реално извършени разходи.

18. Приема Инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2004 година в размер на 7 261 498 лева /Приложение 14/, както следва:

· 322 000 лева целева субсидия от РБ за придобиване на ДМА;

· 658 000 лева от Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи към общините;

· 1 803 575 лева от други извънбюджетни средства;

· собствени бюджетни средства на Община Велико Търново – 255 000 лева;

· банков заем - 4 222 923 лева.

19. Всяко тримесечие до двадесет и пето число от месеца, следващ отчетното тримесечие Кметът на Община Велико Търново да внася в Общинския съвет информация за изпълнението на Инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2004 година по обекти – стойностно и по степен на завършеност.

20. Утвърждава план-сметката за размера на разходите, съгласно чл. 66, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси на Община Велико Търново за 2004 година по приходите – 3 000 339 лева и по разходите – 3 000 339 лева по Приложение 15.

21. Утвърждава средства за физкултурна дейност и подпомагане спортни клубове и спортни дружества в размер на 58 000 лева, съгласно чл. 59 от Закона за физическото възпитание и спорта, които да бъдат изразходвани по Програма за физическа култура и спорт от Общински съвет Велико Търново /Приложение 16/. Средствата за подпомагане да се разпределят на базата на следните изисквания и критерии:

  • Копие от съдебна регистрация;
  • Копие от удостоверение за регистрация на Министерство на правосъдието;
  • Годишен план за спортно развитие, утвърден от Управителен съвет на съответната спортна организация;
  • Точен сбор от точки за времето от 01.01.2003 г. до 31.12.2003 г. по Методика за оценка на спортно-техническите резултати, приета от ПК за ДМСТ;
  • Списък на участниците в тренировъчно-състезателната дейност на спортната организация.
  • Средствата да се изразходват от спортните клубове и спортните дружества на основание чл. 64 от Закона за физическото възпитание и спорта.

    При преизпълнение на бюджета в частта "Общински приходи" след І-то полугодие на 2004 година да се предвидят допълнителни средства за финансово обезпечаване на приетата от Общинския съвет "Програма за развитие на физическото възпитание и спорта та територията на Община Велико Търново за 2004 г."

    22. Субсидията за здравна дейност /спортно – медицинска/ на МЦРСМ – І ЕООД се предоставя на база реално извършени разходи за начални и периодични медицински прегледи, съгласно чл. 44, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта на картотекираните състезатели от Община Велико Търново.

    23. На основание чл. 9, т. 3 от ПМС 30/06.02.2004 година, Общински съвет велико Търново

    Определя размера на представителните разходи – 15 000 лева.

    24. Упълномощава Кмета на Община Велико Търново след получаване на средните брутни работни заплати и числеността на персонала от централните ведомства, както и структурни промени по решения на Общински съвет Велико Търново, да извършва утвърждаване на числеността и средните брутни заплати на общинската администрация и звената към нея.

    25. При спазване на общия размер по бюджета и приоритетността на разходите, Общински съвет Велико Търново

    Предоставя правомощия на кмета на общината за бюджетната 2004 година /чл. 27, ал. 1 от Закона за общинските бюджети/:

    25.1 Да изменя размера на бюджетните кредити за различните видове разходи в обема на общите разходи на една бюджетна дейност, без средствата за заплати, осигурителни вноски и стипендии в частта за делегираните от държавата дейности;

    25.2 Да прехвърля бюджетни кредити за различни видове разходи в една дейност или от една дейност в друга в границите на една бюджетна група, без да изменя общия й размер в частта за местните дейности;

    25.3 Да разработи бюджета на общината по пълна бюджетна класификация;

    25.4 Да разработи програма за управление на общинската собственост и да я внесе в Общински съвет Велико Търново за обсъждане и приемане до м. май 2004 г;

    26. Да предложи за обсъждане в Общински съвет Велико Търново програма за развитие на общината 2004-2007 г. в това число по години, по дейности и по кметства, като всяка година тя се актуализира съгласно финансовите възможности;

    27. В състава на комисиите по ЗОП за обектите от Инвестиционната програма на Община Велико Търново на ротационен принцип да бъде включван по един общински съветник от постоянна комисия в качеството на заместник председател.

    28. В раздел "Комунално стопанство" да се впише обект "Благоустрояване и изграждане на паркинги и детски площадки в кв. 232 в ж.к. "Колю Фичето" на сметна стойност 15 000 лв. с източник на финансиране собствени средства /След продажба на УПИ V, кв. 232/

     

    Г-Н С. ВИТАНОВ изрази отрицателен вот.

     

    ПО ВТОРА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

    С 36 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

     

    РЕШЕНИЕ № 97

    ОТНОСНО: Утвърждаване на Договор за съвместно финансиране на МДТ "Константин Кисимов" през 2004 година.

    На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

    Утвърждава Договор за съвместно финансиране между Министерство на културата и Община Велико Търново.

     

    ПО ТРЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

    С 33 гласа "за", 1 "против" и 1 "въздържал се", Общински съвет Велико Търново прие

     

    РЕШЕНИЕ № 98

    ОТНОСНО: Определяне на численост и средна месечна брутна работна заплата на едно лице на заетите в дейност "Държавна отговорност" и дейност "Общинска отговорност" в Община Велико Търново, считано от 01.01.2004 година

     

    На основание чл. 21, ал. 1, т. 2 и т. 5 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, в изпълнение разпоредбите на ПМС № 30 от 06.02.04 г. за изпълнение на държавния бюджет на РБългария за 2004 г., чл. 6 от ПМС № 48/01.03.2004 година за работната заплата в бюджетните организации и дейности, Общински съвет Велико Търново

    Определя числеността на персонала и средните месечни брутни работни заплати на едно лице от персонала за работещите в дейност "Държавна отговорност" и дейност "Общинска отговорност", считано от 01.01.2004 година, както следва:

     

    ПОКАЗАТЕЛИ

    Численост Средна месечна Средства за
    по   /брой / брутна работна работна
    ред     заплата заплата в лв.
          /в лв./ за 1 месец
    1 2 3 4 5
      ДЪРЖАВНА ОТГОВОРНОСТ      
    I . Общинска администрация 141 405,72 57207
             
    II. Образование 1296 272,40 353030
             
    III. Здравеопазване - общо : 551 219,29 120829
    1 Детски ясли и ученическо здравеопазване 186 189,61 35267
      в т.ч.      
    1,1 Детски ясли 142 187,57 26635
    1,2 Ученическо здравеопазване 44 196,18 8632
    2 Лечебни заведения , регистрирани по Търговския закон 365 234,42 85562
    2,1 Областен диспансер за пневмофтизиатр.заболявания със      
      стационар " Д-р Трейнман " ЕООД 84 235,02 19742
    2,2 Областен диспансер за психиатрични заболявания със стац.ЕООД 55 233,40 12837
    2,3 Областен диспансер за Онколог.заболявания със стац.-ЕООД 202 233,08 47082
    2,4 Областен диспансер за кожно-венер.заболявания със стац.ЕООД 24 245,86 5901
             
    IV. Направление " Култура " 165 217,42 35874
    1,1 Регионален исторически музей 112 221,49 24807
    1,2 Регионална библиотека 42 213,71 8976
    1,3 Художествена галерия 11 190,10 2091
             
    V. Направление " Социални услуги " -      
      Домове за социални услуги 128 209,46 26811
      Дом за стари хора-гр.Велико Търново 34 209,46 7122
      Дом за възрастни с умствена изостаналост - с.Присово 24 209,46 5027
      Дом за възрастни с умствена изостаналост - с.Ц.кория 25 209,46 5237
      Дом за възрастни с умствена изостаналост - с.Пчелище 32 209,46 6703
      Управл.,контрол и регулиране на дейностите"Соц.услуги" 13 209,46 2723
             
      ОБЩИНСКА ОТГОВОРНОСТ      
    I . Общинска администрация 76 405,72 30835
             
    II. Направление " Образование " 41,5 261,94 10871
             
    III. Направление " Социални услуги " - 57 193,91 11053
    1 Домашен социален патронаж 39 209,87 8185
             
    2 Клубове на пенсионера и инвалида 18 159,33 2868
             
    1 2 3 4 5
    IV. Б К С 53 164,13 8699
    1 Б К С - чистота 46 160,54 7385
    2 Други дейности на БКС 7 187,68 1314
             
    V. Направление " Култура " 68,0 231,19 15721
             
      Група " Култура " 58,0 228,15 13233
      в т.ч.      
    1 Сектор " Култура " 24,0 235,54 5653
    1,1 Други дейности на културата 16,5 238,79 3940
    1,2 Кабелно радио 7,5 228,40 1713
             
    2 ДКС " Васил Левски " 17 221,15 3760
             
    3 ОП " Звук и светлина " 17 224,71 3820
             
      Група " Физическа култура и спорт " 10 248,83 2488
      в т.ч.      
    1 ОП " Спортни имоти " 10 248,83 2488
             
    VI. Икономически дейности и услуги 60 232,19 13931
      в т.ч.      
    1 " Полски пазачи " 10 153,00 1530
             
    2 ОП " Общински пазар " 12 297,58 3571
             
    3 Административно - техническо обслужване 20 256,46 5129
             
    1 2 3 4 5
    4 Други дейности на младежта 18 205,63 3701
             
      Извънбюджетни мероприятия      
    1 Агенция за приватизация 5 340,06 1700

     

    Г-Н С. ВИТАНОВ изрази отрицателен вот.

     

    ПО ЧЕТВЪРТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

    С 33 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

     

    РЕШЕНИЕ № 99

    ОТНОСНО: Подкрепа на проект на училищно настоятелство при ОУ "Бачо Киро"

    На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

    1. Подкрепя училищното настоятелство при ОУ “Бачо Киро”, представлявано от председателя Ренета Митева Михова при кандидатстване за финансиране на микропроект “Скатен покрив за повишаване на енергийната ефективност на сградата на ОУ “Бачо Киро” – гр. Велико Търново пред Социално-инвестиционния фонд.

    2. Гарантира 20% съфинансиране по представения от ОУ “Бачо Киро” проект.

     

    ПО ПЕТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

    С 34 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

     

    РЕШЕНИЕ № 100

    ОТНОСНО: Продажба на недвижим имот частна общинска собственост

     

    На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 35, ал. 1 от ЗОС, чл. 36, ал. 1 от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, Общински съвет Велико Търново

     

    1. Дава съгласие за продажба чрез конкурс на недвижим имот - частна общинска собственост, представляващ поземлен имот с номер – 105002 в землището на с. Леденик за изграждане на Автоматична газо-регулираща станция и път към нея, с площ 1 766 кв. м., актуван с АОС № 2149/17.02.2004 г.

    2. Утвърждава експертната оценка на имота, изготвена от “Инвестстрой – 92“ ЕООД гр. Велико Търново, в размер на 1 651 /хиляда шестстотин петдесет и един/ лева.

    3. Възлага на Кмета на Община Велико Търново да организира и проведе неприсъствен конкурс за продажба на горепосочения имот при условия и ред, съгласно изискванията на гл. VІІ от Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, при начална тръжна цена, равна на експертната оценка.

    ПО ШЕСТА ТОЧКА изказвания не бяха направени.

    С 35 гласа "за", "против" – няма и "въздържал се" – няма, Общински съвет Велико Търново прие

     

    РЕШЕНИЕ № 101

    ОТНОСНО: Промяна в Статута на Академичната награда на Община Велико Търново

    На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет Велико Търново

    Променя Статута на Академичната награда на Община Велико Търново, както следва:

    В чл. 2 текстът "Празник на българските студенти" се заменя с "Празник на българската студентска младеж";

    В чл. 6 текстът "Празник на българските студенти" се заменя с "Празник на българската студентска младеж";

    В чл. 9 текстът "дипломиран през последната учебна година като магистър в едно професионално направление" се заменя с "дипломирани през последната учебна година като бакалаври или магистри в едно професионално направление";

    В чл. 11 в текста: "трима представители на Академичния съвет на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий", определени с решение на Академичния съвет" се добавя "незаемащи административна длъжност";

    В чл. 11 в текста: "представители на Общински съвет Велико Търново, определени с решение на Общинския съвет" се добавя "които не са членове на Академичния съвет на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий".

     

    Поради изчерпване на дневния ред 9-то извънредно заседание на Общински съвет Велико Търново бе закрито в 11.50 ч.

    Препис от протокола се изпраща на Областен управител и Районна прокуратура за сведение.

     

    ПРЕДСЕДАТЕЛ

    ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                        /инж. Н. ТАЧЕВ/

    ПРОТОКОЛИРАЛ

                        /И. Иванова/

     

    ЗАМЕСТНИК ПРЕДСЕДАТЕЛИ:

     

    Г-н Тодор Тодоров:                     Г-н Георги Стефанов:

    Г-н Веселин Георгиев                     Г-н Милен Михов: