ПРАВИЛНИК

за организацията и дейността на Общински съвет - Велико Търново

(отменен с решение №291 от 30.11.2000 г.)

 ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1.1. Общинският съвет - Велико Търново създава вътрешната си организация и осъществява дейността си въз основа на Конституцията, Закона за местното самоуправление и местната администрация и съгласно разпоредбите на този Правилник;

1.2. По процедурни въпроси, неуредени с този Правилник, Общинският съвет приема отделни решения.

Чл.2 Общинският съвет заседава в залата на Община Велико Търново, освен когато реши да заседава на друго място.

 

Глава първа

 

КОНСТИТУИРАНЕ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ

 

Чл.3 Общинският съвет се свиква на първо заседание от Областния управител за полагане на клетва и за избор на Председател.

Чл.4.1. На първото заседание, под ръководството на най-възрастния общински съветник, Общинският съвет избира Председател;

4.2. Изборът на Председател на Общинския съвет се провежда с тайно гласуване. За избран се смята кандидатът, получил повече от половината от гласовете от общия брой на съветниците.

Чл.5.1. Правомощията на Председателя на Общинския съвет могат да се прекратят предсрочно:

5.1.1. по негова молба;

5.1.2. по писмено искане най-малко на една трета от общинските съветници, когато е налице обективна невъзможност за изпълнение на задълженията, или системно е нарушавал правата и задълженията си в рамките на своята компетентност;

5.2. В случаите по ал.1, т.1 прекратяването на правомощията не се поставя на обсъждане и се гласува незабавно и явно;

5.3. В случаите по ал.1 т.2 се откриват дебати и прекратяването на правомощията става по реда, по който е избран;

5.4. При предсрочно прекратяване на правомощията на Председателя на Общинския съвет нов избор се провежда веднага, или не по-късно от следващото заседание на Общинския съвет.

Чл.6.1. Общинският съвет на свое заседание избира Заместник-председатели, които заедно с Председателя на Общинския съвет образуват Председателство на ОбС;

6.2. Заместник-председателите се избират на основание чл.4,ал.2 и освобождават на основание чл.5 от Правилника.

Чл.7. На първото си заседание общинските съветници избират комисия по провеждане на таен избор и комисия по правилник за организацията и дейността на Общинския съвет и общинската администрация.

 

Глава втора

ПРЕДСЕДАТЕЛСТВО НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ

 

Чл.8.1. Председателят на Общинския съвет:

8.1.1. Свиква Общинския съвет на заседание;

8.1.2. Ръководи подготовката на заседанията на Съвета;

8.1.3. Ръководи заседанията на Съвета;

8.1.4. Координира работата на постоянните комисии;

8.1.5. Подпомага общинските съветници в тяхната дейност;

8.1.6. Представлява Общинския съвет пред външни лица и организации;

8.1.7. Поддържа връзките на Съвета с политическите партии, обществени организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и чужбина;

8.1.8. Следи за спазването на този Правилник;

8.1.9. Осигурява реда в залата;

8.1.10.Удостоверява с подписа си приетите от Общинския съвет решения;

8.1.11. Удостоверява с подписа си протоколите от заседанията.

Чл.9.1. Заместник-председателите на Общинския съвет имат правата на Председателя по чл.10, когато са писмено упълномощени от него за това, а в случаите по т.3 – устно;

9.2.В своята дейност Представителството на Общинския съвет се подпомага от двама специалисти от общинската администрация, които водят протокола на заседанията на Общинския съвет, входящата и изходящата кореспонденция и технически обслужват постоянните комисии на Общинския съвет, които се назначават и освобождават от кмета на общината по предложение на Председателя на Общинския съвет.

9.3. Заместник-председателите на Общинския съвет проверяват и подписват протоколите от заседанията на Общинския съвет.

Чл.10 Председателството на Общинския съвет:

10.1. Подготвя проект за дневен ред на заседанията на Общинския съвет;

10.2. Координира изпълнението на взетите от ОбС решения;

10.3. Определя местата в залата за съветниците, кметовете, представители на общинската администрация, официални гости, журналисти и граждани;

10.4. Определя местата в залата за Президента и Вицепрезидента на Република България, депутати в НС, членове на Министерския съвет и Областния управител;

10.5. В своята дейност Председателството на Общинския съвет се подпомага от специалисти от общинската администрация, които се назначават и освобождават от Кмета на Общината по предложение на Председателя на Общинския съвет.

 

Глава трета

ГРУПИ НА ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ

 

Чл.11 Общинските съветници могат да образуват групи според партийната си принадлежност или политическата си ориентация с минимален брой от трима члена.

Чл.12.1. Всяка група представя на Председателя на Общинския съвет решение за образуването си, наименование и списък на ръководството и членовете й, подписани от всички участващи в нея съветници;

12.2. Председателят на Общинския съвет обявява състава и ръководството на групите на заседание.

 

Глава четвърта

КОМИСИИ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ

 

Чл.13.1. Комисиите на Общинския съвет са органи на Съвета и изпълняват инициативни, съвещателни и контролни функции;

13.2 Комисиите са постоянни и временни.

Чл.14.1. Постоянните комисии разглеждат въпроси и предложения и изготвят становища и проекти за решения на ОбС;

14.2. Според вида на проблематиката Общинският съвет избира следните постоянни комисии:

14.2.1. Икономическа комисия - разглежда проблеми, свързани с: ефективното управление на общинското имущество, оборотния жилищен фонд, общинските фирми и мероприятия; придобиването, стопанисването и разпореждането с общинско имущество; реституцията; изготвянето на програми, прогнози и планове за икономическо развитие; създаването, преобразуването и прекратяването на търговски дружества с общинско имущество и участие и избирането на представители на Общината в тях; инвестиционните предложения на наши и чужди фирми за Общината; стопанските инициативи; трудовата заетост; промишлеността; търговията и услугите; туризма; транспорта и съобщенията; състоянието и развитието на земеделието и животновъдството; дейността на Общинската поземлена комисия и др. - в състав от 7 члена;

14.2.2. Надзорен съвет по приватизация - разглежда проблеми, свързани с приватизацията на общинското имущество и общинските предприятия. Дейността му се урежда с отделен Правилник, приет на заседание на ОбС - в състав от 7 члена;

14.2.3. Комисия по бюджет и финанси - разглежда проблеми, свързани с: годишния бюджет на Общината; контрола по изпълнението му, размера на местните данъци и такси; средствата и размера на работната заплата на Общинската администрация; ползването на банкови кредити; предоставянето на заеми; емитирането на облигации - в състав от 5 члена;

14.2.4. Комисия по териториално и селищно устройство - разглежда проблеми, свързани с: устройството, развитието, строителството, благоустрояването и комуналните дейности на територията на Общината, създаването и одобряването на общи и подробни градоустройствени планове; административно-териториалните промени, засягащи територията на Общината; изискванията към дейността на физически и юридически лица на територията на Общината, произтичащи от ТСУ; благоустрояването и комуналните дейности; предложенията на Кметовете на Кметствата и гражданите за ТСУ, строителството, благоустрояването и комуналните дейности; спазването на законността, опазването на обществения ред и сигурността на гражданите на територията на Общината; изготвянето на програми и планове за подобряване на обществения ред и сигурността на гражданите; провеждането на референдуми и общи събрания на населението по въпроси от компетентността на Общинския съвет; правилниците, наредбите, решенията, инструкциите и други норми в дейността на Общинския съвет; участие на Общината в сдружения на местни власти в страната и чужбина; изискванията за дейността на физически и юридически лица на територията на Общината, които произтичат от опазването на обществения ред и сигурността на гражданите; културата и безопасността на движението - в състав от 5 члена;

14.2.5. Комисия по околната среда - разглежда проблеми, свързани със: състоянието и развитието на околната среда и водите; рационалното използване на природните ресурси с общинско значение; изготвянето на прогнози, програми и планове за развитието на околната среда; състоянието на паркове, алеи и градини; корекциите на реки; третирането на битовите отпадъци и сметища; участието на Общината в национални и международни инициативи по екология и опазване на околната среда; изискванията за дейността на физически и юридически лица на територията на Общината, които произтичат от екологичните особености и опазването на околната среда; горските фондове, мелиорациите и водното богатство на Общината - в състав от 5 члена;

14.2.6. Комисия по здравеопазване и социални дейности - разглежда проблеми, свързани с: състоянието и развитието на здравеопазването; санитарно-хигиенните условия; аптечното дело и социалните дейности в Общината; изготвянето на прогнози, програми и планове за развитието на здравеопазването и социалните дейности и аптечното дело; амбулаторно-поликлиничното и болнично обслужване на населението; здравната профилактика и санитарно-хигиенните условия на населението; медико-социалните дейности /социални грижи, помощи, жилищно задоволяване/; поддържането и стопанисването на сгради и други фондове, обслужващи здравеопазването, аптечното дело и социалните дейности; изискванията за дейността на физически и юридически лица на територията на Общината, произтичащи от опазване на здравето и социалната сигурност на гражданите - в състав от 5 члена;

14.2.7. Комисия по култура и културно-историческо наследство - разглежда проблеми, свързани с: културните институции; културния живот; традициите; църковните и гражданските ритуали и обичаи; самодейността; състоянието на културно-историческите обекти, музеи, музейни сбирки, галерии, движими и недвижими паметници; връзките на културно-историческите обекти с туризма; изготвянето на програми и планове за културно развитие; състоянието на читалищата, библиотеките, театъра, културните трупи, оркестрите, ансамблите, съставите; изготвянето на прогнози, програми и планове за реставрация и консервация на историческите обекти и развитието на туризма; изискванията към дейността на физически и юридически лица на територията на Общината, произтичащи от културно-историческите особености; именуването и преименуването на улици, площади и други обекти с общинско значение; предложенията на Кметовете на Кметства в тази област; обсъжда и предлага решения, свързани със средствата за масова информация; предлага на Общинския съвет за утвърждаване кандидатури за Главни редактори и Ръководители на общинското радио, телевизия и вестници - в състав от 5 члена;

14.2.8. Комисия по образование, наука, младежки дейности и спорт - разглежда проблеми, свързани с: състоянието на науката, образованието и научните заведения и институции; изготвянето на прогнози, програми и планове за развитието на науката и образованието в Общината; поддържането и стопанисването на сгради и други фондове, обслужващи науката и образованието; ресурсното обезпечаване на образованието, науката и научните институции; младежките сдружения /организации/; развитието на спорта и отдиха; изготвянето на прогнози, програми и планове за развитието на спорта; спортната база и Младежкия дом; състоянието на спортните дружества и клубове; участието на Общината в спортни мероприятия и инициативи; клубовете, дружествата и избора на представителите на Общината в тях - в състав от 5 члена;

14.3. Общинският съвет може да извършва промени във вида, броя на комисиите и в състава им.

Чл.15.1. Общинският съвет определя числеността, персоналния състав, Председателя и Секретаря на всяка комисия с явно гласуване;

15.2. При формирането състава на комисиите и ръководството им се прилага принципа на пропорционално представителство на групите в Общинския съвет;

15.3. В Постоянните комисии се включват без право на глас специалисти от ОбА, определени със заповед на Кмета на Общината, които подпомагат общинските съветници в тяхната работа и поддържат връзката между тях и служителите на ОбА.

Чл.16 Всеки общински съветник може да бъде избиран най-много в две постоянни комисии.

Чл.17 По разглежданите въпроси постоянните комисии приемат предложения и препоръки, които предават в Общинския съвет и на съответните заинтересувани лица.

Чл.18 Общинските и държавни органи, длъжностните лица, обществените организации и граждани са длъжни да предоставят при поискване всички сведения и документи, необходими за дейността на комисиите и общинските съветници.

Чл.19.1. Постоянните комисии работят между заседанията по своя програма;

19.2. Постоянните комисии се свикват на заседание от Председателя на Общинския съвет, от своя Председател или по искане на най-малко една трета от своите членове.

Чл.20.1. Заседанията на постоянните комисии са открити;

20.2. Постоянните комисии могат да решат отделни заседания да бъдат закрити;

20.3. Съветници, които не са членове на съответна комисия, могат да участват в нейни заседания;

20.4. Право на глас имат съветниците - членове на дадена комисия;

20.5. За всяко заседание Председателите на Постоянните комисии определят кои представители на ОбА, на Търговски дружества и други ведомства и служители от общинските структури трябва да присъстват;

20.6. Участващите в заседанията членове, консултанти, експерти и повикани длъжностни лица, са длъжни да спазват изискванията във връзка с опазване на служебна и държавна тайна по закон, както и на сведенията, отнасящи се до личния живот и доброто име на гражданите.

Чл.21.1. Постоянните комисии заседават и вземат решения, когато присъстват повече от половината от членовете им. Решенията се вземат с обикновено мнозинство от присъстващите, при явно гласуване;

21.2. Постоянните комисии могат да провеждат и съвместни заседания, когато се разглеждат общи въпроси;

21.3. При съвместни заседания комисиите приемат общи или отделни решения по обсъждания въпрос, като определят докладчиците.

Чл.22 Докладчикът от името на комисията в заседание на Общинския съвет представя становището на комисията, независимо от личното му мнение;. Чл.23 На заседанията на постоянните комисии се води протокол, който се подписва от Председателя и Секретаря на комисията.

Чл.24.1. Временни комисии се избират от състава на съветниците на заседание на Съвета по конкретен повод;

24.2. Правилата за работата на постоянните комисии се прилагат и по отношение на временните комисии.

 

Глава пета

ЗАСЕДАНИЯ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ

 

Чл.25.1. Общинският съвет се свиква на редовни и извънредни заседания от неговия Председател:

25.1.1. По негова инициатива;

25.1.2. По искане на една трета от общинските съветници;

25.1.3. По искане на една пета от избирателите на Общината;

25.1.4. По искане на Областния управител;

25.2. В случаите по т.2,3 и 4 на предходната алинея Председателят е длъжен да насрочи заседание в 7-дневен срок от внасяне на искането. След изтичане на този срок, заседанието се свиква от вносителя на искането, или от Областния управител.

Чл.26 Редовните заседанията на Общинския съвет се провеждат в четвъртък, най-малко веднъж месечно, по шестмесечен график , изготвен от Председателството на ОбС.

Чл.27.1. Заседанията на Общинския съвет са публични;

27.2. Общинският съвет може да вземе решение и за закрито заседание, когато това се налага;

27.3. Предложение за закрито заседание може да направи всеки съветник, като изложи мотивите за това;

27.4. Председателят осигурява ред сред публиката и може да разпореди да се отстраняват отделни граждани.

Чл.28.1. Председателят открива заседанието, ако присъстват повече от половината от общия брой на съветниците;

28.2. При съмнение за кворум, незабавно се извършва открито преброяване;

28.3. При потвърждение, че липсва кворум, Председателят прекратява заседанието;

28.4. В края на всяко заседание Председателят на Общинския съвет обявява датата на следващото.

Чл.29.1. Дневният ред се предлага от Председателя;

29.2. Предложенията за включване на нови точки в дневния ред се гласуват, като се изслуша поне един съветник, несъгласен с направеното предложение;

29.3. Не могат да бъдат обсъждани въпроси, които не са включени в гласувания дневен ред.

Чл.30.1. Председателят ръководи заседанията и дава думата по реда на постъпилите заявки за изказване;

30.2. Когато Председателят иска да вземе участие в обсъждане, той предава председателството на един от Заместник-председателите;

30.3. Думата се иска от място, или с предварителна писмена заявка до Председателя;

30.4. Председателят е длъжен да обяви през заседанието заявилите участие за изказване и тяхната поредност.

Чл.31.1. По процедурни въпроси думата се дава незабавно;

31.2. Процедурни са въпросите, с които се възразява срещу конкретно неспазване на Правилника, или се предлага:

31.2.1. Отлагане на заседанието;

31.2.2. Прекратяване на заседанието;

31.2.3. Отлагане на разискванията;

31.2.4. Прекратяване на разискванията;

31.2.5. Почивка.

Чл.32.1. Предложението за отлагане или прекратяване на разискванията се подлага на гласуване;

32.2. Гласуването за прекратяване на разискванията предхожда такова, постъпило за отлагане.

Чл.33 Заседанието може да бъде отложено по искане на група от съветници, след гласуване.

Чл.34 Председателят може да даде почивка до 15 минути;

34.1. По своя инициатива;

34.2. По искане на група общински съветници, но не повече от един път на заседание за всяка група.

Чл.35.1. Общинските съветници се изказват само от трибуната, освен по процедурни въпроси;

35.2. От трибуната се изказват и Областният управител, Кметът на Общината, Заместник-кметовете, Кметовете на населените места и поканени за участие длъжностни и официални лица.

Чл.36.1. Времетраенето за изказване е до 5 минути, освен ако предварително не е гласуван друг регламент;

36.2. При отклоняване от обсъждания въпрос, или превишаване на времето, Председателят предупреждава изказващия се, след което му отнема думата.

Чл.37.1. Съветникът има право на реплика;

37.2. Репликата е кратко възражение по направено изказване и се прави веднага;

37.3. Допускат се до две реплики по две минути;

37.4. Не се допуска реплика на реплика;

37.5. След направени реплики, изказалият се съветник има право на отговор /дуплика/ също от две минути.

Чл.38.1. Съветникът има право на лично обяснение до 2 минути, когато:

38.1.1. В изказване е поименно засегнат;

38.1.2. Когато иска да обясни отрицателния си вот при гласуване;

38.2. Думата за лично обяснение по ал.1 т.1 се дава преди прекратяване на обсъждания въпрос;

38.3. Обяснение на отрицателен вот се дава на трима общински съветника, след състояло се явно гласуване.

Чл.39 Областният управител, Кметът на Общината и Ръководителите на групи общински съветници, когато поискат думата, я получават незабавно.

Чл.40.1. Председателят обявява процедура на гласуване и я провежда;

40.2. Гласуването е лично. Гласува се “за”, “против” и “въздържал се”;

40.2.1. Явното гласуване се извършва с вдигане на ръка;

40.2.2. Тайното гласуване се извършва с бюлетини;

40.2.3. Докато трае гласуването, не се допускат изказвания;

40.2.4. Предложения за отхвърляне на проекторешения се поставят с предимство на гласуване;

40.2.5. Предложения за промяна, изменения и допълнения на проекторешения предхождат цялостното гласуване.

Чл. 41.1. Решенията на Общинския съвет се вземат с явно гласуване с мнозинство повече от половината от присъстващите общински съветници. Съветът може да реши гласуването да бъде и тайно;

41.2. Решенията на Общинския съвет по чл.21 ал.1 т.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,16,17 и 20 от Закона за местното самоуправление и местната администрация се вземат с мнозинство повече от половината от общия брой на съветниците;

Чл. 42.1. Протоколът от заседанието се води от служебно лице и се подписва от Председателя и Заместник-председателите.

42.2. Всеки общински съветник има право да направи справки от протоколите, които са на разположение на определено от Председателя място.

 

Глава шеста

КОНТРОЛ НА СЪВЕТНИЦИТЕ

 

Чл.43.1. Всеки съветник може да отправя питания към Кмета на Общината и Заместник-кметовете;

43.2. Питанията се формулират кратко и в писмен вид се предават на Председателя на Общинския съвет. Те не могат да съдържат обвинения;

43.3. Председателят уведомява веднага Кмета и Заместник-кметовете за поставените питания;

43.4. Отговор се дава на следващото заседание на ОбС, но не по -рано от 14 дни;

43.5. Отговорът се дава в устен или в писмен вид, съобразно волята на общинския съветник;

43.6. Питането се снема от дневния ред, когато поставилия го съветник отсъства;

43.7. Съветникът развива питането си до две минути преди отговора и има право да изкаже удовлетворението си от него.

 

Глава седма

ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ

 

Чл.44 Общинският съветник има право:

44.1. Да бъде избиран в състава на постоянни и временни комисии на Съвета;

44.2. Да предлага включването в дневния ред на заседанията на Общинския съвет разглеждането на въпроси от компетентността на Съвета и да внася проекти за решения;

44.3. Да участва в обсъждането и решаването на всички въпроси от компетентността на Съвета;

44.4. На пътни и други разноски, направени във връзка с работата му като такъв, по преценка на Председателя на ОбС.

Чл. 45 Общинският съветник е длъжен:

45.1. Да присъства на заседанията на Общинския съвет и на постоянните комисии, в които е избран, и да участва в решаването на разглежданите въпроси;

45.2. Да поддържа връзки с избирателите и да ги информира за дейността и решенията на Общинския съвет;

45.3. Да не участва при вземането на решения, които се отнасят до негови лични интереси или до интереси на съпруг (съпруга) и роднини по права линия и по съребрена линия до четвърта степен включително.

Чл.46 На съветниците се издава служебна карта, с която се легитимират при изпълнение на правата и задълженията си, или когато е необходимо за установяване на това им качество.

 

Глава осма

ПОВЕДЕНИЕ НА ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ

 

Чл. 47 Общинските съветници нямат право да прекъсват оратора, да отправят лични нападки, оскърбителни думи или заплахи против когото и да било, да разгласяват данни, отнасящи се до личния живот или увреждащи доброто име на съветниците и гражданите, да имат непристойно поведение или да извършват постъпки, нарушаващи реда на заседанието.

Чл48.1. На общинските съветници могат да се прилагат следните дисциплинарни мерки:

48.1.1. Напомняне;

48.1.2. Забележка;

48.1.3. Отнемане думата;

48.1.4. Отстраняване от заседание;

48.2. Дисциплинарните мерки се налагат от Председателя;

48.3. Председателят прилага т.4 на ал.1, когато съветникът:

48.3.1. има грубо и непристойно поведение, нарушаващо общоприетите норми и морал на гражданското общество по време на сесия;

48.3.2. възразява по отношение на приложена друга дисциплинарна мярка по груб и непристоен начин;

48.3.3. призовава към насилие.

 

Глава девета

ПОДГОТОВКА И СЪХРАНЯВАНЕ НА МАТЕРИАЛИТЕ

 

Чл. 49.1. Председателят своевременно изпраща писмо до вносителите на материали за следващото заседание;

49.2. Вносители на материали в заседание на Съвета могат да бъдат:

49.2.1. Председателя и Заместник-председателите на Съвета;

49.2.2. Постоянните комисии;

49.2.3. Временните комисии;

49.2.4. Общинските съветници;

49.2.5. Кметът на Общината и заместниците му;

49.2.6. Кметове на Кметства и кметски наместници от Общината;

49.2.7. Фирми, кооперации, учреждения, организации и др.;

49.3. Материалите от вносителите по т.3 до т.7 се придружават задължително от становище на съответните постоянни комисии;

49.4. Материалите, които в 10-дневен срок от получаването им в ОбС не получат становище или проект за решение в съответна постоянна комисия, по преценка на Председателството на ОбС, могат да се включат в проекта за дневен ред на ОбС.

Чл.50.1. Предложенията на ОбА, придружени с проект за решение, се внасят в ОбС не по-късно от 14 дни преди заседанието, на което се предлага да бъдат обсъждани. Изключения от този срок се допуска само след съгласуване между Председателя на ОбС и Кмета на Общината;

50.2. Председателят на Общинския съвет организира приемането на готовите материали, уточнява техническите и редакционни поправки и организира отпечатването и получаването им, заедно с поканата 3 дни преди заседанието на Съвета.

Чл.51.1. Архивът от материали от всяко заседание се подрежда в отделна папка, която съдържа:

51.1.1. Протокол;

51.1.2. Покана с дневен ред на заседанието;

51.1.3. Материалите по дневния ред;

51.2. Касети /магнетофонни ленти/ от съответното заседание, които се пазят в специална фонотека за срока на мандата;

51.3. Председателят на Общинския съвет организира съхранението и ползването на архивните материали.

Чл. 52.1. Протоколът се отпечатва на базата на:

52.1.1. Ръкописен запис от заседанието;

52.1.2. Запис с аудиоапаратура;

52.2. Отпечатването на протокола се извършва в срок до 6 дни от датата на провеждане на заседанието на Съвета;

52.3. В 7-дневен срок от деня на заседанието, общинските съветници имат право да прегледат отразеното в протокола и да поискат поправки в него. При спор въпросът се решава от Съвета на следващото заседание;

52.4. Преписи от решенията се изпращат до всички заинтересувани лица и организации в тридневен срок от подписването на протокола;

52.5. Други преписи се издават с разрешение на Председателя на Общинския съвет.

Чл. 53.1. Всяка постоянна и временна комисия води протокол от своите заседания. Протоколът съдържа дневния ред, присъстващите и решенията по обсъжданите въпроси;

53.2. Протоколите от заседанията на постоянните и временни комисии се подписват от техните председатели и секретари;

53.3. Протоколите се съхраняват по ред, определени от Председателя на Общинския съвет;

53.4. Всеки общински съветник има право да прегледа протоколите на постоянните и временните комисии.

 

Глава десета

СИМВОЛИ, ОТЛИЧИЯ И ПОЧЕТНО ГРАЖДАНСТВО

 

Чл.54.1. Общинският съвет одобрява символ на Общината и удостоява с почетно гражданство български и чуждестранни граждани;

54.2. Почетно отличие на Общинския съвет е званието “Почетен гражданин на Велико Търново”, което се удостоява с решение на Общинския съвет и се дава за особени заслуги към страната, града и Общината в областта на науката, културата, икономиката, спортно-туристическата и други дейности, по повод празника на Велико Търново;

54.3. Почетният гражданин се вписва в специална книга, която се съхранява при Кмета на Общината;

54.4. На почетния гражданин се връчва почетен знак на Велико Търново и удостоверение, в което се изписва номера на решението на Общинския съвет, мотивите за удостояване и заслугите на притежателя на отличието;

54.5. Символ на изпълнителната власт в Общината е Ключът на град Велико Търново, който се връчва само на Кмета на града за съхранение при встъпването му в длъжност и след полагане на клетва пред Общинския съвет;

54.6. Общинският съвет взема решения за удостояване на граждани, фирми и организации с почетна грамота и диплом;

54.7. Ежегодно за празника на Велико Търново се връчват награди по определен за това статут.

Чл.55 Печатът и официалната бланка на Общинския съвет се съхраняват при Председателя на Съвета.

 горе


[home][Правилник]