Препис извлечение от Протокол № 59

от заседание на Общински съвет,

проведено на 26.10.2006 година.

 

ОТНОСНО: Допълнение и изменение на Правилника за организацията и дейността на Великотърновския Общински съвет, на неговите комисии и за взаимодействието му с общинската администрация

 

РЕШЕНИЕ № 1114

 

I. На основание чл. 21, ал. 3, от ЗМСМА, Великотърновски Общински съвет

Изменя и допълва Правилника за организацията и дейността на Великотърновския Общински съвет, на неговите комисии и за взаимодействието му с общинската администрация, както следва:

В Глава ІІ Конституиране

1. В чл. 7, ал. 1 придобива следната редакция: „Първото заседание на Общинския съвет се открива от областния управител или негов представител. Преди началото на заседанието, в негово присъствие, в присъствието на председателя или член на общинската избирателна комисия и на граждани новоизбраните общински съветници и кметове полагат клетвата по чл.32, ал.1 от ЗМСМА.”

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „След полагането на клетвата, Областният управител предоставя ръководството на първото заседание на новоизбрания общински съвет на най-възрастния общински съветник. Той ръководи заседанието до избиране на председател на Общинския съвет.”

В Глава ІІІ Ръководство на Общинския съвет

2. В чл. 15 се добавя нова ал. 3 със следния текст: „Председателят на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината. Отчета включва и упражнявания текущ и последващ контрол върху изпълнението на приетите от Общинския съвет актове. Отчета се предава по общинското кабелно радио и се публикува в Интернет.”

3. В чл. 16, ал. 1 придобива следната редакция „Общинският съвет определя възнаграждение на Председателя в зависимост от големината на общината и от обема на работата ,която извършва,но в размер не по-голям от възнаграждението на кмета на общината.”

4. В чл.17 се добавя “ досегашния текст става ал. 1”

добавя се нова ал. 2 със следния текст: ”Заместник –председателите на Общинския съвет подпомагат Председателя в изпълнение на правомощията му по чл.15.”

В Глава ІV Общински съветник

5. В чл. 22 се добавя нова т. 6 със следното съдържание: „Писмено да уведомява Председателя на Общинския съвет за неучастието си в заседание на Съвета по уважителни причини.”

6. В Чл. 23, ал. 2 придобива следната редакция: „Общинският съветник не може да бъде член на управителен, надзорен или контролен съвет, съвет на директорите, контрольор, управител, прокурист, търговски пълномощник, синдик или ликвидатор на търговски дружества с общинско участие или директор на общинско предприятие по Закона за общинската собственост.”

добавя се нова ал. 3 със следното съдържание: „В едномесечен срок от обявяването на изборните резултати лице, което при избирането му за общински съветник заема длъжност по ал. 2, подава молба за освобождаването му от заеманата длъжност и уведомява писмено за това Председателя на Общинския съвет и общинската избирателна комисия.”

7. В чл. 32, ал. 1, т. 3 придобива следната редакция: „При подаване на оставка чрез председателя на общинския съвет до общинската избирателна комисия.”

добавя се нова т. 5 със следното съдържание: „Когато, без да е уведомил писмено председателя на общинския съвет за неучастието си в заседанието на съвета по уважителни причини - служебна ангажираност, отсъствие от страната, заболяване и други, не участва в три поредни или в общо пет заседания на общинския съвет през годината.”

добавя се нова т. 6 със следния текст: „При трайна фактическа невъзможност да изпълнява задълженията си поради заболяване за повече от 6 месеца или при смърт.”

т.7 придобива следната редакция: „При извършване на административно-териториални промени, водещи до промяна на постоянния му адрес извън територията на общината”

добавя се нова т. 9 със следния текст: „При избирането или при назначаването му за член на управителен, надзорен или контролен съвет, съвет на директорите, контрольор, управител, прокурист, търговски пълномощник, синдик или ликвидатор на търговски дружества с общинско участие или директор на общинско предприятие по Закона за общинската собственост.”

добавя се нова т. 10 със следния текст: „При неизпълнение на задължението по чл. 23, ал. 3.”

добавя се нова ал. 2 със следния текст: „Обстоятелствата по ал. 1 се установяват с документи, издадени от компетентните органи. В случаите по ал. 1, т. 3 в тридневен срок от подаването на оставката председателят на общинския съвет я изпраща на общинската избирателна комисия”.

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „Преди началото на първото заседание на общинския съвет, което се провежда не по-късно от един месец след влизането в сила на решението на общинската избирателна комисия, председателят на общинския съвет уведомява общинските съветници за обстоятелствата по ал. 2, а новоизбраният общински съветник полага клетвата по чл. 32, ал. 1.ЗМСМА.”

добавя се нова ал. 4 със следния текст: „Ако в срока по ал. 3 председателят на общинския съвет не свика заседание на съвета или заседанието не бъде проведено, то се свиква от областния управител и се провежда в 7-дневен срок от изтичане на срока по ал. 3. При липса на кворум за провеждане на заседанието новоизбраният общински съветник полага клетвата пред областния управител в присъствието на представител на общинската избирателна комисия, общински съветници и граждани”.

В Глава VІІ Заседания на Общинския съвет

8. В чл. 64, ал. 1 придобива следната редакция: „Кметът и заместник-кметовете, кметовете на кметства и кметските наместници могат да участват в обсъждането на предложени от тях проекти за решения. Кметовете на кметства и кметските наместници се изслушват задължително при обсъждане на въпроси, отнасящи се за кметството или населеното място. Думата им се дава с предимство по всяко време на заседанието на Общинския съвет при спазване условията на този правилник.”

9. В чл. 65 ал. 2, т. 2 придобива следната редакция: „От място при поименно извикване по азбучен ред и отговаряне със „за”, „против”, „въздържал се”.

добавя се нова т. 4 със следния текст: „Компютъризирана система за гласуване”.

добавя се нова т. 5 със следния текст: „Поименно изписване на имената на общинските съветници и начина на тяхното гласуване чрез компютъризираната система за гласуване.”

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „При компютъризираната система гласуването става със специална карта.Никой не може да преотстъпва своята карта и да гласува с чужда карта.”

добавя се нова ал. 4 със следния текст: „Към протокола от заседанията на Общинския съвет се прилагат доказателства за резултатите от проведеното поименно гласуване.”

В Глава VІІІ Внасяне, обсъждане и приемане на актовете на Общинския съвет

10. В чл. 79 се добавя нова ал. 1 със следния текст: „Кметът на общината може да върне за ново обсъждане незаконосъобразните или нецелесъобразните актове на общинския съвет или да оспорва незаконосъобразните актове пред съответния административен съд и да иска спиране на изпълнението на общите административни актове и действието на подзаконовите нормативни актове. Кметът на общината не може да върне за ново обсъждане по целесъобразност вътрешнослужебни актове, свързани с организацията и дейността на общинския съвет и на неговите комисии.”

добавя се нова ал. 2 със следния текст: „Върнатият за ново обсъждане акт заедно с мотивите за връщането му се изпраща на председателя на общинския съвет в 7-дневен срок от получаването му.”

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „Председателят на Общинският съвет разпределя на водещата комисия постъпилото от Кмета на Общината оспорване на решение на Съвета в тридневен срок от получаването им и възлага изготвяне на становище.”

добавя се нова ал. 4 със следния текст: „Върнатият за ново обсъждане акт не влиза в сила и се разглежда от общинския съвет в 14-дневен срок от получаването му.”

добавя се нова ал. 5 със следния текст: „Върнатият за ново обсъждане акт може да бъде оспорен пред съответния административен съд от кмета на общината, съответно от областния управител, в 7-дневен срок от изтичане на срока по ал. 4, ако в този срок общинският съвет не се произнесе по него.”

добавя се нова ал. 6 със следния текст: „Общинският съвет може да отмени, да измени или да приеме повторно върнатия за ново обсъждане акт.”

добавя се нова ал. 7 със следния текст: „Актът, върнат за ново обсъждане, се приема повторно с мнозинството, определено в закон, но с не по-малко от повече от половината от общия брой на общинските съветници.”

добавя се нова ал. 8 със следния текст: „Измененият или повторно приетият акт на общинския съвет може да бъде оспорван пред съответния административен съд по реда на Административно-процесуалния кодекс.”

добавя се нова ал. 9 със следния текст: „За неуредените въпроси по издаването, оспорването и изпълнението на актовете на общинските съвети и кметовете се прилагат правилата за административното производство, установени със закон.”

В Глава ІХ Контрол

11. В чл. 89 се допълва с нова ал. 1 със следния текст: „Кметът на Общината организира изпълнението на актовете на общинския съвет и внася в общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно. Отчета обхваща решенията на Великотърновския общински съвет, договорите и административните актове, издадени в тяхно изпълнение и съдържа анализ на неизпълнените решения с мерки и срокове за тяхното изпълнение. ”

добавя се нова ал. 2 със следния текст: „Кметът изпраща на общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им, като се посочва номера на решението на Великотърновския общински съвет. Звеното по чл. 29а, ал. 2 от ЗМСМА води регистър на решенията и на актовете по тяхното изпълнение.”

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „Кметът на общината представя пред общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати. Кметът на общината представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари.”

ал. 4 (текста на предишна ал.2)

ал. 5 (текста на предишна ал.3)

ал. 6 (текста на предишна ал.4) със следното изменение: „Заповедите, за които съответната комисия предлага да бъдат отменени се разглеждат на заседание на Съвета в 14-дневен срок.”

отменя се досегашната ал. 6

добавя се нова ал. 7 със следния текст: „Общинският съвет може да отменя административните актове, издадени от кмета на общината, които противоречат на актове, приети от съвета, в 14-дневен срок от получаването им. В същия срок съветът може да оспорва незаконосъобразните административни актове, издадени от кмета на общината, пред съответния административен съд.”

12. В чл. 90 се допълва с нова ал. 1 със следния текст: „Пълномощията на Кмета на Общината или на кметовете на кметства се прекратяват предсрочно на предвидените в чл.42, ал.1 от ЗМСМА основания с решение на общинската избирателна комисия.”

добавя се нова ал. 2 със следния текст: „Когато пълномощията на кмет на община или на кметство са прекратени предсрочно, общинският съвет избира временно изпълняващ длъжността кмет на общината, съответно временно изпълняващ длъжността кмет на кметството, за срок до полагане на клетва от новоизбрания кмет. За временно изпълняващ длъжността кмет на общината се избира един от заместник-кметовете. Когато няма назначен заместник-кмет, временно изпълняващ длъжността кмет на общината се избира по предложение на общински съветник.”

добавя се нова ал. 3 със следния текст: „Решенията на общинския съвет по ал. 2 се приемат с мнозинство повече от половината от общия брой на съветниците.”

13. чл. 91 се отменя.

14. чл. 92 се отменя.

В Глава ХІ Участие на гражданите в заседание на Общинския съвет и неговите комисии

15. Чл. 96 ал. 1 придобива следната редакция: „Гражданите и юридическите лица могат да внасят писмени предложения и становища в комисиите на общинския съвет.Гражданите имат право да присъстват на откритите заседания на Общинския съвет и на неговите комисии, като заемат определените от Председателя на Съвета или на съответната комисия места.”

16. В чл. 101, ал. 4 се добавят думите „…, както и за оспорването, спирането, отмяната или потвърждаването на оспорени актове на Общинския съвет.”

В Глава ХІІ Взаимодействие между Общинския съвет и Общинската администрация

17. Чл.108 придобива следната редакция: „Общинският съвет няма самостоятелен щат.Дейността на Общинския съвет, на Кмета на Общината и на Кметовете на кметства се подпомага от общинска администрация.”

18. В ГЛАВА. XIII заглавието придобива следната редакция: ОБЩИНСКО СЪТРУДНИЧЕСТВО. МЕЖДУНАРОДНИ ВРЪЗКИ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО.

19. Добавя се нов чл. 113 а със следния текст: „Общинското сътрудничество се осъществява по реда на гл. 8 от ЗМСМА и се одобрява от Общинския съвет.”

II. Възлага на общинска администрация да предложи в двумесечен срок налагащите изменения в Наредбите на Общинския съвет, произтичащи от завишените със закона горни граници на санкциите – глоба до 5000 лв. и имуществена санкция до 50 000 лв.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

                /инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/

Вярно:

            /И. Иванова/