Препис извлечение от Протокол № 44

от заседание на Общински съвет,

проведено на 22.12.2005 година.

 

ОТНОСНО: Приемане Годишен план за приватизация на общинската собственост в Община В. Търново за 2006 година

 

РЕШЕНИЕ № 750

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл. 6, ал. 2 от ЗПСК и чл. 10, т. т. 2, 3 и 4 от Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация, Общински съвет Велико Търново

Приема Годишен план за приватизация на общинската собственост в Община Велико Търново за 2006 година и утвърждава:

- Списък на общински търговски дружества, обособени части от тях и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, включени в годишния план за приватизация за 2006 година - Приложение 1;

- План-сметка за приходите и разходите от приватизацията на общинската собственост през 2006 година - Приложение 2;

- Списък на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2006 година- Приложение 3.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ:

            /инж. НИКОЛАЙ ТАЧЕВ/

Вярно:

        /И. Иванова/

 

ГОДИШЕН ПЛАН

 

ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ НА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ В

ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЗА 2006 година

 

Планът за приватизация на общинската собственост в Община Велико Търново за 2006 година е разработен на основание чл. 6, ал. 2 от ЗПСК, чл. 10, т. т. 2, 3, 4 от Правилника за дейността на Общинската агенция за приватизация и в съответствие с Решение № 613/21.07.2005 г. на Общинския съвет, с което е приет планът за работа на Общински съвет за второто полугодие на 2005 г. Той представлява естествено продължение на планове и програми за приватизация на общинската собственост за 2005 година и предходните на нея години.

І. Обобщена информация за приватизацията на общинската собственост

Приватизацията на общинската собственост в община Велико Търново е стартирана през 1994 година въз основа на приета от Общинския съвет програма, по която е работено основно през първите три години след нейното приемане. Впоследствие с цел увеличаване на оперативността в работата на Общинския съвет ежегодно са приемани годишни планове за приватизация. Както в началото на приватизационния процес, така и през следващите години, основни цели на приеманите програми и планове са били: преструктуриране на общинската собственост и освобождаване на същата от несвойствени дейности; повишаване на ефективността от използуването на общинските активи и създаване на условия за повишаване на стопанската инициатива в общината; получаване на парични постъпления от приватизацията и използуването им с инвестиционно предназначение.

Резултатите от изпълнението на приетите планове и програми за приватизация ежегодно са отчитани пред Общинския съвет чрез следните основни показатели: брой на приватизираните обекти, размер на получените парични постъпления, начислени средства за инвестиционни цели и извършени разходи за приватизация и следприватизационен контрол

Поради това, че периодът в който е извършвана приватизацията съвпада със значителни промени в социално-икономическата сфера в страната и общината, въпросът за анализирането на получените резултати от началото на приватизацията, досега е от съществено значение. За целите на настоящия анализ е прието резултатите да бъдат разгледани в три условни периода, които до голяма степен съответствуват на настъпилите промени в социално-икономическата обстановка в страната и на поставените цели пред приватизацията като процес, катализиращ тези промени:

- 1994-1998 година - периодът се свързва с началото на процеса по преобразуване и преструктуриране на съществуващата държавна и общинска собственост. Приватизацията е започната в условията на: икономическа нестабилност; действие на взаимно допълващи се и същевременно конкуриращи се реституционни закони; липса на опит в организацията на приватизационния процес; нетрайна законова уредба на приватизацията; висока инфлация. В резултат на комплексното въздействие на посочените фактори получените приходи от приватизираните през периода обекти, изразени чрез съотношението “заплатени лева за кв. м.” са сравнително ниски, като освен това като освен това част от същите са обезценени от действуващата през периода инфлация;

- 1999- 2004 година – в страната е въведен и действува валутен борд. Периодът е съпроводен от повишена икономическа и финансова стабилност на предприятия и банки; оформяне на стабилен пазар на недвижими имоти; усъвършенствуване на приватизационните закони; увеличаване възможностите на инвеститорите; значително нарастване цените на предлаганите предприятия и обособени обекти поради по-висока конкуренция между купувачите; използуване на търга като предпочитан метод на приватизация. В резултат на посочените фактори приходите от приватизираните обекти, изразени чрез съотношението “заплатени лева на кв. м” са значително по-високи от предходния период, а разходването им за инвестиционни цели е извършено без инфлационните загуби;

- 2005 година- от началото на годината е регистриран висок икономически растеж. Същият е свързан с: добре оформен и работещ пазар на недвижимите имоти; ниско ниво на лихвените проценти; усъвършенствувани схеми за ползуване на ипотечни кредити; засилена конкуренция между инвеститорите поради намаляващото предлагане на атрактивни обекти. Предвид на изложените причини, цените на предлаганите имоти за приватизация са сравнително високи, но реализацията им е по- трудна. Независимо от това цените все още продължават да растат, като очакванията на инвеститорите са свързани основно с по-добри възможности за реализация на придобитата собственост след влизане на страната в Европейския съюз.

А. Приватизирани обекти

От началото на приватизацията са приватизирани общо 320 бр. обекти, включващи както цели предприятия, така и дялове от предприятия, обособени обекти, общински нежилищни имоти и незавършени обекти на строителството. При продажбата им са използувани всички предвидени по закон приватизационни методи. Обобщените данни са представени в приложената по-долу таблица № 1:

 

Таблица № 1

Отчетен период Всичко
сделки
в това число: по методи на приватизация
години броя търг преговори чл.35 и ЗЛЗ конкурс
  брой брой % брой % брой % брой %
1994-1998 127 54 42,5 46 36,2 26 20,5 1 0,8
1999-2004 172 148 86 1 0,6 21

12,2 2 1,2
2005 – 9м . 21 21 100 - - - - - -
Всичко 320 223 69,7 47 14,7 47 14,7 3 0,9

 

От таблицата се вижда, че над две трети от обектите са приватизирани чрез пазарния метод "търг". Приоритетното използуване на този метод е наложено от практиката, тъй като е установено, че той дава най-добра възможност за бърза, прозрачна и икономически ефективна приватизация.

Наред с посочения метод по силата на чл. 35 от ЗППДОбП до 1998 год е извършвана приватизация и чрез непазарни методи, в това число: изкупуване на малки обекти и предприятия без търг или конкурс от работници, служители и наематели; признаване право на отстъпка в цената; допускане на разсрочено плащане; гратисен период по отношение на дължими лихви и др. В периода след 1998 година в съответствие с разпоредбите на чл. 111 от ЗЛЗ макар и в по-малки размери също са ползувани непазарни методи при приватизация на лечебните заведения за извънболнична помощ, като договорите за приватизация на същите са сключени при условията на разсрочено плащане, включително до 2011 година и при лихва равна на половината от основния лихвен процент.

Б. Парични постъпления от приватизацията

Паричните постъпления от приватизацията за отделните години от периода представляват несравняеми величини поради протичането на инфлационни и свръхинфлационни процеси в страната в периода от 1994 до 1997 година и последвалата ги деноминация на лева през 1999 година. Във връзка с изложеното и с цел постигане на известна сравнимост на данните е извършено преизчисление на постъпленията от приватизацията в щатски долари по курса към деня на сключване на съответния договор. Паричните постъпления в лева и съответно преизчислените постъпления в щ.д. са представени в приложената таблица № 2:

 

Таблица № 2

Отчетен период Парични постъпления от приватизацията, в това число:
  План лева Отчет лева Изпълнение % Преизчислено в щ.д.
1994- 1998 2 971 820 000 4 334 361 000 146 4 739 078
1999-2004 7 589 727 8 691 620 115 4 419 077
2005- 9 м. 638 250 867 961 135 550 025
Всичко - - - 9 718 180

 

От направеното преизчисление в щ.д. се вижда, че най-много са постъпленията приватизация в периода от 1994 до 1997 година, което се дължи на взетите решения за продажба на някои по-големи обекти като: супермаркети на ул. "Ниш", кв. "Бузлуджа", кв. "К. Фичето", кв. "Чолаковци"; бивши градски бани на ул. "Х. Димитър " № 2, ул. "Ниш" № 3 и "Максим Райкович" № 2; производствени обекти и търговски от общински предприятия като "Нармаг", "Обществено хранене", "Десислава", както и на "Незавършен обект на строителството ГУМ". Същевременно, допълнителния анализ показва, че достигнатите през този период цени на кв. метър продадена площ са сравнително ниски.

За преодоляването на тази негативна тенденция и с оглед на пазарното търсене и предлагане през следващите години са изготвяни архитектурни проекти за разделяне на предлаганите за продажба търговски и производствени обекти. В резултат на това през периода 1999 -2005 г са достигнати значително по–високи пазарни цени на кв. метър продадена площ, която в редица случаи достига и надминава 2000 щ.д. за кв. м. Този подход, а именно да се включените в годишните планове обекти да се предлагат във вид и по начин, които са адекватни на пазарното търсене се прилага с успех и от началото на 2005 година.

Независимо от изложеното, сравнението на данните за приватизираните обекти и получените от тях приходи показва, че напоследък е налице намаляване на постъпленията в абсолютно и относително изражение. Показателни в това отношение са резултатите за последните 2-3 години, през които се вижда, че размера на получените приходи от приватизацията намалява. Това дава основание да се направят изводи за постепенно изчерпване предлаганите атрактивни обекти и преориентиране на инвеститорския интерес към изграждане на нови обекти, отговарящи на всички съвременни изисквания.

В. Следприватизационен контрол

Следприватизационният контрол през годините на отчетния период обхваща следните основни направления:

- осигуряване на предвидените с договорите постъпления от разсрочени плащания, в това число дължими лихви и неустойки от предприятия, за които са сключени такива договори по решение на Общински съвет, в това число от: “Строител” ЕООД, “Жилстрой” ЕООД, 52,8 на сто от “Обществено хранене” ЕООД, 56 на сто от “Хлебопроизводство и сладкарство” ЕООД “Стоматологичен център І ” ЕООД, “ДКЦ І” ЕООД, 91 на сто “Свежест” ЕООД и др.

- усвояване на договорените инвестиции в: “Незавършен обект на строителството- ГУМ”, “Незавършен производствен корпус”- западна промишлена зона, "Хлебопроизводство и сладкарство” ООД, "Обществено хранене" ООД, производствен обект в супермаркет кв. "Бузлуджа" и други ;

- спазване на постигнатите договорености за разкриване на нови и запазване съществуващи работни места в: “Незавършен производствен корпус” - западна промишлена зона, “Обществено хранене” ООД, преустроен търговски обект в супермаркет кв. “Бузлуджа”, “Незавършен обект на строителството ГУМ”, преустроен “Търговски обект” в супермаркет кв. “Чолаковци” и други.

- спазване на постигнатите договорености за изграждане и въвеждане в експлоатация на обекти, обособени чрез проекти за архитектурно обособяване, които представляват около 70 на сто от всички продадени обекти.

Г. Разходи за приватизацията

Приходната и разходната част на дейностите свързани с организацията и обслужването на приватизационния процес е представена в таблица № 3:

 

Таблица № 3

Период Разходи за приватизацията - лева Разход
година до деноминацията след деноминац. в % от приходите
  начисл. по норматив* разход по отчет начисл. по норматив* разход по отчет по норм. по отч.
1994-1998 374 106 050 75 211 000 - - 7-9 1,7
1999-2004 - - 616 037 457 030 9 5,2
2005 г -9м.     93 336 67 612 9 7,8

 

*Без начисленията от съпътствуващи мероприятия като: продажба на тръжна документация, задържани депозити и лихви по сметките.

От таблицата се вижда, че действително извършените разходи са значително по-малко от нормативно отчислените средства за фонд "Разходи за приватизацията". По-малкият относителен дял на разходите през годините преди деноминацията се дължи на обстоятелството, че разходите за подготовка на обектите за приватизация са правени при по-ниска инфлация, а в приходите е натрупана инфлация и свръхинфлация. За защита на постъпленията във фонд "Разходи за приватизацията" през този период са закупувани ДЦК, и са влагани средства на срочни депозити, чрез които в известна степен е компенсирана обезценката на лева. В резултат на това и други съпътствуващи мероприятия през периода е реализирана икономия на 820 584 лева, част от която е поставена на срочен депозит, с друга част по решение на Общински съвет е даден заем на Общината и с една малка част се извършва оперативното обслужване на дейността по приватизацията.

Д. Изводи:

1. В съответствие с приетите годишни планове и програми за приватизация, от началото на приватизационния процес е извършено преструктуриране на общинската собственост. В резултат на извършената приватизация общината в значителна степен е освободена несвойствени дейности и неефективно стопанисвани обекти в сферата на търговията, промишлеността, строителството и общественото обслужване чрез приватизация на цели предприятия :“Строител” ЕООД, “Жилстрой” ЕООД, СП “КОХУ", “ДКЦ І” ЕООД, “СЦ І” ЕООД; дялове от: “Хлебопроизводство и сладкарство” ЕООД, "Обществено хранене" ЕООД, “Свежест” ЕООД; обособени обекти от: "Нармаг" ЕООД, "Десислава" ЕООД, “Фарма” ЕООД и др.

2. С постъпленията от приватизацията е формиран значителен по размер финансов ресурс, чрез който ежегодно е финансирано участието на общината в редица важни инфраструктурни проекти за подобряване състоянието на обектите от сферата на: здравеопазването, образованието, културата, повишаване на енергийна ефективност, водоснабдяване и канализация, участие в програмите “Красива България”, Красиво Велико Търново” и редица други.

3. Подготовката на обектите за приватизация през периода е осъществявана с разходи, които са по-малки от нормативно определените, в резултат на което е реализирано натрупване на резерв от средства по фонда. С напредването на приватизационния процес, подготовката на обекти за приватизация изисква все повече време и средства , поради което се наблюдава изразена тенденция за намаляване размера на постъпленията от продажба и увеличаване на разходите за приватизация.

4. Приватизационният процес през периода е осъществяван в съответствие със законовите разпоредби и при спазване на изискванията за прозрачност, бързина и икономическа ефективност, показател за което е липсата на основателни жалби и влезли в сила съдебни решения, по отношение организацията на приватизационния процес в общината.

ІІ. План за приватизация за 2006 година

Макроикономическа среда, в която е съставен плана за приватизация за 2005 година не се различава съществено средата, в която се развива икономиката в страната през последните няколко години. Върху развитието на икономиката и инвестиционния климат в страната и през 2006 година ще продължат да оказват влияние две основни групи фактори, които имат дългосрочна проява:

А. Външни фактори

- Непрекъснато увеличаване цените на стратегическите суровини и материали като: нефт, природен газ, ел. енергия, които внасяме или предстои да внасяме. Високите цени с съчетани с ниското технологично ниво в повечето потребители в страната предизвиква сериозни затруднения за конкурентоспособността на произвежданите стоки по отношение на цени и качество, което от своя страна е пречка за излизането им на външния пазар;

- Нарастващо производството на храни, стоки и услуги от страните, притежаващи високи технологии с темпове, които изпреварват потребностите. Излишъкът на евтини стоки от първа необходимост на световния пазар е предпоставка за увеличаване на вноса им в страната, а това заедно с липсата на адекватен износ води до възникване на отрицателен търговския баланс и бюджетен дефицит в страната с всички негативни от това последици;

-Съществуващите икономически интереси на отделни държави и международни компании с транснационален капитал, които притежават стратегическо или монополно положение. Следвайки своите интереси същите нерядко предприемат стратегически действия които имат дългосрочно влияние и предизвикват трудно прогнозируемо въздействие върху икономиките на по-слабо развитите страни и икономики.

Б. Вътрешни фактори

- Икономиката в страната все още не е настроена за интегриране към европейските норми и стандарти на единния пазар, основаващ се на принципите за: пазар без граници, свобода на предприемачеството и конкуренция; все още голяма част от българските фирми нямат дългосрочно планиране и стратегия за подобряване на качеството, търговския вид и безопасност на предлаганите стоки и услуги и привеждането им с изискванията на свободния пазар;

- Продължаващо присъствие и действие на т.н. "сива икономика" и извършване от същата на нерегламентирани дейности, приходите от която се усвояват по незаконни начини и които остават извън разпределителните функции на държавата; продължаващо предлагане на стоки, достигащи до вътрешния пазар чрез нерегламентиран внос, контрабанда и предлагането им на дъмпингови цени, което от една страна пречи на българския производител, а от друга е във вреда и на българския потребител;

- Въпреки настъпилите в последно време облекчения в кредитните условия на банките същите продължават да бъдат по-тежки и по-променливи от кредитните условия в развитите страни, което все още задържа стопанската инициатива у нас и пречи на българския инвеститор; при тези условия българската икономика трудно може да конкурира инвестициите на чуждия капитал.

В. Мерки за преодоляване

За преодоляване на посочените проблеми, които съществуват както на национално ниво така и в общините, чрез проекта за бюджет през 2006 г. се предвиждат мерки, които да противодействуват на тяхното влияние. Мерките са предимно макроикономически и са свързани с: увеличение на работните заплати в бюджетната сфера с 6 на сто; увеличаване на пенсиите с 5 на сто; увеличаване на необлагаемия минимум от 130 на 180 лева; намаляване на осигурителната тежест на фирмите с 6 на сто; увеличаване на чуждите инвестиции с 24 на сто; увеличаване трудовата заетост и намаляване на безработицата с около 6 на сто и др.

Чрез посочените по-горе мерки се предвижда в условията на една относително неблагоприятна икономическа среда, произтичаща от посочените по-горе външни и вътрешни икономически и политически фактори да бъде създаден определен ресурс от финансови средства, които да бъдат използувани за запазване на финансовата и макроикономическа стабилност в страната. Като крайни резултати от приетите мерки през 2006 се очаква: икономически ръст от 5,5 на сто; нарастване на брутния вътрешен продукт с 9,6 на сто; средногодишната инфлация в рамките на 5 на сто; нулев бюджетен дефицит.

Не се изключва възможността при по-добра работа митническата и данъчна администрация и провеждане на рестриктивни мерки по отношения на някои бюджетни сметки да се получи и известен бюджетен излишък, с който да се гарантира финансовата стабилност на страната- каквото е изискването на МВФ, или да бъде използуван за неотложни бюджетни разходи – каквото намерения се декларират от правителството.

Г. Основни цели на общинската приватизация

Отчитайки горепосочените проблеми и мерките, които се предприемат за тяхното преодоляване, основните цели, заложени в плана за приватизация за 2005 г. ще продължат да бъдат свързани с икономическата концепция за преход към пазарно стопанство в условията на общините, а именно:

- Продължаващо преструктуриране на общинската икономика чрез стесняване на обществения сектор и разширяване на частния такъв в области, където той вече е доказал своите по-добри възможности в т.ч.: търговия, услуги, хранене, производство на стоки и други стопански дейности, които нямат социален характер;

- Постепенното освобождаване на общината от участие в дружества, където същата притежава миноритарни дялове, тъй като практиката показва, че това участие е неефективно: “Свежест” ООД, ВТО “Мултиком” АД и др. Към посочените обекти и дялове могат да бъдат отнесени и някои общински нежилищни имоти, които по едни или други причини не се ползуват или ползуването им е недостатъчно ефективно;

- При създаване на благоприятни условия и обстоятелства /получаване на влезли в сила съдебни решения, споразумения и др. подобни/ е възможно да бъдат предприети мерки за приватизация и на други обекти като общинската част в капитала на някои дружества като: “ПИЕНО”, “Хлебопроизводство и сладкарство”, СД “Академия” и др.

- подготовка на обектите за приватизация във вид, с който се създават на необходимите условия и предпоставки за привличане и участие в този процес на по-голям брой активни стопански единици и се постига на икономически и социален ефект за общината чрез привличане на инвестиции и разкриване на нови работни места;

- извършване на ефективен следприватизационен контрол в обем и съдържание, произтичащи от сключените договори, чрез своевременно осигуряване на предвидените по договор вноски заедно с начислените лихви; спазване на определените срокове за обособяване на обекти; спазване на поети задължения за инвестиции и разкриване и поддържане на нови работни места в приватизирани обекти;

- осигуряване на необходимите средства за издръжка и възпроизводство на приватизационния процес чрез предвидените по закон нормативни отчисления от паричните постъпления при продажбата на обекти по реда на ЗПСК и приходи от съпътствуващи мероприятия, като продажба на тръжна документация, приходи от лихви и други;

- получаване на финансови приходи за общината, които да бъдат използувани в съответствие със ЗПСК и ЗМСМА за инвестиции, свързани с подобряване на инфраструктура та в общината чрез: реконструкция и ремонти на обекти и подобекти в сферата на образованието; реконструкция и ремонти на обекти в сферата на здравеопазването; реконструкция и ремонти на обекти в сферата на културно-историческото наследство; подобряване на топлинната и енергийна ефективност на общински обекти; реконструкция и ремонти на водоизточници и изграждане на канализация в населени места, където няма такава; изграждане на обекти от общинската инфраструктура като: улици, канализации, дренажи, отводнявания; придобиване на ДМА за нуждите на обслужващата сфера и управлението и др.

- Запазване на общинското присъствие в предприятия и дружества, които имат значение за развитието и поддържането на общинската инфраструктура и осъществяват дейности, които са свързани с обществените и социални ангажименти на общината към населението.

С цел създаване на по-точна представа за параметрите на годишния план е необходимо да бъде уточнено, че конкретните показатели на плана, отразени в приложенията към същия имат предварителен характер. Чрез същите се очертава само рамката на приватизационния процес в общината за следващата година, като причините за това са както следва:

- към настоящия момент не е известен точния размер на разходите за текущата година от фондове “Инвестиции и дълготрайни активи” и “Разходи за приватизация и следприватизационен контрол “, поради което посочените начални салда по сметките към 1.01.2006 година са предполагаеми;

- към момента на разработване на годишния план не са известни параметрите на годишната инвестиционна програма за 2006 година и липсва необходимия баланс за средствата, които ще трябва да бъдат осигурени от приватизацията чрез фонда за “Инвестиции и дълготрайни активи”;

- очакваните парични постъпления са разработени на базата на обекти с открити процедури, приети и прогнозни начални цени. В разчетите не са предвидени парични постъпления от обектите, които са включени в годишния план, но за които няма открити процедури за приватизация, тъй не е известно дали тези процедури ще бъдат открити и ако бъдат открити, какви ще бъдат заключенията на правните анализи;

- не е предвидена възможността за постъпления от авансови вноски по договори с разсрочени плащания при благоприятен за купувачите курс лев/щ.д, както и за приходи от задържани депозити и неустойки, които така или иначе съществуват, но имат случаен и непредсказуем характер;

- не са предвидени парични постъпления от обекти с открита процедура, които са включени в годишния план, но за които съществуват правни спорове и неприключили съдебни дела.

Предвид на горепосоченото годишния план за приватизация за 2006 година следва да се разглежда като една отворена система, която следва непрекъснато да се допълва и усъвършенства, съобразно конкретните обстоятелства и конкретните нужди на общината, изразени чрез съответни решения на Общинския съвет.

С оглед на изложеното годишния план приватизация за 2006 г. съдържа:

- Списък на общински търговски дружества, обособени части от тях и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, включени в годишния план за приватизация за 2006 година- Приложение 1;

- План-сметка за приходите и разходите от приватизацията на общинската собственост през 2006 година - Приложение 2.

- Списък на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2006 година- Приложение 3.

Приложение : съгласно текста

 

 

Приложение 1

 

СПИСЪК

на общински търговски дружества, обособени части от тях и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение,

включени в годишния план за приватизация за 2006 година

 

А. ПРЕДПРИЯТИЯ И ОБЕКТИ, С ПРИЕТИ РЕШЕНИЯ НА ОБ СЪВЕТ ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА НАЧАЛНИ ЦЕНИ

Наименование

на обекта

Адрес

Акт за частна общинска собственост/АЧОС/

Данни за

обекта на

приватизация

Решения на Об С №№….. Начална цена

Забележка

1 Общински дял "СВЕЖЕСТ" ООД Велико Търново

ул."Н.Габровски" 69

114 дяла, пред-

ставляващи 9 на сто от капитала

250/ 1996

28/ 2003

501/ 2005

24 458,50лева платими до

14.11.2006 г

2 Част от общинския дял в"Хлебопроизводство и сладкарство"ООД Велико Търново

м. "Дълга лъка"

1440 дяла, пред- ставляващи 18 на сто от капитала 200/2000

312/2000

366/2001

536/2005

лв.равност. на

176 239,35 $-

съдебен спор

3 Обект № 6 /офис/ на І етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

18 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

722/2005

13 270 лева –

предстои търг

4 Обект № 7 /офис/ на І етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

722/2005

13 660 лева –

предстои търг

5 Обект № 2 /произв. цех/ на ІІІ ет. в адм.произв.сгр. Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

155 кв.м.,с отст. пр. на стр. 65/2004

200/2004

695/2005

81 724 лева -

предстои търг

6 Обект№ 4 /офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

25 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

695/2005

9 177 лева –

предстои търг

7 Обект № 5/офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

695/2005

9 135 лева

предстои търг

8 Обект № 6 /офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

656/2005

9 672 лева –

предстои търг

9 Обект № 8/офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

656/2005

9 672 лева -

предстои търг

10 Обект № 9 /офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

695/2005

9 135 лева –

предстои търг

11 Обект № 10 /офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

19 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

695/2005

9 135 лева –

предстои търг

12 Обект № 11 /офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

18 кв.м с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

695/2005

9 070 лева -

предстои търг

13 Обект № 12/офис/ на ІV етаж в адм.произв. сграда Велико Търново

ул.”Ниш” № 7

АЧОС № 444/ 26.09.98г

99 кв.м., с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

722/ 2005

52 270 лева –

предстои търг

14 Магазин за хранителни стоки Велико Търново

ул."Т.Търновски"25"Б"

АЧОС2314/10.09.04

188 кв.м.,с отст.

право на строеж

65/2004

200/2004

721/ 2005

103 800 – лева

предстои търг

 

Б. ПРЕДПРИЯТИЯ И ОБЕКТИ, С ПРИЕТИ РЕШЕНИЯ НА ОБ СЪВЕТ ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА /в процес на подготовка за приватизация/

 
Наименование

на обекта

Адрес

Акт за частна общинска собственост/АЧОС/

Данни за

обекта на

приватизация

Решения на Об С №№….. Забележка
1 Магазин № 5 - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

АЧОС № 2797/ 21.07.05

42 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Обекта е отдаден под наем
2 Магазин /офис/ - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

52 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

3 Магазин № 2 - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

92 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

4 Работилница - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

38 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

5 Работилница - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

25 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

6 Офис № 1 - част от ДМА на " Десислава" ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

25 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

7 Офис № 2 - част от ДМА на “ Десислава” ЕООД Велико Търново

ул.”Ниш” № 7 а

49 кв.м, с отст.

право на строеж

574/2005

720/2005

Новопостроен обект

 

8 Дял от

ВТО "МУЛТИКОМ"АД

ул."Магистрална"28

19 579 акции, представл. 34 на сто от капитала

961/ 2003

-

 

В. ПРЕДПРИЯТИЯ И ОБЕКТИ, ЗА КОИТО НЯМА ПРИЕТИ РЕШЕНИЯ НА ОБ СЪВЕТ ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ

 

Наименование

на обекта

Адрес

Акт за частна общинска собственост/АЧОС/

Данни за

обекта на

приватизация

Предлага се на ос-нование Забележка
1 "ПИЕНО”ЕООД гр. Лясковец,

ул. "М. Райкович № 33

част от капитала

на дружеството

Решение

на НСПСК и

Об С № 368/2004

Откриване на проц. - след споразумение

с община Лясковец

2 Търговски обект "кафе-аперитив" на партерен етаж в сграда "Младежки дом" гр. Велико Търново

ул." Хр. Ботев"№ 15

АЧОС № 3058/30.10.05 г

Търговска зала с

WC и склад –

170 кв.м. - отст. право на строеж

Предложение от

общ.адм.-

вх.№1816/ 17.11.05 г.

 

 

-

3 Разсадник "Сини вир"- част от ДМА на "Комунално стопанство" ЕООД – В. Търново

 

АЧОС № 490/25.02.99 г

АЧОС № 491/25.02.99 г

АЧОС № 492/25.02.99 г

Общинска земеделска земя

27,074 дка

28,790 дка

45,457 дка

Предл. от д-вото

и кмета - вх. №1587/

05.08.05г.

-
4 Работилница за метало –обработване с два склад в сутерена на администра -тивно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

171,83 кв.м. с отст. право на строеж Предл. за ликвид на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
5 Офис № 1на първи етаж в административно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

 

32,55 кв.м. с отст. право на строеж Предл. за ликвид на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
6 Офис № 2 на първи етаж в административно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

18,62 кв.м. с отст. право на строеж Предл.за ликвид. на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
7 Офис № 9на първи етаж в административно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

 

18,62 кв.м. с отст. право на строеж Предложение за лик видация на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
8 Комплексен обект за обществено обслужване на втори етаж в админист ративно производствена сграда - общинска собств. гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

 

492,53 кв.м. с отст. право на строеж Предл. за ликвид. на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
9 Офис № 2 на четвърти етаж в административно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

 

37,23 кв.м. с отст. право на строеж Предл. за ликвид. на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г.

-
10 Офис № 3 на четвърти етаж в административно производствена сграда - общинска собственост гр. Велико Търново

ул. "Ниш" № 7

АЧОС 444/26.09.98 г

56,50 кв.м. с отст. право на строеж Предл. за ликвид. на

д-вото -вх. № 1855 от

5.12.05 г

-

 

 

Приложение №2

 

ПЛАН - СМЕТКА

за приходите и разходите от приватизацията на общинска собственост

през 2006 година

Н А И М Е Н О В А Н И Е

ПЛАН

2006 г.

І. Начално салдо на 01.01.2006 година 644 377
1. фонд "Инвестиционен" 14 377
2. фонд "Разходи за приватизация" 630 000
ІІ. Парични постъпления от приватизация през годината 610 000
1 Приходи от заплащане на договорената цена 500 000
2. Приходи от разсрочени плащания и договорени лихви 100 000
3. Приходи от съпътствуващи мероприятия 10 000
3.1. продажба на тръжна документация 10 000
3.2. задържани депозити -
3.3 неустойки по поети задължения -
ІІІ. Парични постъпления от върнати заеми и лихви по сметките 360 000
1. Върнати заеми от МОБАЛ"Д-р Ст.Черкезов" , "Ятрус"ЕООД и ЕИЦ -

В. Търново във ф."Инвестиционен", съгласно реш. №№ 233,313/2000г. 381/2001г и 723/2005г.

50 000

2. Върнати заеми от "Нармаг"ЕООД и Общината във ф. "Разходи за приватизацията " по р. № № 471/2001г., 581/2005

300 000

3. Лихви по сметка 100 % 100
4. Лихви по сметка 91 % 400
5. Лихви по сметка 9 % 500
6. Лихви от срочни депозити по сметка 9 % 9 000
ІV. Разпределение на паричните постъпления по фондове 1 614 377
1. Фонд "Инвестиции и дълготрайни активи"

р.І.1 + (р.ІІ.1+ р.ІІ.2) х 91% + р.ІІ3.3.+ р.ІІІ.1 + р.ІІІ.3 + р.ІІІ.4+ р.ІІІ.6

610 877

2. Фонд "Покриване на разходите за приватизацията и СПК"

р.І.2 + ( р.ІІ.1 + р.ІІ.2) х 9% + р.ІІ3.1+р.ІІ3.2. + р.ІІІ.2 + р. ІІІ.5+ІІІ.6

1 003 500

V. Разходи от приватизационни фондове 1 000 000
1. Фонд "Инвестиционен", в това число: 600 000
1.1 За общинската инвестиционна програма и даден заем на ЕИЦ 600 000
1.2 Компенсационен и инвестиционен резерв -
2. Фонд "Разходи за приватизация" 400 000
2.1 Дейности, свързани с организацията на приватизационния процес 100 000
2.2 Дадени заеми на общината 300 000
VІ. Преходен остатък на 31.12. 2006 г . ( р.ІV. - р. V.) 614 377
1. фонд "Инвестиционен" ( р.ІV.1 - р. V.1) 10 877
2. фонд "Разходи за приватизация" ( р.ІV.2 - р.V.2) 603 500

 

 

 

Приложение № 3

 

СПИСЪК

 

на търговски дружества, дялови участия на общината и общински нежилищни имоти със стопанско предназначение, които няма да се приватизират през 2006 г .

 

1. "Медицински център за рехабилитация и спортна медицина І - Велико Търново” ЕООД; “Областен диспансер за кожно-венерически заболявания със стационар - Велико Търново” ЕООД; “Областен диспансер за пневмо-фтизиатрични заболявания със стационар Д-р Трейман - В.Търново” ЕООД; “Областен диспансер за психични заболявания със стационар - Велико Търново” ЕООД; “Междуобластен диспансер за онкологични заболявания със стационар - Велико Търново” ЕООД; 14,6 % от капитала на МОБАЛ “Д-р Ст. Черкезов”- собственост на Община В. Търново, поради съществуващи законови ограничения;

2."Инвестстрой-92" ЕООД, “Благоустройство” ЕООД, "Комунално стопанство" ЕООД, "Обредни дейности" ЕООД, ДКС "В. Левски", "ОДПГ" ЕООД, ОП "Звук и светлина",ОП "Спортни имоти", "Царевград- Търнов" ЕООД, общинския дял в "Общински пазари" ООД - дейността на дружествата и предприятията е свързана с обществено социалните функции на общината.

3. Общински нежилищни имоти, предоставени с решение на Общинския съвет на политически партии и юридически лица с нестопанска цел.