Препис-извлечение от Протокол № 16

от заседание на Общинския съвет,

проведено на 24.04.2008 година.

 

ОТНОСНО: Промени в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.

 

РЕШЕНИЕ № 158

 

На основание чл. 21 ал.2 от ЗМСМА, Великотърновски Общински съвет утвърждава следните промени в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество:

 

1. Текстът на чл. 2 ал. 5 добива следния вид: „Докладът на отдел „Общинска собственост”, независимо дали е първичен или в резултат на внесено до Кмета предложение, се подготвя от Началника на отдела и задължително съдържа писмени становища:

-на ползвателя или лицето, на което имота е предоставен за и управление, ако то не е изготвило предложението;

-на Кмета на кметството или Кметския наместник, на чиято територия се намира имотът – за имоти извън град Велико Търново;

-на Главния юрисконсулт на Общината;

-други ръководители на дирекции и отдели, ако предложението пряко касае дейността им;

-лично становище на Началника на отдела, както и предложение за решение на Общинския съвет.”

 

2. Създава се нова ал. 5 на чл. 10 със следния текст: „Директорите на училища общинска собственост с въведена система на делегирани бюджети осъществяват управлението на публичната общинска собственост от свое име, за своя сметка и на своя отговорност в пределите на действащата нормативна уредба. Директорите на училища имат право да отдават под наем и за ползване недвижими имоти публична общинска собственост или части от тях само за образователни, възпитателни, хуманитарни, социални, културни и здравни нужди на учащите се. На територията на учебните заведения не могат да бъдат продавани или разпространявани вещи, материали и медикаменти, увреждащи физическото и духовно здраве на учащите се, както и техния морал. Училищната база не може да бъде използвана за продажба на алкохол и тютюневи изделия, огнестрелно и хладно оръжие, порнографски материали, както и за осъществяване на политическа агитация. Директорите на училища могат да организират и провеждат тръжни процедури при спазване разпоредбите на настоящата Наредба, да сключват и подписват договори за наем. Копия от сключените договори се представят в едноседмичен срок в Община Велико Търново.”

 

3. Текстът на чл. 11 ал. 5 добива следния вид: “ Предложението се проучва от отдел "Общинска собственост", като началникът на отдела подготвя доклад, който задължително съдържа писмени становища:

-на ползвателя или лицето, на което имота е предоставен за управление, ако то не е изготвило предложението;

-на Кмета на кметството или Кметския наместник, на чиято територия се намира имота, ако той не е изготвил предложението;

-на Главния юрисконсулт на Общината;

-други ръководители на дирекции и отдели, ако предложението пряко касае дейността им;

-лично становище на Началника на отдел "Общинска собственост", както и мотивирано предложение за решение на Общинския съвет – отдаване под наем чрез търг или конкурс.”

 

4. Текстът на чл. 32 ал. 5 добива следния вид: Независимо дали докладът е направен по ал.3 или ал.4, той се съгласува с:

-Главния юрисконсулт на Общината;

-други ръководители на дирекции и отдели, ако предложението пряко касае дейността им;

 

5. Текстът на чл. 131 ал. 3 добива следния вид: „Основателността на искането се преценява от комисия в състав:

Председател: Директор Дирекция „БИИ”;

Членове: Директор Дирекция "АПИО’’, Началник отдели "Общинска собственост", "Общинска икономика", "Правно - нормативно обслужване".

 

ВЯРНО:

            /Р. Грънчаров/

ПРЕДСЕДАТЕЛ

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

            /ХРИСТО ХРИСТОВ/